• Anonym (Kaffedraken)

    Ni med sen ägglossning, runt dag 21

    Hej, någon mer än jag som har sen ägglossning? 
    Hade ägglossning dag 21 denna månaden, har inte varit så noggrann förens denna månanden när vi bestämde oss för att skaffa barn nummer 2

    första barnet kom genom IVF men vi bestämde oss för att testa själva först innan vi skulle ge oss in i den karusellen igen..

    min fråga är egentligen när er bim är isåfall?

  • Svar på tråden Ni med sen ägglossning, runt dag 21
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det har ingen betydelse när man har ägglossning, sent eller tidigt. Om du har sen ägglossning kommer mensen senare. Perioden mellan ÄL och mens kallas lutealfas och den brukar inte variera utan vara konstant. Så om du har ÄL dag 10 kommer mensen dag 24, om du har ÄL dag 31 kommer den dag 45.

    Lutealfasen kan vara olika lång hos olika kvinnor, men som sagt, den brukar hålla sig konstant hos samma person. Har du 14 dagar så har du det i princip varje menscykel, har du 10 dagar ändras inte det heller. Tiden mellan mens och ÄL (follikelfasen) kan dock vara olika lång varje menscykel hos samma kvinna.

    Jag har ÄL runt dag 20-25 och sen får jag mens 10 dagar efter ÄL.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur lång cykel har du? Jag har ÄL runt 18-19 och har en cykel på typ 28-29 dagar. Tar tacksamt emot solskenshistorier då jag snart ger upp.

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag vet inte riktigt.. jag att jag ligger på 34 dagar.
    jag har haft väldigt oregelbundet sen jag började fundera på att skaffa nummer två.. jag hade mensens första dag den 5/4 och ägglossning den 25/4 enligt ägglossningstest med dubbelindikator.. 


  • Anonym (Kaffedraken)
    mizzy skrev 2019-05-07 16:35:12 följande:

    jag vet inte riktigt.. jag att jag ligger på 34 dagar.
    jag har haft väldigt oregelbundet sen jag började fundera på att skaffa nummer två.. jag hade mensens första dag den 5/4 och ägglossning den 25/4 enligt ägglossningstest med dubbelindikator.. 


    "jag tror" ska det stå såklart..
  • Anonym (Kaffedraken)
    mizzy skrev 2019-05-07 16:35:12 följande:

    jag vet inte riktigt.. jag att jag ligger på 34 dagar.

    jag har haft väldigt oregelbundet sen jag började fundera på att skaffa nummer två.. jag hade mensens första dag den 5/4 och ägglossning den 25/4 enligt ägglossningstest med dubbelindikator.. 


    Okej, men då låter det ju bättre när du har en längre cykel. Jag börjar tro att ägget inte hinner fästa.. har alltid ÄL flera dagar senare än appen indikerar att man ska ha. :/
  • Anonym (Kaffedraken)

    tycker det är jättesvårt med bebisverkstaden.. bara massa väntande hela tiden.


Svar på tråden Ni med sen ägglossning, runt dag 21