• Fri 3 May 2019 17:37
    277 visningar
    1 svar
    1
    277

    Fråga om sjukskrivning under graviditet och Försäkringskassan (FK)

    Min sjukskrivning på 25% blev nekad av min handläggare på FK ???????? det är cirka fem veckor hittills och sen är det fyra veckor till.

    Är i vecka 23.

    Läkaren hade inte beskrivit tillräckligt väl vad det är för arbetsuppgifter som jag inte kan genomföra.

    Ni som har fått er sjukskrivning godkänd av FK och har relativt enkla jobb på kontor vad har ni blivit sjukskrivna för?

    Vad är det för arbetsuppgifter som läkaren skrivit att ni inte kan utföra?

    Mitt arbete är ansträngande på det sättet att jag sätter ihop tekniks dokumentation och går på en del möten och förväntas var tillgänglig typ hela tiden. Har många stressyndrom. Huvudvärk.

    Är extremt illamående stor del av arbetsdagen, särskilt efter att jag tagit emot mycket information. Lergigan Comp hjälper inte ????

    Är väldigt känslig och känner mig helt overwhelmed all the time.

  • Svar på tråden Fråga om sjukskrivning under graviditet och Försäkringskassan (FK)
  • Anonym (Be)
    Fri 3 May 2019 17:45
    #1

    Be läkaren komplettera läkarintyg bara. Många läkare skriver väldigt slarviga intyg som fk inte godkänner. Min läkare fick komplettera mitt intyg 3 gånger innan fk va nöjda.

Svar på tråden Fråga om sjukskrivning under graviditet och Försäkringskassan (FK)