• Jasminezxxz

    Ska lämna prover för att få körkortstillstånd!behöver er hjälp!

    Jag förlorade körkortet för ca 3 år sedan. Grovt rattfylleri, till rattfylleri under påverkan av narkotika.

    Jag skall nu då lämna in läkar intyg och prover för narkotika och läkemedel. På punkterna står det vad läkaren SKA göra. Och det är även en punk innan texten, och längst ner på pappret står det att provtagningen även KAN göras genom håranalys. Jag har varit drogfri (2 år ca) och även inte druckit på bra länge, men jag har för ca 2 månader sedan tagit en oxascand 15 mg någon gång då och då ( aldrig dagar efter sig, utan någondags mellanrum) för att jag har haft svårt för att sova. Jag gjorde ett urintest för någon vecka sedan 2 dagar efter att jag tagit en oxascand och det syntes inte. Det var negativt. Min fråga är då, tror ni att dem kommer att ta håranalys på mig? Det är ju inte något dem måste göra. Jag har redan lämnat ett urin prov vid min psykiatriker för några veckor sedan och det var såklart negativt. Och dem vet att jag varit ren i ca 2 år nu. Frivården och sjukvården vet det. Provtagning genom håranalys är och väldigt dyrt. Kanske därför det inte är ett måste? Tror ni jag kan vara lugn när jag ska lämna mina prover? Om jag börjar att lämna om en månad? Om jag nu kommer lämna urin prov och det skickas på analys. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Ska lämna prover för att få körkortstillstånd!behöver er hjälp!
  • CitronTulo

    Vet inget om det du skriver.. men för att göra det enkelt för dig, varför klipper du dig inte? Menar, håret växer väl minst en dm om året så du blir ju inte snaggad direkt om du sparar 2 dm på skallen (dvs utväxten för de senaste två åren). På så sätt så finns det ju inget äldre hår att mäta på om de skulle komma på den idén?

    Medicinen som du tagit antar jag att du har recept för?

  • felicityporter

    Jag har aldrig hört talas om någon som fått göra håranalys. Dels är det jävligt dyrt och dels kan det se alldeles för långt bak i tiden så att det kan bli fel på det viset. Urinprov är det som gäller.

  • Anonym (X)

    Är du orolig för att det ska synas att du tar oxascand? Varför är du det?

  • Jasminezxxz

    Jag är orolig för att oxascanden skall synas för att jag inte har det på recept. Vadå, du vet ingen som behövt lämna håranalys för att få få ett körkortstillstånd? Som blivit av med körkortet innan?

  • Jasminezxxz

    [quote=79608903][quote-nick]felicityporter skrev 2019-05-06 13:26:09 följande:[/quote-nick]Jag har aldrig hört talas om någon som fått göra håranalys. Dels är det jävligt dyrt och dels kan det se alldeles för långt bak i tiden så att det kan bli fel på det viset. Urinprov är det som gäller.[/

    Du vet ingen som behövt lämna håranalys för att få körkortstillstånd? Som blivit av med körkortet?

  • Anonym (X)
    Jasminezxxz skrev 2019-05-06 13:39:48 följande:

    Jag är orolig för att oxascanden skall synas för att jag inte har det på recept. Vadå, du vet ingen som behövt lämna håranalys för att få få ett körkortstillstånd? Som blivit av med körkortet innan?


    Då är du inte redo för att ta körkort än och jag hoppas du blir nekad.
  • Jasminezxxz

    Du har absolut ingen som helt betan om jag är redo eller inte. Du har förmodligen inte själv haft ett missbruk, har man inte haft det så är man jävligt fyrkantig. För det första så har det med mognad att göra! Jag är ingen missbrukare eller är oansvarig för att jag tagit lugnande vid ett visst antal tillfällen, det var inte för att få ett rus eller för att bli påverkad. Alla kan ha ett förflutet, men inte alls behöva klassificeras så som du precis gjorde. Du har ingen aning om min bakrund, du har ingen aning om hur min vardag ser ut idag jämfört med då. Man MOGNAS med tiden, man växer upp. Det var givetvis väldigt fel att jag tog beslutet att använda mig av oxascanden. Men hur funderar du? Tror du att jag satt å knaprade i mig 10-15 st på en kväll och var helt jävla flöddrad? Och gjorde likadant dagen därpå? Och tog en massa dumma beslut och betedde mig illa? Nej. Så var det inte. Jag vet hur man pundar på riktigt, och jag har tagit mig förbi det finns inte ens i huvudet. Men dom som förstår, dom förstår. Jag är varken en omdömeslös människa, en pundare eller en oansvarig människa för att jag tog en oxascand vid något tillfälle. Det är skillnad på nu och då. Men du har tydligen ingen jävla vetskap om det.

  • Anonym (X)
    Jasminezxxz skrev 2019-05-06 14:03:33 följande:

    Du har absolut ingen som helt betan om jag är redo eller inte. Du har förmodligen inte själv haft ett missbruk, har man inte haft det så är man jävligt fyrkantig. För det första så har det med mognad att göra! Jag är ingen missbrukare eller är oansvarig för att jag tagit lugnande vid ett visst antal tillfällen, det var inte för att få ett rus eller för att bli påverkad. Alla kan ha ett förflutet, men inte alls behöva klassificeras så som du precis gjorde. Du har ingen aning om min bakrund, du har ingen aning om hur min vardag ser ut idag jämfört med då. Man MOGNAS med tiden, man växer upp. Det var givetvis väldigt fel att jag tog beslutet att använda mig av oxascanden. Men hur funderar du? Tror du att jag satt å knaprade i mig 10-15 st på en kväll och var helt jävla flöddrad? Och gjorde likadant dagen därpå? Och tog en massa dumma beslut och betedde mig illa? Nej. Så var det inte. Jag vet hur man pundar på riktigt, och jag har tagit mig förbi det finns inte ens i huvudet. Men dom som förstår, dom förstår. Jag är varken en omdömeslös människa, en pundare eller en oansvarig människa för att jag tog en oxascand vid något tillfälle. Det är skillnad på nu och då. Men du har tydligen ingen jävla vetskap om det.


    Du visar fortfarande att du inte tycker sanhällets regler gäller för dig när du är oärlig i din ansökan och använder receptbelagd, beroendeframkallande medicin utan recept. Jag påverkas också av att du kör bil, precis som att du påverkas av min bilkörning. Man riskerar andras på vägen och det är ingen rättighet att köra bil. Så du behöver inte vara så sur, ta ansvar istället.
  • CitronTulo

    Oxascanden borde ha gjort utslag på Benzo. Eftersom du tagit den utan att ha fått den utskriven av läkare så är det ju, för dig, ett olovligt preparat! Så hoppas att proverna ger utslag och att du får vänta med körkortet tills du är ren!

  • felicityporter
    Jasminezxxz skrev 2019-05-06 13:41:20 följande:

    [quote=79608903][quote-nick]felicityporter skrev 2019-05-06 13:26:09 följande:[/quote-nick]Jag har aldrig hört talas om någon som fått göra håranalys. Dels är det jävligt dyrt och dels kan det se alldeles för långt bak i tiden så att det kan bli fel på det viset. Urinprov är det som gäller.[/

    Du vet ingen som behövt lämna håranalys för att få körkortstillstånd? Som blivit av med körkortet?


    Jag går själv på substitutionsbehandling och träffar med andra ord ofta människor som blivit av med körkortet och behöver genomgå prover för att få ta det igen - ingen har behövt lämna hår.
Svar på tråden Ska lämna prover för att få körkortstillstånd!behöver er hjälp!