• Idun17

    Reflexer bvc

    Vi har varit på ett bvc-besök där mitt barns reflexer testades. De höll i hennes händer och lyfte upp en bit så huvudet lämnade/släppte skötbordet, sedan släppte de och hennes huvud slog i och hon blev ledsen. Hennes händer slog ut åt sidorna och öppnades ( det var det de ville se att hon skulle göra). Men jag kan inte minnas att man har testat det på det sättet tidigare, har ett barn sen tidigare, och detta var inte första gången de testade dessa reflexer på mitt "nya" barn. Kändes jobbigt att se. 


     Hur har de gjort på era barn? 

  • Svar på tråden Reflexer bvc
  • Idun17

    ska de ta emot med handen? Det var kanske 2 cm ner till skötbordet, som hade en mjuk madrass. Men ändå, ska jag prata med typ 1177 eller?

  • Idun17

    okej, jo jag läste att en del barn börjar gråta. det är ju iofs inte så konstigt eftersom hon kanske blev rädd. en del av mig vill tro att det bara är mina modersinstinkter som hoppar in och reagerar på att någon annan får mitt barn att gråta. men den andra delen får mig att ifrågasätta sättet som det gjordes på, jag har inte sett det tidigare.


    har kollat min dotter som en hök idag, inga konstigheter egentligen. jag är en av dem mammor som "vaktar", vilket är jobbigt, men det är inget jag kan kontrollera. Skriv gärna mer om ni har fler erfarenheter av detta. 

Svar på tråden Reflexer bvc