• Anonym (K)

    Män, har ni fått skamliga förslag någon gång?

    Män, har ni fått skamliga förslag från kvinnor någon gång? Att de vill ligga med er? Hur har de uttryckt det och vad blev erat svar?

    Gäller naturligtvis inte förslag i relationer eller från kk.

  • Svar på tråden Män, har ni fått skamliga förslag någon gång?
  • Elefantmannen2

    Och miljö såklart. Träffar du inte nya kvinnor i olika situationer kommer du såklart inte exponeras tillräckligt för att få två erbjudanden i månaden. 

  • Anonym (Lilliall)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-11 00:44:06 följande:

    Det ligger inte i det. Alldagligt utseende och flexibelt intellekt vinner över en hunk som är trögtänkt, saknar humor och saknar förmåga att läsa andra. 

    Bara att fråga kvinnor. Jag tror att du känner likadant? Smart, charmig kvinna vinner över bimbo efter fem minuter. 


    Jag som kvinna kan hålla med, och att fråga jag tror du känner likadant är bra, har man flirtat så får man ömsesidigt intresse bekräftat om hon eller han säger ja..
  • Anonym (Ja.)

    Jo förresten en gång till, men då nappade jag inte heller. Det var inte riktat till mig personligen, utan till oss, flera unga (Jag är inte ung längre) män. Vi var 5 stycken och drack öl och kastade dart på en pub. En tjej, som såg ut att vara runt 10 år äldre än oss, fast som i själva verket var 20 år äldre ville ta med oss hem, allihop. Mina fyra vänner nappade, men nej det där är inte något jag vill göra. Sedan hade de gangbang.

    Hon var oerhört modig egentligen, det där kunde ju gått hur illa som helst. Hon kände inte oss/dem, men gick fram och sa rent ut vad hon ville göra, och tafsade på alla. Hög på kokain. 

  • Anonym (Anonym)

    Jag är kvinna och har aldrig fått den typen av uppmärksamhet som beskrivs här i tråden (jag menar de mer grövre förslagen).

    Dock ser jag att de mer attraktiva männen som jag umgås med absolut får den typen av uppvaktning. Attraktiva män blir uppvaktade av många många kvinnor, och kvinnor är INTE blyga, när de ser någon de vill ha.

    Jag känner inte alls igen mig i andra trådar där det påstås att kvinnor får allt sex och uppvaktning de vill ha, och män får inget. Min erfarenhet är tvärt om. Så följer denna tråden med intresse.

  • Anonym (Javisst.)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-11 00:46:13 följande:

    Och miljö såklart. Träffar du inte nya kvinnor i olika situationer kommer du såklart inte exponeras tillräckligt för att få två erbjudanden i månaden. 


    Japp, så är det.. Som jag skrev i inlägg 37 så har jag fått många erbjudanden. Det beror sannolikt att jag varit exponerad

    för kvinnor.
  • Anonym (Nora)
    japp123 skrev 2019-05-09 12:52:59 följande:

    Ja allså folk är ju olika och mycket i en sådan konversation kan vara svårt att översätta till ren text.

    Men det finns ju lite olika typer:

    -den inte så subtila "mellan raderna" flirten. Typ, med handen smekande på min arm. "Du ser stark ut. Egentligen borde du följa med mig och hjälpa mig sätta upp min nya hylla/tv/välj själv."
    Inte ett exakt citat, men nära nog. Det är svårt att återge men i kontexten förstår man exakt att hon absolut inte behöver hjälp med någon jävla hylla.

    - Den supersubtila försöker jag inte återge, men du förstår säkert. Blickar, "oskyldig" kroppskontakt och mellan-raderna kommunikation gör det glasklart vad som gäller.

    Men jag gissar att du tänkte på mer rakt på sak händelser.

    Här är några exempel:

    - Jag blev väldigt imponerad av dig i ...... (tar bort sammanhanget här). Det blev alla kvinnor i klassen. Tänkte fråga om du har lust att komma hem till mig en natt när det passar.

    Eller det helt glasklara (här kommer exakt citat):

    "Fan vad het du är. Jag är redan helt blöt. Vill du komma och se?"

    Men varför undrar du detta?


    Är inte de subtila signalerna som tar upp här en av anledningarna till att så många män gör sig skyldiga till "me too"?
  • Anonym (All night long)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-10 22:14:26 följande:
    Jag menar killarna som missar vinkarna. Vill de ligga missar de chansen och skriver kanske i tråden att de aldrig fått inviter? ;)
    1) Hur lär man sig uppfatta de här hintarna? Vad består de av?

    2) Hur besvarar man en hint, utan att riskera göra bort sig eller få en örfil eller bli polisanmäld om man missuppfattat?

    Jag tillhör de som hävdar att det aldrig någonsin hänt mig, samtidigt som jag erkänner att det finnas massvis som skulle kunna vara hintar - blickar, leenden, beröring, meddelanden med puss-smileys och hjärtan, sexskämt osv osv. Jag spelar vanligen helt oförstående, dels med förhoppningen att hon ska bli tydligare om hon faktiskt menar något, dels för att inte riskera att jag uppfattas bete mig opassande.

    Hur skulle man agerat om man ville "besvara" och uppmuntra att ömsesidigt ta flörtandet till nästa nivå? Teach us, oh master!
  • Anonym (E.)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-11 00:44:06 följande:

    Det ligger inte i det. Alldagligt utseende och flexibelt intellekt vinner över en hunk som är trögtänkt, saknar humor och saknar förmåga att läsa andra. 


    Bara att fråga kvinnor. Jag tror att du känner likadant? Smart, charmig kvinna vinner över bimbo efter fem minuter. 


    Inte om det gäller tillfälligt sex. Om man vet att det bara kan bli det (t.ex. för att en eller båda är upptagna), så tar man ju den snyggaste, manligaste man kan få. För att man får starkast känslor av det, och det är därför man har /tillfälligt/ sex.
  • Elefantmannen2
    Anonym (All night long) skrev 2019-05-11 13:17:22 följande:
    1) Hur lär man sig uppfatta de här hintarna? Vad består de av?

    2) Hur besvarar man en hint, utan att riskera göra bort sig eller få en örfil eller bli polisanmäld om man missuppfattat?

    Jag tillhör de som hävdar att det aldrig någonsin hänt mig, samtidigt som jag erkänner att det finnas massvis som skulle kunna vara hintar - blickar, leenden, beröring, meddelanden med puss-smileys och hjärtan, sexskämt osv osv. Jag spelar vanligen helt oförstående, dels med förhoppningen att hon ska bli tydligare om hon faktiskt menar något, dels för att inte riskera att jag uppfattas bete mig opassande.

    Hur skulle man agerat om man ville "besvara" och uppmuntra att ömsesidigt ta flörtandet till nästa nivå? Teach us, oh master!

    1. Som med alla hintar? Uppmärksamhet på omgivningen. Läsa kroppsspråk. 


    2. Jag besvarar det olika, på det vis jag tror att hon/han vill bli besvarad. Andemeningen måste vara ungefär: Vad trevligt att du ger mig uppmärksamhet - Du är också intressant. 


    Det där med opassande och gränser är givetvis väldigt, väldigt svårt. Det värsta är ju män/kvinnor som agerar innan de fått signaler, som tar sig friheter i egenskap av överordnad etc. Men det är ju uppenbart.
    Problematiken är att vissa VILL ha den typen av uppmärksamhet. Samtidigt som man berättar om att chef X minsann klappade mig i rumpan vill man också tala om för andra att X tyckte att man var sexig/attraktiv/gjorde ett bra jobb nog för att få uppmuntran, även om det var på ett klumpigt sätt. Som den här tråden. Med den bizarra twisten att folk gärna berättar det även som anonyma. Och människor ändrar sig. Med 100% samtycke kan två, eller fler, personer knulla skiten ur varandra ena dagen och nästa dag kommer enorma samvetskval. Det kan gå väldigt långt. Rättsväsendet svämmar över av den typen av anmälningar. Hur stort är mörkertalet? 

    Människor är komplexa. Det säkraste i de fallen är givetvis att agera som du gör, spela oförstående. Det beror ju på hur stort bekräftelsebehov man har och hur mycket man vill ligga. 


    Antar att "Teach us, Oh Master" var djupt sarkastiskt, men valde att ignorera det :)

  • Elefantmannen2
    Anonym (E.) skrev 2019-05-11 13:46:03 följande:
    Inte om det gäller tillfälligt sex. Om man vet att det bara kan bli det (t.ex. för att en eller båda är upptagna), så tar man ju den snyggaste, manligaste man kan få. För att man får starkast känslor av det, och det är därför man har /tillfälligt/ sex.

    "Man"? Du menar du antar jag?


    Den manligaste mannen är oftast inte den som ser bäst ut. Den smartaste, mest omtänksamma, den som läser omgivningen bäst kommer att ge dig den bästa upplevelsen, även vid ONS. 
    Fast människor vill ha bekräftelse från alla håll, det ligger status i att ligga med någon hunk/bimbo. Då gör man det även om intellektet och kroppen tänker annorlunda.


    Fast nu är vi antagligen inne på krogragg? Man släpar sällan hem kollegor för ONS? Är det ONS på konferens har man antagligen redan kommit fram till vilken kollega som är mest intressant som "paket" över tid.


    På krogen är det sällan svårläst vad kvinnor vill, så det har väl inte riktigt med tråden att göra?

Svar på tråden Män, har ni fått skamliga förslag någon gång?