• Kramnalle

    blåst

    Hej!

    Har (haft) en relation med en kvinna med en dotter som har ocd. nu har hon "försvunnit".
    hon vill inte att jag skriver på Messenger så jag kan fråga hur hon har det eller hur jag mår. jag får heller inte ringa eller lägga saker i brevlåda eller utanför dörren. allt för dotterns skull, tror jag

    vår relation var öppen med mycket närhet och värme. vi gjorde uttflykter tillsammans och semestrade tillsammans.
    nu vill hon "tänka på sig själv", blivit deprimerad", "hitta sig själv"....
    vet ju inte ens om det är slut, eller varför. vi bor grannar 200 meter från varandra.

    skulle ni vänta?

  • Svar på tråden blåst
  • Anonym (Andreas)

    Låter som att hon träffat någon annan. Hon vill inte att dina meddelanden och ev presenter blir upptäckta. Hon kanske har gått tillbaka till något ex?

  • Kramnalle

    det är ju min magkänsla oxå. men tycker det är så konstigt att bara försvinna. ena dan jättebra , nästa ingenting. har frågat (skrivit)  om hon träffat nån annan men blir bara ingnorerad

  • Anonym (Ellie)
    Kramnalle skrev 2019-05-09 16:45:22 följande:

    Hej!

    Har (haft) en relation med en kvinna med en dotter som har ocd. nu har hon "försvunnit".

    hon vill inte att jag skriver på Messenger så jag kan fråga hur hon har det eller hur jag mår. jag får heller inte ringa eller lägga saker i brevlåda eller utanför dörren. allt för dotterns skull, tror jag

    vår relation var öppen med mycket närhet och värme. vi gjorde uttflykter tillsammans och semestrade tillsammans.

    nu vill hon "tänka på sig själv", blivit deprimerad", "hitta sig själv"....

    vet ju inte ens om det är slut, eller varför. vi bor grannar 200 meter från varandra.

    skulle ni vänta?


    Jag hade fått vidare med mitt liv och låtit henne vara ifred. Det är det mest respektfulla mot både dig och henne.

    Det är ju ofta svårt att förklara varför man vill bryta med någon. Det kan ju vara att man inte alls tänder på personen längre och det känns ju inte så kul att säga. Eller att förhållandet kanske helt enkelt inte känns rätt, och det tycker många är svårt att förstå.

    Hennes ursäkter låter som påhittade för att hon inte vill såra dig men det behöver inte betyda att hon träffat någon annan utan bara att hon inte vill såra dig med en sanning som kanske är svårare att hantera.

    Men hursomhelst så vill hon ju inte träffa dig just nu ich det får du ju acceptera.
Svar på tråden blåst