• Nojansmamma

    Vad ska man önska sig i 18 års present

    Fyller 18 om 2 månader och folk i min närhet har redan börjat fråga vad jag önskar mig. Jag har redan flyttat hemifrån och har allt till hemmet så inget sådant behövs. 
    Jag kanske ska tillägga att jag är tjej.

    Snälla hjälp mig!!!

  • Svar på tråden Vad ska man önska sig i 18 års present
  • sextiotalist
    Alexi skrev 2019-05-07 14:34:41 följande:

    Hur kan du ha flyttat hemifrån och ha allt som behövs, som 18-åring?


    Tänkte exakt samma sak, men hon kanske har förmögna föräldrar eller fått ett arv eller skadestånd som gett henne den starten.

    Vad du kunde önska dig, tja bidrag till uppkörningen, ett unikt smycket som förknippas med just den dagen. En spahelg med dina kompisar. Luftballongsfärd, fallskärmshopp.
    Eller en picknick på ett favoritställe med dina bästa vänner.
    Långritt på Islandshästar
    Eller det där jätteonödiga som absolut inte behöver i ett hem, men är så kul att ha 
  • Nojansmamma

    Jag hade möjligheten att flytta hemifrån och ha allt redan då min pappa som jag bodde med skulle flytta till hans tjej och då fick jag allt som var i lägenheten så har allt redan.

  • Nojansmamma
    sextiotalist skrev 2019-05-07 14:38:05 följande:
    Tänkte exakt samma sak, men hon kanske har förmögna föräldrar eller fått ett arv eller skadestånd som gett henne den starten.

    Vad du kunde önska dig, tja bidrag till uppkörningen, ett unikt smycket som förknippas med just den dagen. En spahelg med dina kompisar. Luftballongsfärd, fallskärmshopp.
    Eller en picknick på ett favoritställe med dina bästa vänner.
    Långritt på Islandshästar
    Eller det där jätteonödiga som absolut inte behöver i ett hem, men är så kul att ha 
    Körkortet är betlat och fixat redan, smycken har jag redan fått va min kille förra året samt massa berlocker från andra dagar vi firat. Tack för dom andra tipsen!
  • Norr82
    Nojansmamma skrev 2019-05-07 14:33:11 följande:

    Fyller 18 om 2 månader och folk i min närhet har redan börjat fråga vad jag önskar mig. Jag har redan flyttat hemifrån och har allt till hemmet så inget sådant behövs. 

    Jag kanske ska tillägga att jag är tjej.

    Snälla hjälp mig!!!


    Önska bara stålar om inget material behövs, sedan sätta in det på sparkonto för framtida hus eller ?oh shit? händelse.
  • Alexi

    Men har du inga önskemål om annat utseende på någonting i hushållet? Fina muggar, handdukar, lakan, filtar, kuddar, ljusstakar, tavlor osv osv?

  • rosyribbons

    Skulle nog önska mig något som jag inte skulle få för mig att köpa själv hur som helst, men som ändå kunde vara kul att ha, om du nu har allt praktiskt som du behöver. T.ex. en bra hushållsassistent, en tavla, vinglas, lyxiga lakan eller handdukar eller någon slags upplevelse. Kanske har du något där hemma som sett bättre dagar som skulle vara trevligt att byta ut till något som är mer i din egen stil?

  • rosyribbons
    Tow2Mater skrev 2019-05-08 03:28:23 följande:

    Champagneglas och en fin skumpa.


    Rent krasst är det dock olagligt att ge bort en flaska (alkoholhaltigt) bubbel till någon under 20.
  • felix le chat

    1. kontanter
    2. aktier
    3. obligationer
    4. guld
    5. juvelver och ädelstenar
    6. armbandsur

    om inte ovan passar kan det ju vara trevligt med någon krukväxt , hibiscus ?

Svar på tråden Vad ska man önska sig i 18 års present