• Anonym (desir­es)
    Wed 8 May 2019 12:46
    2223 visningar
    19 svar
    19
    2223

    När blir du kåt? - man

    Jag har en man som verkar bli kåt av:
    A: kuken är hård, tex morgonstånd eller annan biologisk automatisk hårdfunktion
    B: han bestämmer sig för att porra, men är inte kåt före det så att säga
    C: han ser nakna bröst i en situation där han får spana ifred i smyg
    D: handpåläggning av kvinna

    Jag tycker att det är konstigt att han inte blir "kåt i vardagen", som mer en känsla än det fysiskt direkta och att han liksom "bestämmer sig" för att ha sex. Jag har flera lägen i vardagen, som inte alls är direkt kopplade till sex där jag känner att "mhmm....." för att kroppen hamnar i  ett speciellt vilsamt läge, tex  kaffe i lugn och ro hemma på ledig dag, solen värmer, massage av pojkvän av ickesex-kroppsdela osv osv. Tillfällen och lägen där det skapas en känsla av mjukhet och värme i kroppen, en känsla som skapar desire, längtan och drömmande blick liksom. 
    Min fråga till er män är: finns det nån "situation" eller speciellt läge där ni känner "mhmmm vad kåt jag är..." som inte handlar om direkt fysisk kontakt, direkt fysiologiskt osexat morgonstånd eller direkt synintryck av könsorgan (bröst, rumpa, mus)? Finns det lägen, situationer i vardagen som skapar en känsla som leder till desire, längtan och drömmande blick hos er? Vilka är dom lägena, situationerna isåfall?

  • Svar på tråden När blir du kåt? - man
  • Wed 8 May 2019 12:48
    #1

    Sommar, varma dagar kan kåtheten smyga sig på, bara av värmen.

  • Wed 8 May 2019 12:53
    #2

    Tror det är lättare att svara på när man inte skulle kunna bli kåt. För mej beror det på hur längesedan jag har haft 6 sedan sist och vem jag umgås med. På en skala så är svärmor 0 points sedan är skalan logaritmisk uppåt.

  • Anonym (Laten­t)
    Wed 8 May 2019 12:58
    #3

    Kåtheten ligger nog alltid på lur, när man var yngre (15-25) var jag konstant i pöströja bara för att dölja.. nu för tiden får man jobba för stelheten.

  • Anonym (V)
    Wed 8 May 2019 13:59
    #4

    Kan bli kåt ganska lätt. Morgonstånd är en sak men annars kan det räcka med att jag ser skinkorna på en välsvarvad kvinna guppa när hon går för att jag ska bli stenhård. Som exempel.

  • Wed 8 May 2019 14:25
    #5

    Det är nog sällan jag blir kåt mer spontant utan oftast krävs fysisk kontakt, synintryck eller att jag börjar tänka på något upphetsande.

  • Smed75
    Wed 8 May 2019 14:41
    #6

    Är tyvärr konstant kåt..!!

  • Anonym (qwert­y)
    Wed 8 May 2019 17:29
    #7
    Anonym (desires) skrev 2019-05-08 12:46:34 följande:
    Jag har en man som verkar bli kåt av:
    A: kuken är hård, tex morgonstånd eller annan biologisk automatisk hårdfunktion
    B: han bestämmer sig för att porra, men är inte kåt före det så att säga
    C: han ser nakna bröst i en situation där han får spana ifred i smyg
    D: handpåläggning av kvinna

    Jag tycker att det är konstigt att han inte blir "kåt i vardagen", som mer en känsla än det fysiskt direkta och att han liksom "bestämmer sig" för att ha sex. Jag har flera lägen i vardagen, som inte alls är direkt kopplade till sex där jag känner att "mhmm....." för att kroppen hamnar i  ett speciellt vilsamt läge, tex  kaffe i lugn och ro hemma på ledig dag, solen värmer, massage av pojkvän av ickesex-kroppsdela osv osv. Tillfällen och lägen där det skapas en känsla av mjukhet och värme i kroppen, en känsla som skapar desire, längtan och drömmande blick liksom. 
    Min fråga till er män är: finns det nån "situation" eller speciellt läge där ni känner "mhmmm vad kåt jag är..." som inte handlar om direkt fysisk kontakt, direkt fysiologiskt osexat morgonstånd eller direkt synintryck av könsorgan (bröst, rumpa, mus)? Finns det lägen, situationer i vardagen som skapar en känsla som leder till desire, längtan och drömmande blick hos er? Vilka är dom lägena, situationerna isåfall?
    Jag är kvinna och blir aldrig kåt utan stimulans. Låter mysigt att kunna bli det "bara sådär"

    För mig krävs det verkligen porr, sexnoveller, förspel eller fantasier. Efter lång tid med samma kille hjälper knappt det ens. Behöver egentligen förnyelse med nya killar med jämna mellanrum men det går inte bra ihop med kärlek så får vara såhär.
  • Wed 8 May 2019 17:38
    #8
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-08 17:29:17 följande:

    Jag är kvinna och blir aldrig kåt utan stimulans. Låter mysigt att kunna bli det "bara sådär"

    För mig krävs det verkligen porr, sexnoveller, förspel eller fantasier. Efter lång tid med samma kille hjälper knappt det ens. Behöver egentligen förnyelse med nya killar med jämna mellanrum men det går inte bra ihop med kärlek så får vara såhär.


    Ja men det låter ju helmysigt, tycker också att omväxling och nytt bus lite då och då bara höjer spänningen
  • Anonym (Manne­n)
    Wed 8 May 2019 19:26
    #12
    Anonym (desires) skrev 2019-05-08 12:46:34 följande:

    Jag har en man som verkar bli kåt av:

    A: kuken är hård, tex morgonstånd eller annan biologisk automatisk hårdfunktion

    B: han bestämmer sig för att porra, men är inte kåt före det så att säga

    C: han ser nakna bröst i en situation där han får spana ifred i smyg

    D: handpåläggning av kvinna

    Jag tycker att det är konstigt att han inte blir "kåt i vardagen", som mer en känsla än det fysiskt direkta och att han liksom "bestämmer sig" för att ha sex. Jag har flera lägen i vardagen, som inte alls är direkt kopplade till sex där jag känner att "mhmm....." för att kroppen hamnar i  ett speciellt vilsamt läge, tex  kaffe i lugn och ro hemma på ledig dag, solen värmer, massage av pojkvän av ickesex-kroppsdela osv osv. Tillfällen och lägen där det skapas en känsla av mjukhet och värme i kroppen, en känsla som skapar desire, längtan och drömmande blick liksom. 

    Min fråga till er män är: finns det nån "situation" eller speciellt läge där ni känner "mhmmm vad kåt jag är..." som inte handlar om direkt fysisk kontakt, direkt fysiologiskt osexat morgonstånd eller direkt synintryck av könsorgan (bröst, rumpa, mus)? Finns det lägen, situationer i vardagen som skapar en känsla som leder till desire, längtan och drömmande blick hos er? Vilka är dom lägena, situationerna isåfall?


    De finns en anledning att killar kollar mer på porr än tjejer och förklaringen till de är att vi tänder visuellt på vad vi ser. Tjejer tror jag mer bygger kåthet efter känslor, ord och sinnesstämning mm. Vi killar är mer pang på vad gäller kåthet. Ser vi en snygg tjej med fina bröst, rumpa och sexigt utseende så rycker de i den där nere. Fast oftast måste detta vara kopplat till något hon gör tex böjer fram så vi ser urringningen eller att hon dansar sexigt eller en porrig blick.
  • Anonym (Manne­n)
    Wed 8 May 2019 19:31
    #13

    Glömde tillägga att vi blir inte automatisk kåt på tex Jennifer Lawrence. Men om Jennifer Lawrence börjar dansa sexigt och förföriskt och börja visa BH och trosor då får vi stånd om vi tex tycker hon är attraktiv. Alla tycker inte hon är attraktiv men de killar som älskar Jennifer kommer troligtvis lille Petter resa sig :)

  • Thu 9 May 2019 15:24
    #14

    Finns mängder av situationer och jag kan garantera att det varierar enormt bland killars smak.

    Kåthet kan skapas av :

    Att veta att min tjej är sexhungrig i skallen.

    Öppensinnig för allt.

    Att hon kan ha sexigt nylon på sig när det minst är lämpligt tex under skoteroverallen el skitiga arbetskläder.

    ...........

  • Anonym (desir­es) Trådstartaren
    Thu 9 May 2019 17:48
    #15

    Sammantaget när jag läser era svar - männen -  så verkar det som att de flesta av er män som svarat här har nåt mer påtagligt framför er först och sen kommer kåtkänslan.
    Men det verkar ändå inte som att ni bara "bestämmer er" - nu ska jag kåta upp mig och "leka lite". Min karl verkar kåta upp sig mer av vana än lust. Typ man sätter igång TV när man kommer hem, men istället blir det "man sätter igång porr när man är vid datorn" oavsett "lust. Märker att det låter konstigt, svårt att förklara.

  • Anonym (desir­es) Trådstartaren
    Thu 9 May 2019 17:59
    #16
    Anonym (qwerty) skrev 2019-05-08 17:29:17 följande:
    Jag är kvinna och blir aldrig kåt utan stimulans. Låter mysigt att kunna bli det "bara sådär"

    För mig krävs det verkligen porr, sexnoveller, förspel eller fantasier. Efter lång tid med samma kille hjälper knappt det ens. Behöver egentligen förnyelse med nya killar med jämna mellanrum men det går inte bra ihop med kärlek så får vara såhär.
    Oj, ja det lät ju lite småjobbigt. För mig spelar det nog inte mannen nån roll för själva "grund-lusten", den är min egen. Sex i långvariga förhållanden kan vara en utmaning såklart och mannens ev tråkighet kan absolut stjälpa och strypa lusten. Många män behöver lära sig vara mer kreativa och nyfikna på sin kvinna. Det behövs inga större utsvävningar, men dom fastnar ofta i ett upprepande mönster som de har svårt att avvika ifrån, med spridda undantag av några enstaka manliga sexguldkorn. (grov generalisering baserad på min och  mina medsystrars (=vänners) kollektiva erfarenhet)
  • Anonym (!)
    Thu 9 May 2019 18:33
    #17
    Anonym (desires) skrev 2019-05-09 17:48:55 följande:

    Sammantaget när jag läser era svar - männen -  så verkar det som att de flesta av er män som svarat här har nåt mer påtagligt framför er först och sen kommer kåtkänslan.

    Men det verkar ändå inte som att ni bara "bestämmer er" - nu ska jag kåta upp mig och "leka lite". Min karl verkar kåta upp sig mer av vana än lust. Typ man sätter igång TV när man kommer hem, men istället blir det "man sätter igång porr när man är vid datorn" oavsett "lust. Märker att det låter konstigt, svårt att förklara.


    Om han,det första han gör när han kommer hem, är att sätta sig och porrsurfa, får man nog förmoda att han är porr beroende. Antagligen har han, när tillfällen givits, även porrsurfat på jobbet också.
  • Smed75
    Thu 9 May 2019 18:47
    #18

    För mig handlar det om ludt.. Är inne i en period där en tanke räcker för att jag ska bli kåt, men det var ett ganska långt tag sen jag hade sex.. Det i kombo att jag börjat träna!

  • Anonym (!)
    Thu 9 May 2019 19:09
    #19
    Smed75 skrev 2019-05-09 18:47:49 följande:

    För mig handlar det om ludt.. Är inne i en period där en tanke räcker för att jag ska bli kåt, men det var ett ganska långt tag sen jag hade sex.. Det i kombo att jag börjat träna!


    Blir du mer kåt av att träna?
  • Smed75
    Thu 9 May 2019 19:33
    #20
    Anonym (!) skrev 2019-05-09 19:09:21 följande:

    Blir du mer kåt av att träna?


    Jag antar att det är testosteronet som gör det!
  • Anonym (Spont­ankåt)
    Mon 20 May 2019 23:02
    #21

    Jag blir kåt av träning när man tagit ut sig ordentligt. Då blir allt snyggt ????

  • Mon 20 May 2019 23:07
    #22
    Anonym (Spontankåt) skrev 2019-05-20 23:02:43 följande:

    Jag blir kåt av träning när man tagit ut sig ordentligt. Då blir allt snyggt ????


    Samma här! Måste vara endorfinerna som kickar in
    Pm:a gärna, jag bits inte....om du inte vill
Svar på tråden När blir du kåt? - man