• pcosfru

    tar gärna emot tips omgående

    hej jag och min man har ett väldigt  AKTIV UNFHUND TIK  vi har en omplacering född den 11 september 2018 hon har bott hos oss ca 1 månad. har glömt hur de är att ha unghund . hur ska man göra för hon ska slappna av och vara lugn inomhus . hon sover väldigt lite om dagarna inomhus och så fort vi rör oss så ska hon hänga med om man så bara går på toa tex. jobbigt är de ocj hon är just nu även väldigt trotsig .

    och har ni nå bra tips på hur jag och min man ska kunna ha sex utan att hon ska störa jäkligt jobbigt börjar de bli. så vi tar tacksamt emot alla tips och råd då de var över 12 år sen vi hade en valp .våran första hund fick somna in sommaren 2018 . får hoppas ni inte misstolkar alla frågor men försökte goggla men blev ej
    klok .  och snälla 
    INGA PÅHOPP ELLER ANNAN SMUTSKASTNING VI SÖKER ENDAST RÅD.  VI VILL BARA ATT HON KAN SLAPPNA AV OCH VI MED  EFTERSOM VI GLÖMT HUR DE VAR ATT HA EN UNGHUND  .HAR VARIT MED FÖRUT OM OLIKA PÅHOPP DIREKT MAN GJORT NÅGOT INLÄGG AV NGT SLAG

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-05 01:28
    klart som fan man blir förbannad de enda jag frågade om de var råd och tips då vi har glömt hur de är med en valp unghund man blir direkt attackerad av en idiot . vi vet mycke väl att ett djur är en familjemedlem . ni andra som gett tips tack så hemskt mycket men den så kallade PULVERPÅSEN SOM KOMMENTERAT LÄNGRE NER BLIR MAN FÖRBANNAD PÅ VI HAR HAFT HUND OCH ÄVEN KATT SÅ VI VET VAD DE INNEBÄR FINNS GOTT OM IDIOTER . OCH TACK NI ANDRA SOM GER RÅD. har kört lite spår i dag och godissök i skogen konstiga träd de finns .

  • Svar på tråden tar gärna emot tips omgående
  • pcosfru
    pcosfru skrev 2019-05-02 23:31:57 följande:

    hej jag och min man har ett väldigt  AKTIV UNgHUND TIK  vi har en omplacering född den 11 september 2018 hon har bott hos oss ca 1 månad. har glömt hur de är att ha unghund . hur ska man göra för hon ska slappna av och vara lugn inomhus . hon sover väldigt lite om dagarna inomhus och så fort vi rör oss så ska hon hänga med om man så bara går på toa tex. jobbigt är de ocj hon är just nu även väldigt trotsig .

    och har ni nå bra tips på hur jag och min man ska kunna ha sex utan att hon ska störa jäkligt jobbigt börjar de bli. så vi tar tacksamt emot alla tips och råd då de var över 12 år sen vi hade en valp .våran första hund fick somna in sommaren 2018 . får hoppas ni inte misstolkar alla frågor men försökte goggla men blev ej
    klok .  och snälla 
    INGA PÅHOPP ELLER ANNAN SMUTSKASTNING VI SÖKER ENDAST RÅD.  VI VILL BARA ATT HON KAN SLAPPNA AV OCH VI MED  EFTERSOM VI GLÖMT HUR DE VAR ATT HA EN UNGHUND  .HAR VARIT MED FÖRUT OM OLIKA PÅHOPP DIREKT MAN GJORT NÅGOT INLÄGG AV NGT SLAG


  • Dexter dot com
    pcosfru skrev 2019-05-02 23:31:57 följande:

    hej jag och min man har ett väldigt  AKTIV UNFHUND TIK  vi har en omplacering född den 11 september 2018 hon har bott hos oss ca 1 månad. har glömt hur de är att ha unghund . hur ska man göra för hon ska slappna av och vara lugn inomhus . hon sover väldigt lite om dagarna inomhus och så fort vi rör oss så ska hon hänga med om man så bara går på toa tex. jobbigt är de ocj hon är just nu även väldigt trotsig .

    och har ni nå bra tips på hur jag och min man ska kunna ha sex utan att hon ska störa jäkligt jobbigt börjar de bli. så vi tar tacksamt emot alla tips och råd då de var över 12 år sen vi hade en valp .våran första hund fick somna in sommaren 2018 . får hoppas ni inte misstolkar alla frågor men försökte goggla men blev ej
    klok .  och snälla 
    INGA PÅHOPP ELLER ANNAN SMUTSKASTNING VI SÖKER ENDAST RÅD.  VI VILL BARA ATT HON KAN SLAPPNA AV OCH VI MED  EFTERSOM VI GLÖMT HUR DE VAR ATT HA EN UNGHUND  .HAR VARIT MED FÖRUT OM OLIKA PÅHOPP DIREKT MAN GJORT NÅGOT INLÄGG AV NGT SLAG


    Vad är det för ras och hur aktiveras hunden? Vad menar du med att hon är trotsig?
     Att hon följer er inne och "stör" när ni har sex beror nog på att hon inte är trygg nog att vara ensam ännu. Ni får ha tålamod och låta hunden landa och bli trygg hos er och sen börja träna passivitet och ensamhetsträning. En så ung hund som redan bytt hem kan kräva en hel del innan den slår sig till ro med nya ägare och nytt hem.
  • pcosfru

    tack för svaren
    de är en herdehund och schäfer blandning . vi kör med kontaktövningar och hon får springa lös med sina kompisar i inhägnat område . är i skog och mark . söka godis ute och inne . hon älskar långa prommisar och upptäcka världen . vi vet att det tar lång tid . med att en hund ska landa och känna sig totalt trygg.  hon kan de grundläggande och är rumsren när vi fick henne . hon gillar även at bära saker så de får hon göra när vi är ute .brukar köra passivitetsträning vid skolan blan annat hon har bott i ett hem med 4 barn och dom omplacera henne pga av att  dom jobbade 3 skift bägge två .hon älskar barn och äldre vill busa med varje unge och vuxna . nästa sommar så ska hon få springa med cykeln då hon är för ung än .  fortsätt gärna tipsa tänk vad minnet är kort  så alla tips tar vi råd på 

  • Dexter dot com
    pcosfru skrev 2019-05-03 10:20:10 följande:

    tack för svaren
    de är en herdehund och schäfer blandning . vi kör med kontaktövningar och hon får springa lös med sina kompisar i inhägnat område . är i skog och mark . söka godis ute och inne . hon älskar långa prommisar och upptäcka världen . vi vet att det tar lång tid . med att en hund ska landa och känna sig totalt trygg.  hon kan de grundläggande och är rumsren när vi fick henne . hon gillar även at bära saker så de får hon göra när vi är ute .brukar köra passivitetsträning vid skolan blan annat hon har bott i ett hem med 4 barn och dom omplacera henne pga av att  dom jobbade 3 skift bägge två .hon älskar barn och äldre vill busa med varje unge och vuxna . nästa sommar så ska hon få springa med cykeln då hon är för ung än .  fortsätt gärna tipsa tänk vad minnet är kort  så alla tips tar vi råd på 


    Med tanke på dom krävande raserna hade jag personligen lagt till tex spår,lydnad, sök för att utmana och trötta ut henne mer mentalt. Motion är jätteviktigt men tröttar bara ut kroppen en kort stund och inte huvudet.
  • pcosfru

    tack jo vi hade funderingar på att ordna det och  kommer även ta råd av min kompis hon håller i spår och sökkurser men bor tyvärr 30 mil från mig. ska även se om fredrik steen har nå bra tips vi ska dit på tisdag  på föreläsning 

  • Dexter dot com
    pcosfru skrev 2019-05-03 18:47:27 följande:

    tack jo vi hade funderingar på att ordna det och  kommer även ta råd av min kompis hon håller i spår och sökkurser men bor tyvärr 30 mil från mig. ska även se om fredrik steen har nå bra tips vi ska dit på tisdag  på föreläsning 


    Mina hundar har blivit skönt "utslagna" av spår och gått ner i varv oerhört om man jämför med att försöka motionera dom trötta . Jag serverar även måltiderna utkastat på stor yta på gräsmattan så dom får använda nosen vilket ger "gratis" aktivering utan ansträngning . 
  • pulverpåse

    Tro fan att ni inte vill bli kritiserade - men det skiter jag fullständigt i. Placera om hunden till en annan familj. Jag fattar inte varför ni ska ha hund om ni bara stör er på den.

    Det är ingen leksak.

  • pcosfru

    vi vet vad de innebär med hund ville bara ha råd då de var länge sen vi hade hund  fy fan säger jag bara direkt attackerad av dig .bad om tips inget annat. vi vet djur är familjemedlemmar inget annat 

Svar på tråden tar gärna emot tips omgående