Forum Foto & Video - Fritid & hobby
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Föra över kamerabilder till mobil

Fre 3 maj 14:56 Läst 0 gånger Totalt 5 svar
    Fre 3 maj 14:56

Hur för jag över mina bilder från min canon4000d till min Samsung mobil?

Jag har laddat ner appen men jag får fasiken inte till det:)

Så någon som har en enkel förklaring? :)

Har googlat o gjort som det står men nej...

• Ons 8 maj 18:05 #1

Funkar det inte via dator? Jag hade nåt speciellt program till en kamera, men för mig var det enklast så. (Känner inte till de specifika modeller som du nämner)

• Ons 8 maj 18:05 #2

Funkar det inte via dator? Jag hade nåt speciellt program till en kamera, men för mig var det enklast så. (Känner inte till de specifika modeller som du nämner)

• Ons 8 maj 18:08 #3

Jag har gett upp att försöka föra över till mobil med appar och liknande, utan jag skickar bara fotona till min man via Messenger på min dator, sedan går jag in på Messenger på mobilen och laddar ned dem från konversationen.

• Ons 22 maj 13:55 #4

Hej
    Anslut kameran till datorn och använd filhanteraren (PC) för att flytta över bilderna till datorn. (där du givetvis förvarar dina bilder med någon back-upfunktion)
    Anslut sedan telefonen till datorn och fortsätt att med hjälp av filhanteraren flytta över de bilder du vill ha i telefonen.

Eller så ansluter du kamera och telefon samtidigt till datorn och så flyttar du bilderna direkt från kameran till telefonen.

Så filhanteraren (PC) klarar detta enkelt utan några appar.

// Janne 

• Ons 22 maj 14:00 #5

Sorry!

Filhanteraren var nog en gammal benämning på verktyget i PC för filhantering. 
    Utforskaren heter den idag.

// Janne

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll