• Anonym (subsu­bba)
    Fri 3 May 2019 01:02
    542 visningar
    31 svar
    -1 +1
    31
    542

    Dominera mig light tack?

    Maken = hyfsat vanilj, hans enda kink är egentligen att han älskar analt, har han inte kuken där så gärna en tumme medan han tar mig bakifrån.


    Jag = analt, ok, men helst inte varje gång. Vill däremot GÄRNA bli bunden, fasthållen, känna NÄRA kroppskontakt. En fast örfil uppskattas, kanske lite smisk, gärna att man håller fast mig i håret. Leksaker är mycket välkomna, kolla på porr tillsammans, gärna. Prata, diskutera osv om sex. Jag är öppen för det mesta utan att vara FÖR konstig, tycker åtminstone jag?


     


    Nu såhär nästan 15 år senare så inser jag att vi FORTFARANDE bara gör det HAN tycker om. Det kvittar hur mkt jag pratar om vad JAG vill i sängen... o HUR är man undergiven när man domderar ut order?


    Jag har påpekat orättvisan i att jag ofta gör det HAN gillar (dvs analt och samma jävla mönster varje gång) även när jag inte helt känner för det, medan han fortfarande inte gett mig ngt som ens liknar det jag själv bett om.


    Leksaker några gånger, ok. Hålla i håret lite någon gång. I övrigt. NOPE.


    Han är noggrann med att ge mig orgasm och bra på det. Vi HAR bra jäkla sex, men fortfarande inte helt det sexet jag gärna vill ha åtminstone som krydda någon gång i halvåret. Hela "leken" existerar inte.


    Hur ändrar jag på detta?


     


     


     

  • Svar på tråden Dominera mig light tack?
  • Fri 3 May 2019 02:12
    #1
    +1

    Fattar det som att du ställer upp på hans "kink" för att han ska bli tillfredsställd men han inte din grej? Om det är så så är det ju färdiganalat from igår och till han återvänder till förhandlingsbordet. Eller förresten inget 6 öht. Men du måste förklara för honom vad som gäller. Sedan skriver du en önske/checklista på vad du vill men lägger till en rad där han kan bocka för vad han verkligen inte vill. Sedan längst ner, namnteckning. Sedan är det bara börja bocka av eftersom. Ingen bock, inget ligga.

    Kanske han också vill göra en lista? Kan ju bli riktigt kul och spännande och hamna nya spännande önskningar på listan.

    Och ni verkade ju gilla att kolla på film? Kanske finns "instruktionsfilm" på vad ni önskar

  • Anonym (Njae)
    Fri 3 May 2019 07:11
    #2

    Fast är han inte dom så är han inte, på samma sätt som du inte hade gått igång på de sakerna du nämner om du inte varit sub.

  • Mon 13 May 2019 02:30
    #3

    Det du vill ha är inget man kan ge på enbart vilja.

    Det är en läggning man har eller inte.
    Den kan visserligen ligga dolt eller växa fram under lång tid, men inget man bara ändrar på i en handvändning för att man vill.

    Det vore ungefär som att han skulle be dig vara dominant eller att ställa upp på en trekant och tjejsex, fast du inte tänder ett dugg på tjejer.

  • Underh­ill
    Mon 13 May 2019 07:16
    #4

    Blir väl alldeles för lätt så att man hamnar i samma hjulspår i en längre relation med sådant, tyvärr. Man tar saker lite för mkt för givet. Lyhördheten försvinner eller blockeras av vanor och rutiner. Svårt att väcka igång något även om man tycker att man försöker gång på gång. Iaf min erfarenhet. Möjligt att man med små steg kan nå lite mer åt det hållet, men som du säger så blir det ju inte så undergivet att basunera ut order Kanske du kan referera till någon bok på ett smidigt sätt eller hitta någon passande film som innehåller nåt liknande utan att vara alltför "vierd". 


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (subsu­bba) Trådstartaren
    Sun 23 Jun 2019 00:54
    #5
    Ber om ursäkt för den extremt sena uppdateringen. Jag har läst o försökt tänka igenom era råd och det gör mig väl egentligen bara mer ambivalent, för jag förstår alla era tankar och råd i det. Och har extremt svårt för att svara "kort".
    Mr K69 skrev 2019-05-03 02:12:56 följande:

    Fattar det som att du ställer upp på hans "kink" för att han ska bli tillfredsställd men han inte din grej? Om det är så så är det ju färdiganalat from igår och till han återvänder till förhandlingsbordet. Eller förresten inget 6 öht. Men du måste förklara för honom vad som gäller. Sedan skriver du en önske/checklista på vad du vill men lägger till en rad där han kan bocka för vad han verkligen inte vill. Sedan längst ner, namnteckning. Sedan är det bara börja bocka av eftersom. Ingen bock, inget ligga.

    Kanske han också vill göra en lista? Kan ju bli riktigt kul och spännande och hamna nya spännande önskningar på listan.

    Och ni verkade ju gilla att kolla på film? Kanske finns "instruktionsfilm" på vad ni önskar


    Du tänker ungefär som jag. Man kollar av läget o provar lite olika o ser vad man gillar o så har man kul med det. Jag har försökt.
    Länge.

    Nu har vi ju några år på nacken tillsammans, men jag har i tidigare förhållanden och även detta varit snabb med att prata om just fantasier. I detta, hyfsat långa, så har det blivit lite ensidigt.
    Och sedan jag skrev denna tråden så har jag tryckt på mer gällande nya och intressanta grejer som kan vara värt att prova. Och han har vid några tillfällen sagt "jo, men det kan vi nog göra" Och så när det väl blir att ligga, så är det samma gamla rutin mer eller mindre.
    Och han får vad han vill ha. Kanske inte analsex, men minst ett finger hamnar där ändå. Så ja, på det viset dominerar han mig väl. Men inte som jag vill då. Idén med sex-kontrakt känns lite extrem, men nästa gång vi öppnar en bag-in-box så ska jag nog faktiskt ta upp det. Som en kul grej åtminstone.


    Anonym (Njae) skrev 2019-05-03 07:11:10 följande:

    Fast är han inte dom så är han inte, på samma sätt som du inte hade gått igång på de sakerna du nämner om du inte varit sub.


    Nej, det håller jag också med om, men nu pratar jag ju jävligt light. Jag ber honom inte att göra de mest extrema sakerna. Och det är knappast att jag "kräver det". Men att han inte ens vill prova? 


    Tom Araya skrev 2019-05-13 02:30:52 följande:

    Det du vill ha är inget man kan ge på enbart vilja.

    Det är en läggning man har eller inte.
    Den kan visserligen ligga dolt eller växa fram under lång tid, men inget man bara ändrar på i en handvändning för att man vill.

    Det vore ungefär som att han skulle be dig vara dominant eller att ställa upp på en trekant och tjejsex, fast du inte tänder ett dugg på tjejer.


    Får väl hänvisa till ovanstående svar på denna, och ja, jag hör er.

    "Handvändning" håller jag inte med om däremot eftersom vi har så pass många år på nacken och jag varit tydlig från start med att "detta gillar jag mycket".

    Och det var väl detta svar och #2 som gjorde att jag ville hålla mig ifrån denna tråd efter att jag skrev den och skämdes lite. Inser att jag kanske gapar efter för mycket? JAG personligen tror ju inte att jag gör det, men jag ser ju egentligen bara mitt egna perspektiv kanske?


    Jag är lite mer äventyrlig dock och det vet han, från start, Jag har föreslagit både tjejsex och trekanter och även att han kan ligga med någon annan för den delen. Han var halvöppen för den idén. Men att jag säger detta är mer för att "visa" att jag är VÄLDIGT sexuellt öppen. Jag vet att han älskar mig och jag VET att jag älskar honom. Det är INTE problemet. 
    Att JAG skulle vara dominant. Också provat. Som sagt. Jag går med på det mesta.

    Frågeställningen var mest HUR jag kan få min fantastiska make att göra något JAG vill i sängen åtminstone en enda gång?


    Underhill skrev 2019-05-13 07:16:35 följande:

    Blir väl alldeles för lätt så att man hamnar i samma hjulspår i en längre relation med sådant, tyvärr. Man tar saker lite för mkt för givet. Lyhördheten försvinner eller blockeras av vanor och rutiner. Svårt att väcka igång något även om man tycker att man försöker gång på gång. Iaf min erfarenhet. Möjligt att man med små steg kan nå lite mer åt det hållet, men som du säger så blir det ju inte så undergivet att basunera ut order Kanske du kan referera till någon bok på ett smidigt sätt eller hitta någon passande film som innehåller nåt liknande utan att vara alltför "vierd". 


    Jag känner ju att jag är lyhörd. Och jag har försökt massor med diverse olika saker de "torkor" vi haft efter barnafödande, bebis-tid eller diverse vardagliga problem. Sådant som uppstår i livet. Jag har själv haft problem med viljan att ha sex ett par perioder under dessa 15 år.

    Jag har köpt leksaker, insinuerat att diverse saker vi har hemma går att använda på andra roliga vis än de är tänkta, jag har köpt sex-brädspel (Monogamy o några andra lite mer "lätta") o ja. Jag tycker att jag försökt allt.

    Rutten kommer tillslut och han kan mig utan o innan efter denna tid, ingen kan säkert få mig att komma som han gör. Men han vill inte ens testa "lite"? Vad gör jag? 


     


     

  • Anonym (subsu­bba) Trådstartaren
    Sun 23 Jun 2019 01:12
    #6

    Känner en viss hopplöshet efter de svar jag fått. Jag älskar ju min man, jag älskar vår familj, våra barn, vårt leverne. Problem finns, såklart, men inga deal-breakers.

    Det jag bad om råd om var väldigt "light" i mitt tycke eftersom jag allra helst hade haft det ännu jävligare på den fronten. Men jag förstår att det är en läggning som ni sagt o inget man kan påtvinga. Även om sexet vi har är bra, men kanske inte riktigt vad jag vill ha, så var det ju inte sex-akterna som gjorde att jag föll för honom och fortfarande faller för honom.

    Jag vill bara försöka få honom att prova.

    Vill också poängtera att det inte är så att han är "dolt sub" på något vis. Försökt att prova det några gånger också, inte för att jag kände att det var något jag "absolut ville" utan mer för att testa. Men det var inte välkommet överhuvudtaget.

  • Anonym (Camil­la)
    Sun 23 Jun 2019 08:44
    #7

    Förstår din frustration. Det är ju inga konstigheter alls du önskar. Förstår också att det inte måste ske varje gång. Däremot ska du få honom att fatta att han inte alltid ska fokusera analt. Det kanske är hans tanke om att dominera light. Prova att ta honom till förhandlingsbordet igen. Å igen. Plocka fram sidenscarfsen och säg åt honom att binda dig i sängstolparna. Förbered så det bara är att knyta. Nobbar han då - synd för honom för då blir det inget sex öht.

  • Anonym (Light­ie)
    Sun 23 Jun 2019 14:37
    #8

    Tycker du gjort mycket för att komma framåt. En leksak du kanske hade uppskattat att testa kanske hade varit trosor med vibrator och fjärrkontroll till? Så han kan börja med att dominera dig via njutning? Eller testa ögonbindel vid sexet så du blir lite mer "utsatt"? Men i övrigt så håller jag med övriga att du behöver vara tydlig att du inte vill ha något i analen förrän ni testat dina idéer lite mer...sen kan jag förstå att en del kan ha svårt att vilja "skada" sin partner även om det efterfrågas.

  • Sun 23 Jun 2019 20:09
    #9
    Anonym (subsubba) skrev 2019-06-23 00:54:51 följande:

    Får väl hänvisa till ovanstående svar på denna, och ja, jag hör er.

    "Handvändning" håller jag inte med om däremot eftersom vi har så pass många år på nacken och jag varit tydlig från start med att "detta gillar jag mycket".

    Och det var väl detta svar och #2 som gjorde att jag ville hålla mig ifrån denna tråd efter att jag skrev den och skämdes lite. Inser att jag kanske gapar efter för mycket? JAG personligen tror ju inte att jag gör det, men jag ser ju egentligen bara mitt egna perspektiv kanske?


    Beroende på vad som, finns inom din partner, så kan det vara  så att du gapar efter mycket, för mycket....

    Det du istället borde fråga dig är vad av det du önskar, som faktiskt finns där, möjligt att locka fram och vad som inte gör det.
    För det sistnämnda kommer du aldrig att få av en person med hög integritet, som vägrar göra våld på sig för att anpassa sig efter andras önskan.
  • Wed 3 Jul 2019 15:00
    #10

    Enklast är väl att smsa honom och frågar vad han är sugen på idag, och troligtvis ställer han samma fråga till dig, svara då att du vill få smisk när han kommer hem

Svar på tråden Dominera mig light tack?