• Fri 3 May 2019 13:48
    797 visningar
    5 svar
    5
    797

    Missfall

    Fick ett tidigt missfall/kemisk graviditet för ca 2 veckor sedan. Är det fler som har fått det? Har ni fått det mer än en gång ? Är nojig att jag ska få det igen och bli ledsen över att det inte lyckas

  • Svar på tråden Missfall
  • Fri 3 May 2019 15:15
    #1

    Jag fick ett tidigt i januari/februari och är idag gravid igen i v13.

    Min oro har självklart följt med mig men jag har sett bebis tickande hjärta vid två tillfällen och min oro börjar släppa. Tyvärr kan man inte göra så mycket.

  • Fri 3 May 2019 17:57
    #2

    Jag har fått åtta missfall, 1-2 missfall är normalt och ingen fara för kommande graviditeter. Din tråd hör inte riktigt hemma under Svårt att få barn-kategorin dock.

  • Fri 3 May 2019 19:00
    #3

    Vi har haft 6 missfall. Efter 3e missfallet kan man få göra en missfallsutredning genom Landstinget. Det gjorde vi men den visade tyvärr inget. Så vi reste till Aten och fick en bättre utredning där det konstaterades att jag får missfall pgr av mitt överaktiva immunförsvar.

  • Fri 19 Jul 2019 10:40
    #4
    UndrandeSökare skrev 2019-05-03 19:00:18 följande:

    Så vi reste till Aten och fick en bättre utredning där det konstaterades att jag får missfall pgr av mitt överaktiva immunförsvar.


    Berätta gärna mer! Vi genomgick utredningen efter tre missfall, och de hittade inga fel. Vid VUL nu vid senaste missfallet misstänker läkaren dock adenomyos...
  • Sat 20 Jul 2019 00:11
    #5
    Hilda456 skrev 2019-07-19 10:40:37 följande:

    Berätta gärna mer! Vi genomgick utredningen efter tre missfall, och de hittade inga fel. Vid VUL nu vid senaste missfallet misstänker läkaren dock adenomyos...


    Beklagar dina 3 missfall och att er svenska missfallsutredning inte hittade några fel. Tyvärr är svenska vården väldigt dålig på just missfall

    Om vi inte sökt oss utomlands, så hade vi aldrig fått veta Varför.

    Du kan läsa hela min och mannens fertilitetshistoria inkl utredningar i Aten, Riga och London, om du högerklickar på mitt namn Undrandesökare där det står i blå färg.

    Har du fler frågor efter du läst min presentation, så inboxa mig (skicka privat meddelande).
Svar på tråden Missfall