• Sun 5 May 2019 00:26
    301 visningar
    4 svar
    4
    301

    Rädd

    Jag är tvär rädd inför förlossningen är inte gravid men har varit det 2 gånger haft missfall. Jag tänker på ifall jag blir gravid igen vad är det man ska tänka först? Hur ont gör det? Har hört att när man får missfall det känns exakt som att man födder med en stor mage är detta sant? Har ni råkar bajsa på förlossningen?

  • Svar på tråden Rädd
  • Sun 5 May 2019 01:01
    #1
    Novembersolsken skrev 2019-05-05 00:26:14 följande:

    Jag är tvär rädd inför förlossningen är inte gravid men har varit det 2 gånger haft missfall. Jag tänker på ifall jag blir gravid igen vad är det man ska tänka först? Hur ont gör det? Har hört att när man får missfall det känns exakt som att man födder med en stor mage är detta sant? Har ni råkar bajsa på förlossningen?


    Prata med BM om din oro nästa gång du blir gravid man kan boka in ett tidigt vul och se hur det ser ut. Hur vida du får boka in detta privat eller inte beror på klinik.
    Du får också gå på Aurora samtal om du är förlossnings rädd. Går själv på det.

    Har haft 2 missfall. Första ca v11 andra ca v8. Första gjorde inte ont alls blev då skrapad på sjukhus mitt andra blev jag inte skrapad och hade lite ont efter ca 1 dygn. Det höll i sig ca 1 vecka. Var som mens verk ungefär. Hur det känns om man får ett sent missfall vågar jag inte svara på då jag själv inte haft det.

    Enligt BM så förekommer det att man både bajsar och kissar på sig på förlossningen och dom är så vana vid detta. Det är inget konstigt.
  • Sun 5 May 2019 01:25
    #2
    Ninjara skrev 2019-05-05 01:01:28 följande:

    Prata med BM om din oro nästa gång du blir gravid man kan boka in ett tidigt vul och se hur det ser ut. Hur vida du får boka in detta privat eller inte beror på klinik.

    Du får också gå på Aurora samtal om du är förlossnings rädd. Går själv på det.

    Har haft 2 missfall. Första ca v11 andra ca v8. Första gjorde inte ont alls blev då skrapad på sjukhus mitt andra blev jag inte skrapad och hade lite ont efter ca 1 dygn. Det höll i sig ca 1 vecka. Var som mens verk ungefär. Hur det känns om man får ett sent missfall vågar jag inte svara på då jag själv inte haft det.

    Enligt BM så förekommer det att man både bajsar och kissar på sig på förlossningen och dom är så vana vid detta. Det är inget konstigt.


    Aj då men som tur att du inte kände smärtor. På min första hade jag såååå fruktansvärt ont fyfan vet inte hur jag ska beskriva min smärta för fostret satt långt upp fick ta ut halva åt gången och när de hade skrapat omg jag var nära på att dö.

    På min andra fick jag så sjuka smärtor kunde inte ens ligga ner, sitta upp eller gå. Fick vänta en halvtimma på sjuksköterskan fick bara några smärtstillande och fostret gick ut av sig själv men hade kvar värkar efter några minuter så försvann allt smärta jag hade.

    Både de gångerna hade jag 2 missfall i vecka 8
  • Sun 5 May 2019 07:01
    #3

    Detta är väldigt svårt att svara på då alla upplever smärta såå olika! Jag har fött två barn, utan smärtlindring o inte tyckt att det varit speciellt jobbigt alls. Första sprack jag väldigt men tyckte inte heller detta var jobbigt då jag inte visste annat. Andra sprack jag inte alls o de var ju som en dröm, kunde lätt ha fött ett till barn direkt. Haha.

    Däremot så fick jag ett missfall i v13, hemma, innan barn nummer två, å de däremot tyckte jag gjorde sååå mycket ondare än en förlossning. Kanske var det för att jag visste att det inte var rätt o för att jag inte skulle få något för de mem smärtan var enorm o jag låg på golvet till det var ute! Hoppas du får hjälp med din oro! Dom flesta jag känner tycker det har gått så mycket bättre än dom föreställt sig, vi är ju trots allt byggda att klara de :)

  • Anonym (Nej)
    Thu 9 May 2019 17:09
    #4

    Det går inte att jämföra smärtan med något annat. Ja visst gör det ont men på ett helt eget sätt. Smärtan leder nån vart. Varje värk är ett steg närmare det största som har hänt dig. Jag hade samma funderingar som du innan och i början av graviditeten. Men när du väl är där och det är dags att föda så kommer du vilja föda. Något förändras. Du kommer att fixa det när det är dags. Prata med din barnmorska sen.

Svar på tråden Rädd