• Loia

    Emmaljunga Viking i snö?

    Hej!

    Jag och sambon väntar vårat första barn i oktober och idag var vi och kände och klämde på barnvagnar i vår lokala baby butik.

    Vi fastnade för Emmaljunga Viking outdoor, då den är liten, lätt och smidig. Chassit gick dessutom in i bilen perfekt när vi testade (vi har hund också så buren tar lite plats i bakluckan), vilket vi båda gillade.

    När jag presenterade detta för min mor, som har mycket åsikter om saker och ting, så påpekade hon att hjulen fram såg små ut och frågade hur den kör i snö ("det är väl bättre med stooooora däck fram och bak!?") så nu undrar jag;

    Är det någon som äger denna vagn och har kört den i just snö? Hur går det? Funkar det bra om man låser framhjulen?

  • Svar på tråden Emmaljunga Viking i snö?
  • Pascal

    Vi har en super viking outdoor -18 med svängbara hjul fram. Vi är supernöjda med vår vagn och den har rullat på bra även när det var oplogat i vinter (bor i Norrland så har rätt mkt snö)!

    Bara att låsa fast hjulen i rakt läge så är det inga problem alls. Vi har även kört på grusvägar, skogsstigar och i storstan med vår vagn, rullar finfint på alla väglag :)

  • Loia

    Tack för svar!

    Vi fick lite den känslan när vi testade dem i butiken! ???? Men som alltid så blir man ju osäker när folk påpekar saker.

    Nu känns det dock lite bättre!

Svar på tråden Emmaljunga Viking i snö?