• Sun 5 May 2019 10:23
    1037 visningar
    11 svar
    11
    1037

    Min ex man vägrar skriva över bilen på mej

    För ett år sedan anmälde jag mannen jag var gift med för misshandel och lyckades äntligen skilja mej från honom. Vi har 8 barn tillsammans som bor hos mej. Han har inte träffat dom på 10 månader pga att hans beteende mot barnen. Nu till saken. Han hade några månader innan jag anmälde honom,lånat 5000 kr av min äldste son(som inte han är pappa till) sonen är 20 år. För att köpa en familje buss. Exet skrev den på sej och vägrar nu att skriva över den på mej eller betala tillbaka pengarna till min son. Det fanns en person med, en gemensam vän till mej och exet som var med när sonen tog ut pengarna och gav till exet. Han gör allt för att jävlas och har i alla år under förhållandet varit elak och bråkat om allt för att förstöra för mej. Vad kan jag göra? Jag vill inte använd en bil som inte står på mej för eventuella skador som kan uppstå så skulle han aldrig hjälpa till att ordna med försäkringsbolag och liknande. Jag vet inte ens om den är försäkrad. Någon som har tips på hur jag ska göra?

  • Svar på tråden Min ex man vägrar skriva över bilen på mej
  • Sun 5 May 2019 10:28
    #1

    Ställ bilen på närmsta avgiftsbelagda parkeringsplats och vänta på att den registrerade ägaren ringer och ber dig att få skriva över bilen på dig.

    Registrerade ägare är betalningsansvarig för alla parkeringsböter så blir dyrt för honom att stå som ägare till en bil som genererar typ 400 i böter varje gång en p-vakt går förbi.

  • Sun 5 May 2019 10:56
    #2
    Nalliwer skrev 2019-05-05 10:28:51 följande:
    Ställ bilen på närmsta avgiftsbelagda parkeringsplats och vänta på att den registrerade ägaren ringer och ber dig att få skriva över bilen på dig.

    Registrerade ägare är betalningsansvarig för alla parkeringsböter så blir dyrt för honom att stå som ägare till en bil som genererar typ 400 i böter varje gång en p-vakt går förbi.
    Hahahaha, perfekt!
  • Sun 5 May 2019 12:19
    #3

    Om ni var gifts och har skilt er så bör du bör du väl gå till domstol först, och få din del av det gemensamma.

    När du har fått vad du lagligen har rätt till så kan du inte kräva nått mer senare.

    Men en gammal skrotig buss för 5000, kan du inte bara glömma den och gå vidare? Advokaten kommer kosta dig mer.

  • Sun 5 May 2019 12:19
    #4

    Om ni var gifts och har skilt er så bör du bör du väl gå till domstol först, och få din del av det gemensamma.

    När du har fått vad du lagligen har rätt till så kan du inte kräva nått mer senare.

    Men en gammal skrotig buss för 5000, kan du inte bara glömma den och gå vidare? Advokaten kommer kosta dig mer.

  • Sun 5 May 2019 12:23
    #5

    Skit i bilen, be honom komma och hämta den eller bränn upp den. Världen är full av andra bilar. Varför ödsla energi på idioter?

  • Sun 5 May 2019 12:49
    #6

    Tack för svar


    Nalliwer skrev 2019-05-05 10:28:51 följande:

    Ställ bilen på närmsta avgiftsbelagda parkeringsplats och vänta på att den registrerade ägaren ringer och ber dig att få skriva över bilen på dig.

    Registrerade ägare är betalningsansvarig för alla parkeringsböter så blir dyrt för honom att stå som ägare till en bil som genererar typ 400 i böter varje gång en p-vakt går förbi.


    Lyder nog ditt råd????
  • Sun 5 May 2019 12:50
    #7
    libbini skrev 2019-05-05 12:49:52 följande:

    Tack för svar

    Lyder nog ditt råd????


    Skulle bli smileys och inte frågetecken
  • Sun 5 May 2019 13:26
    #8
    libbini skrev 2019-05-05 12:49:52 följande:

    Tack för svar

    Lyder nog ditt råd????


    Haha ja det var den bästa idén.
  • Sun 5 May 2019 17:27
    #9

    Hur lyckas man skaffa 8 barn med någon som "gör allt för att jävlas och har i alla år under förhållandet varit elak och bråkat om allt för att förstöra för mej"?

  • GGN
    Sun 5 May 2019 17:33
    #10
    Tow2Mater skrev 2019-05-05 17:27:05 följande:

    Hur lyckas man skaffa 8 barn med någon som "gör allt för att jävlas och har i alla år under förhållandet varit elak och bråkat om allt för att förstöra för mej"?


    Undrar jag också...

    TS, jag håller med om att du ska felparkera bilen. I dyraste området i stan.

    Angående sonens pengar så kan du ta det till kronofogden.
  • Sun 5 May 2019 19:26
    #11
    GGN skrev 2019-05-05 17:33:18 följande:

    Undrar jag också...

    TS, jag håller med om att du ska felparkera bilen. I dyraste området i stan.

    Angående sonens pengar så kan du ta det till kronofogden.


    Se till att han skriver på ett skuldebrev först så blir det juridiskt hållbart.
Svar på tråden Min ex man vägrar skriva över bilen på mej