• Thu 9 May 2019 17:02
    561 visningar
    17 svar
    17
    561

    BIM+11, negativa test förutom 2 svaga + FÖRVIRRAD!!

    Har googlat och googlat men inte hittat någon bra tråd. Sitter i ett sånt konstigt läge just nu ska försöka berätta kortfattat. 

    Är just nu på BIM+11 och utebliven mens. Har gjort 7 st grav. test.


    Två av dom med morgonurin som visar ett SUPERMEGA svagt streck, knappt så att man ser det liksom (men vi är två som lyckats syna det), går ej fota - då syns det inte. De andra har tagits på eftermiddagen (varav 1 digital) som visar negativ och ingen som helst indikation om plus. 

    Pratade med MVC idag och hon sa promt "ett plus är ett plus så jag skulle säga att du är gravid. Alla producerar olika av hcg". Förklarade att det inte blivit starkare plusset på morgonen trots att det skiljer sig 5 dagar mellan testtillfällena. Men hon viftade som bort det och tyckte inte jag skulle tänka på det utan som att jag var gravid. Vilket kändes ju superkul men jag som sett strecket och hur extremt svagt det är har svårt att tro detta ändå.

    Till saken hör att med vår son plussade jag tydligt redan på BIM så jag har svårt att acceptera tankarna av att det skulle vara så här. 

    Så, någon som känner igen sig i detta? Vet inte hur jag ska tänka. Ska prova ett digitalt med morgonurin imorgon men jag känner mig ändå så kluven och förvirad.

  • Svar på tråden BIM+11, negativa test förutom 2 svaga + FÖRVIRRAD!!
  • Thu 9 May 2019 17:04
    #1

    Här kommer en grovt mörkad bild på testet. Man ser en svag svag skugga. Det är som sagt inget trydligt streck vilket jag också försökte förklara för BM men hon ville som ändå puscha för att det var ett plus. 

  • Thu 9 May 2019 20:56
    #2

    Jag ser något på testet. Hoppas att du får ett tydligt imorgon så du kan njuta. Jag förstår att du är tveksam, man vill ju tydligt se strecket. Har du några symtom? Jag är på bim+3 ca, testade i måndags, det vara bara en skugga. Ingen mens än, men tror den"rinner till" hela tiden :).

  • Thu 9 May 2019 21:28
    #3

    Kan du inte ta ett test med veckoindikation då så slipper du fundera på om det finns ett test eller inte?

  • Sat 11 May 2019 11:06
    #4

    Jag har molande värk i ?tjejmagen? varje dag. Har tagit två test till, ett digitalt som var negativt och ett RFSU som än en gång ger ett svagt, nästan obefintligt streck. Är så förvirrad. Är nu på BIM +13. Vill bara att mensen kan komma om jag inte är gravid men vad kan dessa ultra tunna streck betyda? De finns inte där på EM.

    nufårvise: håller tummarna för er!

    Bifogar bild på det jag tog idag med kraftig redigering av kontrast och skärpa för att visa att något är där men dom sagt så svagt att det man blir tokig ????

  • Sat 11 May 2019 11:07
    #5
  • Sun 12 May 2019 15:54
    #6

    Hej!

    Förstår din frustration.... varit i samma sits. Tyvärr är RFSU känt för att ge spökstreck - har själv fått precis likadana som dina flera gånger. Dock hoppas jag att fallet inte är så för dig!! Kan du inte få en tid bokad för blodprov, och se om du är gravid genom det? Är du även säker på att du har haft ägglossning, och är på den dagen som du tror?

  • Sun 12 May 2019 21:57
    #7
    Amvick skrev 2019-05-11 11:06:32 följande:

    Jag har molande värk i ?tjejmagen? varje dag. Har tagit två test till, ett digitalt som var negativt och ett RFSU som än en gång ger ett svagt, nästan obefintligt streck. Är så förvirrad. Är nu på BIM +13. Vill bara att mensen kan komma om jag inte är gravid men vad kan dessa ultra tunna streck betyda? De finns inte där på EM.

    nufårvise: håller tummarna för er!

    Bifogar bild på det jag tog idag med kraftig redigering av kontrast och skärpa för att visa att något är där men dom sagt så svagt att det man blir tokig ????


    Åh, jag ser ju på bilderna! Hoppas verkligen att ni får positivt på ett digitalt snart! Do behöver du inte fundera.

    Jag fick mens, bara lite sen. Men håller tummarna för er!!
  • Anonym (Xxx)
    Sun 12 May 2019 22:30
    #8

    Strecken på de tester du la ut bilder på igår är trots redigering alldeles för starka för att röra sig om spökstreck (även om RFSU-testen rent generellt verkar ha kass kvalitet......). Eftersom du är så långt efter BIM kan det vara bra om du tänker tanken att detta inte är en normal graviditet. Det är inte vanligt med så låga HCG-halter så långt in i graviditeten att testen är så svaga (även om det förekommer) utan då är det mycket vanligare med missfall. Vid utomkvedshavandeskap är hormonnivåerna också ofta låga. Får du buksmärtor (med eller utan blödning) ska du söka på gynekologisk akutmottagning. Möjligheten att du haft ägglossning mycket senare än vanligt denna cykel finns ju förstås också men då borde testen öka i styrka snabbt.

  • Mon 13 May 2019 11:57
    #9
    Anonym (Xxx) skrev 2019-05-12 22:30:35 följande:

    Strecken på de tester du la ut bilder på igår är trots redigering alldeles för starka för att röra sig om spökstreck (även om RFSU-testen rent generellt verkar ha kass kvalitet......). Eftersom du är så långt efter BIM kan det vara bra om du tänker tanken att detta inte är en normal graviditet. Det är inte vanligt med så låga HCG-halter så långt in i graviditeten att testen är så svaga (även om det förekommer) utan då är det mycket vanligare med missfall. Vid utomkvedshavandeskap är hormonnivåerna också ofta låga. Får du buksmärtor (med eller utan blödning) ska du söka på gynekologisk akutmottagning. Möjligheten att du haft ägglossning mycket senare än vanligt denna cykel finns ju förstås också men då borde testen öka i styrka snabbt.


    Nu blev jag orolig istället. Men det är väl bra att vara uppmärksam antar jag.. 

    Ska prova ett nytt test imorgon med ett annat märke. Men bör inte testen var lite starkare ändå, om det vore utomkveds tänker jag? Eller ge utslag på något annat märke? 

    Ska åka in på drop in på MVC på torsdag så de får ta ett test och då prata med dom där. Vill inte gå runt med denna ovisshet längre.
  • Anonym (Xxx)
    Mon 13 May 2019 23:00
    #10

    Det var inte meningen att vara en glädjedödare och oroa dig. Ville bara skriva hur det kan vara om allt inte utvecklas normalt så att inget farligt händer i onödan (utomkvedshavandeskap med stor blödning t ex). Bättre att vara fullt informerad. Hoppas att allt slutar bra för dig och att du har en frisk graviditet! Jättebra att du kontaktar MVC. Utomkvedshavandeskap går ofta med låga hormonnivåer.

  • Tue 14 May 2019 09:48
    #11
    Anonym (Xxx) skrev 2019-05-13 23:00:58 följande:

    Det var inte meningen att vara en glädjedödare och oroa dig. Ville bara skriva hur det kan vara om allt inte utvecklas normalt så att inget farligt händer i onödan (utomkvedshavandeskap med stor blödning t ex). Bättre att vara fullt informerad. Hoppas att allt slutar bra för dig och att du har en frisk graviditet! Jättebra att du kontaktar MVC. Utomkvedshavandeskap går ofta med låga hormonnivåer.


    Nej men det är bra att vara informerad. Men tyvärr har det stigit mig  över huvudet. Idag fick jag ett starkare streck (om än fortfarande svagt) så är jag nu övertygad om att något finns i mig men jag kan inte för 5 öre glädjas över det.

  • Tue 14 May 2019 19:39
    #12

    Har varit hos BM idag. Fick neg på deras test (inte oväntat eftersom det var på eftermiddagen). Hon var inställt på att jag inte var gravid, hon formulerade sig som att svaga streck inte existerade så här sent, alls. Visade mina test på bild och hon sa bara "Ja det var väldigt svaga", inte direkt intresserad av att försöka komma till underfund med varför jag med morgonurin får pos. 

    Tog blodprov i alla fall. Men hon visste inte ens vad hon skulle välja i datorn för det provet eller om labbet ens gjorde dessa test i vår stad. Vilket kändes märkligt då det inte kan vara SÅ ovanligt med HcG blodprov? Hon var äldre så antar hon inte är ny på jobbet heller.

    Känner inte någon mindre ovisshet just nu. Men får avvakta svar på blodprovet helt enkelt. 

  • Anonym (Xxx)
    Tue 14 May 2019 19:46
    #13

    Fattar till fullo att du har svårt att tänka på ngt annat just nu och svårt att vara glad. Jättebra att de tog blodprov, då får du ett svar som är oberoende av HCG-koncentration i urinen. Jag hade själv ett mkt tidigt missfall för ngr år sedan (inget utomkveds). Då blev stickorna svagt, svagt positiva ca 1v efter BIM och blev sakta lite starkare under någon vecka innan blödningen kom. Var helt odramatiskt.

  • Tue 14 May 2019 20:12
    #14
    Amvick skrev 2019-05-14 19:39:09 följande:

    Har varit hos BM idag. Fick neg på deras test (inte oväntat eftersom det var på eftermiddagen). Hon var inställt på att jag inte var gravid, hon formulerade sig som att svaga streck inte existerade så här sent, alls. Visade mina test på bild och hon sa bara "Ja det var väldigt svaga", inte direkt intresserad av att försöka komma till underfund med varför jag med morgonurin får pos. 

    Tog blodprov i alla fall. Men hon visste inte ens vad hon skulle välja i datorn för det provet eller om labbet ens gjorde dessa test i vår stad. Vilket kändes märkligt då det inte kan vara SÅ ovanligt med HcG blodprov? Hon var äldre så antar hon inte är ny på jobbet heller.

    Känner inte någon mindre ovisshet just nu. Men får avvakta svar på blodprovet helt enkelt. 


    Tråkigt. Kan ju förstå vad BM tänker. Är du på bim+16 så borde du ju ha tusentals eller tom tiotusentals mIU HCG så det är väl knappast troligt att du skulle få så svaga streck på morgonurin. Hur var det, gjorde du ett nytt digitalt test?

    Jag fick också sen mens men neg test en gång när jag höll på med inseminationer. Efter en vecka skulle jag åka iväg på en lång tjänsteresa utomlands så jag kände att jag inte ville gå och undra. Tog ett blodprov och fick direkt veta att jag inte var gravid. Skönt, så kunde jag gå vidare.

    Hoppas att du får svar snart.
  • Fri 17 May 2019 15:36
    #15

    En uppdatering nu då.

    BM ringde idag och sa att jag inte hade HcG i blodet = inte gravid. Hon föreslog att jag skulle kontakta Kvinnokliniken pga utebliven mens plus molande värk. Vilket jag också ska. 

    Men detta förklarar inte de plus jag fått på stickorna? FEM plus dessutom som inte bara jag har sett. Om än svaga så har de funnits där, och ett var tydligt rött. 

    Jag tror/vet att jag inte längre är gravid men jag kan ändå inte hjälpa att fundera varför testerna spökat med mig? 

  • Anonym (A)
    Fri 17 May 2019 16:05
    #16

    Det finns nåt som heter kemisk graviditet. När vi gjorde IVF visade test neg på testdagen, mensen kom inte och några dagar senare fick jag ett långsant, svagt plus och sen kom mensen på em. Då nämnde barnmorskan kemisk graviditet. Försöket efter när jag faktiskt blev gravid kom plusset fort och starkt!

  • Anonym (Xxx)
    Sun 19 May 2019 01:15
    #17

    Reklamera testerna hos RFSU...., Verkar ju vara undermålig kvalitet på deras produkter!

Svar på tråden BIM+11, negativa test förutom 2 svaga + FÖRVIRRAD!!