• cosmicobolt

    Ska man rösta...

    Allvarligt, det finns ju inget parti längre som är vettigt, ena partiet är muppigare än det andra, 


    Mygel, skeva lagändringar, korruption, efterblivna sociopat utalanden från samtliga partier, bakåtsträvande ändringar för att tvinga skattebetalare att hålla sig på sin nivå. 


    Det är äckligt, nu snack om den där euron också... Kom igen, ska det bli ÄNNU dyrare i detta land?


    Det enda euron kommer att bidra med är att göra rika svin rikare. För mig som går till ett jobb som sedan skattas hårt för att äckliga ministrat som mansbarnet bolibompa eller vad han hette i moderatmupparna eller annika strandhälls plånbok så dom kan köpa lite finare vin. Kom igen, det är ju så sjukt utnyttjat, även om det är lag, så är det så att dom tjänar mellan 800 000 till 1.5 mille om året, en vanlig knegare ska va glad vid 350 000, plus att politiker skall ha rätt till alla bidrag. Men den absolut värsta är ju mupparnas epitet, självaste chefmuppen av dem alla. lövbiffen som jag kallar honom för, eller Stefan "var för kass för att klara av svetsutbildningen pga av arbetskygghet" Löven. 


    De rådande politikerna strävar ju att förstöra mer än att göra något bra i samhället, då menar jag inte mer pengar i min ficka, men det finns delar som skulle behöva stöd och hjälp, skola, omsorg ect. Dom sakerna som var viktiga förr i tiden. Vården är ju helt makalös, tre månader för en tid till vårdcentralen...


    Så jag känner att jag kan lika bra skita i att rösta, det finns inget parti för mig att rösta på, inget parti som är direkt sunt, tänker det svenska samhället, dess välfärd och folk. Utan mer, hur mycket dom kan stoppa ned i fickan. 


    Va har ni för planer? 


     


    Att bara rösta på samma parti som ni alltid gjort? 


     


    Eller är det fler som känner att det skulle behövas en rejäl utgallring av skiten i rikstan och få in lite nytt och fräscht och kanske skippa hela den här patetiska högerdiarrén som just nu flyter igenom alla partier. Ena värre än det andra. 

  • Svar på tråden Ska man rösta...
  • 040kille

    Varför får jag bara känslan av att det här är en trolltråd från Ryssland?

    Självklart ska man rösta, jag är på det klara vilket parti jag tycker har mest klart för sig.

    Har man inte det finns alltid möjligheten att rösta blankt.


    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Mentat
    040kille skrev 2019-05-07 19:33:12 följande:

    Varför får jag bara känslan av att det här är en trolltråd från Ryssland?.


    Kanske pga den stringenta logiken och den eleganta användningen av ärans och hjältarnas språk?
    Vi som sätter oss in i frågorna kan ju rösta så kan de som inte orkar det låta bli.
Svar på tråden Ska man rösta...