• Fri 3 May 2019 13:09
    187 visningar
    4 svar
    4
    187

    Dejta och inleda en ny relation

    Dejtingappar i all ära. Jag har skrivit med en del fina killar och haft riktigt bra "samtal", men sällan det leder till att man verkligen träffas.
    Träffade en kille under några månader där vi ideligen skrev meddelanden till varandra under dagarna då vi inte sågs, det fanns alltid något att skriva kändes det som, samtalsämnena sinade aldrig riktigt - däremot kom vi aldrig vidare i det verkliga livet med att involvera barnen, bli "offentliga", träffa varandras familjer o.s.v. vilket ledde till att relationen avslutades efter 9 månader.

    Träffar nu en man som är några år äldre än mig sen 1½ månad tillbaka. En trygg och genomfin person, en person som det känns som jag kan lita på. Det är en person jag tycker om att vara nära och vill vara nära. Det pirrar i bröstkorgen (!, inte magen) på mig när jag tänker på honom och jag kommer på mig själv att vilja dra med mig honom på släktkalas och liknande, vilket både skrämmer mig och gör mig glad. Jag vill att han ska träffa mina barn och hela faderuttan.

    Då det kändes så fint och lätt att umgås ger det mig lite panikkänsla att samtalen ibland bara startar på "allmän nivå", om vädret eller jobbet eller annat, kan kännas lite stapplande i början och inte naturligt - trots att allt känns fint då vi ses och väl kommit igång med samtalen.
    Är det ett dåligt tecken ?

  • Svar på tråden Dejta och inleda en ny relation
  • Fri 3 May 2019 13:23
    #1

    Om jag ska gå till mig själv (iaf när jag var yngre), så är det väl oftast när det är mycket känslor och det känns som att mycket står på spel som det kan gå lite stapplande med snacket? Jag fokuserar mycket på vad jag ska säga och hur jag beter mig! Men det brukar släppa efter ett tag!

    När allt flyter på och känns avslappnat så är det för att jag gillar någon på kompisnivå, då bryr jag mig inte lika mycket om vad han ska tycka och tänka om mig!

  • Fri 3 May 2019 13:45
    #2
    CitronTulo skrev 2019-05-03 13:23:04 följande:

     så är det väl oftast när det är mycket känslor och det känns som att mycket står på spel som det kan gå lite stapplande med snacket? 

    När allt flyter på och känns avslappnat så är det för att jag gillar någon på kompisnivå, då bryr jag mig inte lika mycket om vad han ska tycka och tänka om mig!


    Jag tycker verkligen om honom och mot tidigare relationer så vill jag gärna säga det också. Det är väl det som är hela grejen, mycket "står på spel". Det är inte bara att börja träffa någon som man vill involvera i sitt liv med barnen och allt. 
    Jag bryr mig om vad han tycker och tänker om mig, så det är inte på "kompisnivå" jag vill hålla mig, för då hade jag precis som du inte brytt mig så noga.
  • Fri 3 May 2019 13:45
    #3
    CitronTulo skrev 2019-05-03 13:23:04 följande:

     så är det väl oftast när det är mycket känslor och det känns som att mycket står på spel som det kan gå lite stapplande med snacket? 

    När allt flyter på och känns avslappnat så är det för att jag gillar någon på kompisnivå, då bryr jag mig inte lika mycket om vad han ska tycka och tänka om mig!


    Jag tycker verkligen om honom och mot tidigare relationer så vill jag gärna säga det också. Det är väl det som är hela grejen, mycket "står på spel". Det är inte bara att börja träffa någon som man vill involvera i sitt liv med barnen och allt. 
    Jag bryr mig om vad han tycker och tänker om mig, så det är inte på "kompisnivå" jag vill hålla mig, för då hade jag precis som du inte brytt mig så noga.
  • Fri 3 May 2019 13:45
    #4
    CitronTulo skrev 2019-05-03 13:23:04 följande:

     så är det väl oftast när det är mycket känslor och det känns som att mycket står på spel som det kan gå lite stapplande med snacket? 

    När allt flyter på och känns avslappnat så är det för att jag gillar någon på kompisnivå, då bryr jag mig inte lika mycket om vad han ska tycka och tänka om mig!


    Jag tycker verkligen om honom och mot tidigare relationer så vill jag gärna säga det också. Det är väl det som är hela grejen, mycket "står på spel". Det är inte bara att börja träffa någon som man vill involvera i sitt liv med barnen och allt. 
    Jag bryr mig om vad han tycker och tänker om mig, så det är inte på "kompisnivå" jag vill hålla mig, för då hade jag precis som du inte brytt mig så noga.
Svar på tråden Dejta och inleda en ny relation