• emeliienicole

    Hur tidigt plussade ni?

    Som rubriken lyder, hur tidigt visade det positivt på ett graviditetstest för er? Då tänker jag på dom ?vanliga? graviditetstesten, inte sånna där ?testa tidigt? - test. Typ dom ?vanliga? testen från RFSU?

    //otålig tjej

  • Svar på tråden Hur tidigt plussade ni?
  • oshark

    Svagt plus på Testlagrets testa tidigt stav ÄL+11, sen Gravid 1-2 på CB digitaöt ÄL+12.

  • emeliienicole
    oshark skrev 2019-05-06 21:17:05 följande:

    RFSU är kända för spökstreck f ö


    Du menar att dom är kända för att visa positivt när det egentligen är negativt då eller? :)
  • oshark
    emeliienicole skrev 2019-05-06 21:20:46 följande:

    Du menar att dom är kända för att visa positivt när det egentligen är negativt då eller? :)


    Ja, eller att visa svaga streck som kanske är färgrester eller så, som tolkas som positivt, fast man inte är gravid.
  • emeliienicole
    MinaBernt skrev 2019-05-07 07:28:00 följande:

    Inte förrän dag 14 (testdagen) tog ett test redan dagen innan som visade negativt.


    Det är ju så tröttsamt att behöva vänta tills den dagen man ska ha haft mens, men man får väl stå ut då ????
  • MinaBernt
    emeliienicole skrev 2019-05-07 08:23:19 följande:

    Det är ju så tröttsamt att behöva vänta tills den dagen man ska ha haft mens, men man får väl stå ut då ????[/quote

    [quote=79610319][quote-nick]emeliienicole skrev 2019-05-07 08:23:19 följande:[/quote-nick]Det är ju så tröttsamt att behöva vänta tills den dagen man ska ha haft mens, men man får väl stå ut då ????


    Jag testade för tidigt av misstag, jag var lite dagvill :/. Men hade en hel del gravidsymtom, bland annat illamående, som jag tänkte skulle gå över efter det negativa testet då jag tänkte det var psykosomatiskt. När det inte släppte köpte jag ett nytt test dagen efter och det visade ett svagt blått sträck.
  • Anonym (qq)

    Första gången plussade jag starkt på BIM +3, men hade inte testat innan, Denna gång var det negativt ÄL +10 på ÄL +11 såg jag ett svagt streck men min sambo var tveksamt. ÄL +12 såg vi både ett streck :) 

Svar på tråden Hur tidigt plussade ni?