• Millini

    Väldigt tidigt missfall?

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 9 månader. Vi tajmar därmed sex rätt väl med ägglossning och har ganska bra koll på min cykel etc.
    Jag skulle egentligen ha mens idag måndag. Brukar vara väldigt regelbunden. För en vecka sedan började jag dock blöda, först litegrann ett par dagar, sedan lite mer och lite små klumpar. I lördags började jag plötsligt blöda mer, det rann, och jag fick ont i magen/äggstockarna. Under eftermiddagen kom det större klumpar (mörkt röda, nästan svarta) och mer blod. Igår upphörde blödningen. Idag är papperet bara svagt rosafärgat när jag torkar mig. 
    Kan detta ha varit ett supertidigt missfall? Att ägget liksom precis hade fäst och sedan lossnade och kom ut? Eller ev väldigt tidig och kraftig mens? Jag har aldrig varit med om något liknande. 
    Först trodde jag att det var en nidblödning men då ska det varken komma mycket blod eller klumpar, vad jag förstått.
    Ska jag "göra" något nu eller är det bara att vänta och hoppas att mensen kommer igen som den ska nästa månad?
    Jag känner mig förvirrad, och ledsen. 

  • Svar på tråden Väldigt tidigt missfall?
  • Gellasfia

    Hej hej! Hör har du en kompis i förvirringen.

    Din beskrivning skulle kunna vara min. Han dock testa positivt efter första dagen med lätt blödning.

    Var helt söker på missfall. Men jag fick aldrig någon riktigt ordentlig blödning. Däremot en klump stor som ett plommon. Var då i vecka 6 typ. Det här var påskafton. Sen dess har det varit lugnt. Till igår, fick lite ont igen och brunaktig flytning, idag en mensliknande blödning, men bara mitt över dagen, sen stannade det av.

    Sjukt frustrerade att inte vet. För enligt gyn så kommer det fortsätta vara plus på stickan tills dess att jag haft nästa mens. Så inte ens det kan avgöra. Bara väntan som kan säkert säga vad det är.

    Så vi kan vänta tillsammans om du vill..! :/

  • Millini

    Tufft Gellasfia ???? Har ni försökt länge?

    Jag funderade på att göra ett gravtest bara för att verkligen veta att det inte är något kvar, men då finns alltså risken att det visar positivt ändå?

    Jag har aldrig haft missfall förut så förvirringen är stor. Borde jag kontakta gyn och prata?

Svar på tråden Väldigt tidigt missfall?