• Sun 5 May 2019 19:43
    1081 visningar
    3 svar
    3
    1081

    Missnöjd med mina tänder, övertänker?

    Tjena! 
    Har till och från under en längre tid haft lite komplex över mina tänder när jag ler och så. Har ett par mindre gluggar både uppe och nere och jag har länge undrat vad folk tänker och tycker om det. Alla jag pratat med detta om säger att det är något som dem aldrig tänkt på tills jag berättade och att det inte ser dåligt ut, raka motsatsen så säger dem att det är gulligt och passar mig som typ gör mig till en unik person. Lyssnar ju såklart på detta som dem säger men har ändå lite komplex över det.
    Har såklart varit till tandläkaren och frågat dem om det går att fixa och det enda alternativet är tandställning som jag lär lägga ut för själv (ca 30.000kr) vilket jag tycker är en sjuk summa så det är helt uteslutet. Så det som återstår för mig är att bygga upp självförtroendet mycket mer och lyssna på vad alla säger.

    Har sedan långt tillbaks gått runt och tänkt att jag kanske aldrig kommer få till ett förhållande pga hur mina tänder ser ut (har varit med massa tjejer innan dock) så antar att det inte är något problem.
    Jag personligen skulle inte bry mig om jag träffade någon tjej som har lika tänder som jag har, skulle tycka som folk säger till mig att det är unikt etc.

    Vad tror ni? Bör jag bara släppa denna övertanke och lära mig leva med detta eller kan det vara så att majoriteten anser det som oattraktivt? 

    /Kille 23

  • Svar på tråden Missnöjd med mina tänder, övertänker?
  • Anonym (Tandt­rollet­)
    Sun 5 May 2019 21:42
    #1

    Hej!

    Det är bara hos dig detta sitter, i ditt huvud. Är det något som stör dig varje dag, gör något åt det.

    Jag hade en sne framtand. Åh vad den störde mig. På kort( log inte) når jag gick förbi spegeln, träffade nya människor. Jag betalde 30.000+ För att fixa överkäken. Tandställning för andra gången. ( första gången vid 15 års ålder)

    Dryga året satt den i.

    För mig var det värt det. Jag kunde börja lägga energi på annat. Det var nog ingen terapi som skulle hjälpt mig där inte...

    För mig är raka tänder viktigt. Gluggar spelar mindre roll. Kan vara charmigt som du skriver.

  • Anonym (Wonde­rwall)
    Sun 5 May 2019 21:52
    #2

    Ja,du övertänkwr. Ofta hakar man upp csig på något som är helt oviktigt för andra och ältar det jättemycket.

    Min man har grymt sneda tänder. Så mycket att man måste lägga märke till det. Jag tycker han är världens snyggaste och tänderna är unika och charmiga. .

  • Anonym (H)
    Sun 5 May 2019 22:19
    #3

    Du övertänker och jämför dig för mycket med andra! Jag har spikraka tänder, medan min sambo knappt har en enda tand som är rak.. De sitter lite huller om buller, men jag älskar hans leende! Hans leende är så fantastiskt charmigt och det klär honom så bra. Jag hade inte velat att han fixade tänderna för allt i världen!

Svar på tråden Missnöjd med mina tänder, övertänker?