• Anonym (skavsår)

    trådar som bara försvinner?

    Är det någon annan här som har startat trådar som helt plötsligt går upp i rök och försvinner? Och inga meddelanden från FL om att tråden tagits bort eller dylikt. Den är bara borta...

    Någon?

  • Svar på tråden trådar som bara försvinner?
  • Anonym (känsligt)
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-05-08 15:30:47 följande:
    Vet du om FL alltid tar bort trådar om trådstartaren själv ber om det?

    Jag tror bara att de gör det om man får dem att förstå varför ämnet är känsligt, men jag vet inte.
  • Anonym (Anonymmm)
    Anonym (K) skrev 2019-05-08 14:16:33 följande:

    Kort-lång tjej trådar försvinner nuförtiden rätt snabbt i alla fall.

    Antingen är det ett troll eller en person med seriösa problem.

    Skönt att slippa henom i alla fall.


    hon har väl helt slutat skriva trådar? inte sett någon längdtråd på flera månader
  • Anonym (K)
    Anonym (Anonymmm) skrev 2019-05-08 16:31:18 följande:

    hon har väl helt slutat skriva trådar? inte sett någon längdtråd på flera månader


    Hen hade en tråd senast igår , men den blev borttaget rätt snabbt.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-05-08 10:23:00 följande:

    Häromveckan var jag med om att en tråd jag skrev i, men inte hade startat själv, bara försvann. Jag kan inte se att den bröt mot några regler, så det var jättekonstigt. Jag hade fått en avisering om nya meddelanden i tråden och den aviseringen är fortfarande kvar. Jag kan ju inte få bort den, eftersom tråden inte är kvar. Det är dock bara siffran vid nya händelser-ikonen som är kvar, dvs. det står "1", fast jag inte har några nya händelser.

    Jag har också märkt att inlägg som nämner att inlägg eller trådar har tagits bort, tas bort, så vi får se hur länge den här tråden får vara kvar.


    Aha!

    Det är därför jag alltid har en etta på både mail och meddelande. Är jättestörigt. Fick byta alias för ett tag sen för att jag trodde det var nått fel och fl svarade inte mig när jag försökte komma till rätta med problemet. Nu har det dykt upp en etta som att det finns ett nytt inlägg, fast som inte går att ta bort.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (känsligt) skrev 2019-05-08 14:04:47 följande:

    Ibland är det trådstartaren som har anmält tråden och bett att den tas bort för att ämnet är känsligt. Man kanske inte vill att detaljer om ens relationsproblem ska finnas kvar på nätet i evig tid. Verkar ha hänt med en tråd jag läste i för ett par timmar sedan.


    Tror inte att de tar bort för att ts vill det. Har man publicerat så äger familjeliv rättigheterna att plocka bort, inte ts. Jag vet när jag läste gamla trådar innan jag hade konto själv så stod det på många ställen att de ångrade tråden och ville ta bort och det var alltid nån som svarade att det ändå inte skulle gå.
  • Anonym (känsligt)
    Anonym (Rosa) skrev 2019-05-08 16:39:28 följande:
    Tror inte att de tar bort för att ts vill det. Har man publicerat så äger familjeliv rättigheterna att plocka bort, inte ts. Jag vet när jag läste gamla trådar innan jag hade konto själv så stod det på många ställen att de ångrade tråden och ville ta bort och det var alltid nån som svarade att det ändå inte skulle gå.

    Och jag har läst många trådar där TS fått tipset att hen kan anmäla tråden för att få den borttagen, och där tråden sedan försvunnit.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (känsligt) skrev 2019-05-08 17:50:55 följande:

    Och jag har läst många trådar där TS fått tipset att hen kan anmäla tråden för att få den borttagen, och där tråden sedan försvunnit.


    Det måste varit för att den spårat ur, inte för att ts ångrat sin tråd?!
  • Anonym (känsligt)
    Anonym (Rosa) skrev 2019-05-08 21:14:56 följande:
    Det måste varit för att den spårat ur, inte för att ts ångrat sin tråd?!

    Det har varit trådar där TS lämnat ut mycket privat information om sig och själv och närstående. Ofta så pass att man kan tänka sig att många i TS närhet lätt kan räkna ut vem hen är. Många gånger är det just för att trådarna INTE varit urspårade som TS har vågat öppna sig för de som försökt hjälpa. Moderatorerna här är liksom inte helt hjärtlösa, även om de är väldigt ojämna i sina bedömningar.
  • Bananböjaren

    FLs moderatorer har vissa politiska övertygelser. Har man fel åsikt så kan tråden försvinna utan medellande har jag märkt.

    Jag antar att det är ok, FL får tillåta vilka trådar de vill på sitt forum. Nån respekt från mig får dom dock inte när dom tar bort utan att ens kunna motivera varför.

  • Anonym (yes)
    Bananböjaren skrev 2019-05-10 07:55:55 följande:

    FLs moderatorer har vissa politiska övertygelser. Har man fel åsikt så kan tråden försvinna utan medellande har jag märkt.

    Jag antar att det är ok, FL får tillåta vilka trådar de vill på sitt forum. Nån respekt från mig får dom dock inte när dom tar bort utan att ens kunna motivera varför.


    Så är det.
  • Anonym (nyanser)
    Anonym (Anonymmm) skrev 2019-05-08 10:30:34 följande:

    Och ja, jag har själv fått trådar borttagna PLUS spärrad i ett dygn endast pga annan åsikt än den som anmälde.

    Det var inte pajkastning eller någonting men enligt FL var det typ diskriminering att jag är emot abort. 


    Det beror väl på hur du kommunicerar att du är emot abort... Många som är det kan inte förstå att det inte är ok att kalla andra för mördare eller dra upp massor med falska "faktan" för att tvinga de som är för kvinnors rätt att själva välja över sina kroppar att ändra åsikt. Så om det är för sånt du blivit blockad så kan jag gissa mig till hur du uttryckt dig och det är mycket möjligt att jag har varit den som anmält ditt inlägg (då jag anmält flera inlägg genom åren från abortmotståndare som inte kan föra en saklig debatt utan tror att det är sakligt och korrekt att slänga upp vad som helst med ursäkten att det är deras åsikt 


     

  • Anonym (Rosa)
    Anonym (känsligt) skrev 2019-05-09 05:04:55 följande:

    Det har varit trådar där TS lämnat ut mycket privat information om sig och själv och närstående. Ofta så pass att man kan tänka sig att många i TS närhet lätt kan räkna ut vem hen är. Många gånger är det just för att trådarna INTE varit urspårade som TS har vågat öppna sig för de som försökt hjälpa. Moderatorerna här är liksom inte helt hjärtlösa, även om de är väldigt ojämna i sina bedömningar.


    Om ts lämnar ut privat information som är så avslöjande att denne kan kännas igen i verkligheten så är det helt klart en tråd som spårat ur för mig.

    Jag har varit medlem ca 1,5år här. Har aldrig sett att en tråd fortgår när privat information dyker upp.

    En gång såg jag att någon frågade om ts hette Sandra. Det inlägget togs bort direkt. Jag menar Sandra kan ju vara hur många som helst. Kanske inte alla Sandra som har problem med sin man men det måste ändå vara mer information än så för att de ska tycka att en hel tråd ska tas bort.

    Jag följde en tråd som var extrem. Hon hade helt flippat ur. Vi fick följa henne ända till psyket tills tråden dog ut. Den finns fortfarande här. Jag anmälde den flera gånger och uppmanade alla andra att anmäla.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Rosa) skrev 2019-05-10 13:59:05 följande:

    Om ts lämnar ut privat information som är så avslöjande att denne kan kännas igen i verkligheten så är det helt klart en tråd som spårat ur för mig.

    Jag har varit medlem ca 1,5år här. Har aldrig sett att en tråd fortgår när privat information dyker upp.

    En gång såg jag att någon frågade om ts hette Sandra. Det inlägget togs bort direkt. Jag menar Sandra kan ju vara hur många som helst. Kanske inte alla Sandra som har problem med sin man men det måste ändå vara mer information än så för att de ska tycka att en hel tråd ska tas bort.

    Jag följde en tråd som var extrem. Hon hade helt flippat ur. Vi fick följa henne ända till psyket tills tråden dog ut. Den finns fortfarande här. Jag anmälde den flera gånger och uppmanade alla andra att anmäla.


    Blev fel ser jag. Det ska stå:

    Jag har varit medlem i ca: 1,5år här. Har aldrig sett att en tråd tas bort när privat information dyker upp. Den fortgår. Däremot enstaka inlägg tas bort.
  • Anonym (känsligt)
    Anonym (Rosa) skrev 2019-05-10 14:01:10 följande:
    Blev fel ser jag. Det ska stå: Jag har varit medlem i ca: 1,5år här. Har aldrig sett att en tråd tas bort när privat information dyker upp. Den fortgår. Däremot enstaka inlägg tas bort.

    Har trådstartaren bett att få tråden borttagen då? Alla vill ju inte det. Tråden blir inte borttagen för att någon annan anser att TS lämnar ut sig för mycket och den blir definitivt inte borttagen om ingen alls anmäler den. /FL-junkie sedan drygt tio år
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (känsligt) skrev 2019-05-10 18:21:35 följande:

    Har trådstartaren bett att få tråden borttagen då? Alla vill ju inte det. Tråden blir inte borttagen för att någon annan anser att TS lämnar ut sig för mycket och den blir definitivt inte borttagen om ingen alls anmäler den. /FL-junkie sedan drygt tio år


    Nä det är sant. Hon själv anmälde nog aldrig tråden.

    Oj tio år! Inte dåligt. Har det alltid varit så dåligt klimat här? Folk diskuterar liksom inte utan anklagar istället. Trådarna blir så trista av alla påhopp. Hade vi inte haft olika åsikter så hade vi ju inte haft något forum..
  • Anonym (skavsår)

    I mitt fall så har jag inte anmält tråden (-arna). Och jag tror heller inte att någon annan har anmält dom. När så har skett tidigare (fått en tråd anmäld) så brukar jag få ett meddelande från någon moderator om att jag har brutit mot någon regel (oftast helt oriktigt också) och att tråden tagits bort. Men nu får jag inga meddelanden alls. Dom bara raderas. Och det fanns inget stötande över huvud taget i dom. Inget påhopp. Inget avslöjande. 

    Och det hände igen idag. Två trådar som bara togs bort. Ingen förklaring alls. Håller på FL på och havererar?

  • Smecker
    Anonym (skavsår) skrev 2019-05-16 15:40:42 följande:

    I mitt fall så har jag inte anmält tråden (-arna). Och jag tror heller inte att någon annan har anmält dom. När så har skett tidigare (fått en tråd anmäld) så brukar jag få ett meddelande från någon moderator om att jag har brutit mot någon regel (oftast helt oriktigt också) och att tråden tagits bort. Men nu får jag inga meddelanden alls. Dom bara raderas. Och det fanns inget stötande över huvud taget i dom. Inget påhopp. Inget avslöjande. 

    Och det hände igen idag. Två trådar som bara togs bort. Ingen förklaring alls. Håller på FL på och havererar?


    Eller så håller FL på att vakna till liv och plocka bort de värsta och flesta trådstart-haveristerna.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Moderator

    Trådar tas bort p.g.a följande. Trådstarten bryter mot forumreglerna. TS önskar att tråden raderas. Den tas bort därför att det är en dubblett. /Admin


    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (Konstigt)
    Moderator skrev 2019-05-16 17:40:39 följande:

    Trådar tas bort p.g.a följande. Trådstarten bryter mot forumreglerna. TS önskar att tråden raderas. Den tas bort därför att det är en dubblett. /Admin


    Ah, där fick vi svar på i alla fall en av frågorna! Trådar kan tas bort för att TS önskar det. Precis vad jag misstänkte.
  • Anonym (skavsår)
    Moderator skrev 2019-05-16 17:40:39 följande:

    Trådar tas bort p.g.a följande. Trådstarten bryter mot forumreglerna. TS önskar att tråden raderas. Den tas bort därför att det är en dubblett. /Admin


    Och inget av ovanstående stämmer in på mina erfarenheter  :-/
Svar på tråden trådar som bara försvinner?