• nataliekov

    Ljusrosa flytning i v.5 ??

    hej alla ni!

    jag är i v.5 och satte mig nyss på toaletten och fick då syn på en ljusrosa flytning på pappret. når jag torkade mig.

    Jag vågar inte hålla på att spekulera.. men man blir ju orolig. Är detta farligt tror ni? Barnmorskan sa idag när jag var där att flytningar inte är farliga, men vågar man lita på det? efter detta tog jag ett till test (sån sticka) & det visade tydligare än vad det gjorde för 3 dagar sedan.

    Har någon erfarenhet av detta? har det hänt er?

  • Svar på tråden Ljusrosa flytning i v.5 ??
  • viseversa

    MEN man kan också ha rosa flytningar utan att det är någon fara. Omöjligt att svara på. Bara att vänta och se.

  • Minmakaron

    Blödningar är vanligt i början av en graviditet har jag förstått. Hände mig och var själv orolig. Gjorde tidigt privat ultraljud veckan efter för att lugna mig. Allt såg fint ut och ett hjärta slog på bönan. Har för mig att barnmorskan som utförde ultraljudet sa att 30% av gravida får blödningar tidigt i graviditeten utan att det är någon fara. Det lugnade mig. :)

    Jag googlade tyvärr alldeles för mycket innan och fick nästan uteslutande träffar på när det gått illa. Man skriver kanske inte lika ofta om det går bra?

    Hoppas på det bästa för dig!

  • Ingentingviktigt

    Jag har ingen erfarenhet, men jag har läst i andra trådar om folk som haft både rosa flytningar, små röda och bruna blödningar. Ibland har det gått bra, ibland inte. Förstod det som att slemhinnorna är väldigt sköra, vissa verkar blött efter de haft sex, andra pga svampinfektion. Det behövs ju inte mycket blod för att det ska bli rosa.

    Min mens kunde ibland starta lite segt med rosa flytningar, och mensen kund komma igång ordentligt efter en dusch eller ett bad, när magen blev lite varmare. Du kanske kan testa det och se vad som händer.

Svar på tråden Ljusrosa flytning i v.5 ??