• Ocdkille

    Fråga till tjejer i alla åldrar

    Jag är nog på fel forum eftersom detta forum riktar sig till familjefrågor. Men jag har fått upp forumet flera ggr när jag googlat på en del funderingar så jag drar en chansning och skaffar ett konto och frågor er erfarna.

    Det jag skulle vilja veta hur ni ser på en kille som är 40 och aldrig haft tjej? Anledningen är ocd. Jag har mer eller mindre haft det hela livet men varit bra på att dölja det. Men eftersom jag skämts över det så har jag haft svårt med att stöta på tjejer. Och även när en tjej visar tydligt intresse så fegade jag ut för jag var rädd för hur hon skulle reagera på min ocd. Och när man blivit över 20 då blir det svårare för då är dom flesta rätt erfarna och då skäms man över det också. Nu har jag haft det väldigt tufft med min ocd men har bestämt mig att kämpa stenhårt med KBT och medicin för att komma ur det. Om jag lyckas då vill jag ta igen det sjukdomen hindrat mig att göra. Jag träffade en tjej som väckte känslor hos mig som jag har försökt trycka undan. Hon är upptagen så det är kört med henne och hon är dessutom otroligt vacker och mitt självförtroende är botten.

    Men jag vill träffa någon och jag är väldigt romantisk. Man fantiserar en hel del om kärlek när man inte kan få någon. Tror ni att det är kört för mig och går det att känna samma passion som man skulle gjort om man dejtat tidigare? Och hur skulle tjejer se på en kille som mig? Ska jag kanske satsa på en kvinna från Mellanöstern där det är vanligare att man väntar? Eller en amerikan det finns ju även där en sån trend. Fungerar kanske bättre med en sån tjej som är lika oerfaren.

  • Svar på tråden Fråga till tjejer i alla åldrar
  • Anonym (Knullat?)
    Ocdkille skrev 2019-05-09 18:00:55 följande:

    Jag är nog på fel forum eftersom detta forum riktar sig till familjefrågor. Men jag har fått upp forumet flera ggr när jag googlat på en del funderingar så jag drar en chansning och skaffar ett konto och frågor er erfarna.

    Det jag skulle vilja veta hur ni ser på en kille som är 40 och aldrig haft tjej? Anledningen är ocd. Jag har mer eller mindre haft det hela livet men varit bra på att dölja det. Men eftersom jag skämts över det så har jag haft svårt med att stöta på tjejer. Och även när en tjej visar tydligt intresse så fegade jag ut för jag var rädd för hur hon skulle reagera på min ocd. Och när man blivit över 20 då blir det svårare för då är dom flesta rätt erfarna och då skäms man över det också. Nu har jag haft det väldigt tufft med min ocd men har bestämt mig att kämpa stenhårt med KBT och medicin för att komma ur det. Om jag lyckas då vill jag ta igen det sjukdomen hindrat mig att göra. Jag träffade en tjej som väckte känslor hos mig som jag har försökt trycka undan. Hon är upptagen så det är kört med henne och hon är dessutom otroligt vacker och mitt självförtroende är botten.

    Men jag vill träffa någon och jag är väldigt romantisk. Man fantiserar en hel del om kärlek när man inte kan få någon. Tror ni att det är kört för mig och går det att känna samma passion som man skulle gjort om man dejtat tidigare? Och hur skulle tjejer se på en kille som mig? Ska jag kanske satsa på en kvinna från Mellanöstern där det är vanligare att man väntar? Eller en amerikan det finns ju även där en sån trend. Fungerar kanske bättre med en sån tjej som är lika oerfaren.


    1) Vad fan är ocd för nåt?
    2)Har du fått knulla nån gång? Om ja berätta om omständigheterna som ledde till knullandet.
  • Meriall

    Ocd behöver inte vara ett hinder så tänk inte så. Visst backar några men många gör det inte. Och alla har något problem som gör att vissa backar. Jättebra att du tagit tag i det men försök sluta skämmas för det. Prova om inget annat att söka efter någon ocd-förening. Det finns många tjejer som har det också och de om någon lär vara förstående.

    Jag har haft flertalet patienter med och alla har haft partners.

    Om någon blir kär i dig så lär hon inte bry sig om du inte haft någon tjej innan.

  • Ocdkille

    Fast min ocd gör att jag skäms och den har varit extremt tuff. På sistone har jag till och med funderat på om livet är värt att leva. När det gäller tjejer med ocd då verkar det vara vanligare att dom har partner än hos killar så det kan vara nog svårt att hitta någon. Sen är frågan om det Är så bra ide att två med ocd bildar par. Blir inte det som två alkoholister som är tillsammans?

  • Norr82

    Undrar bara lite nyfiket hur din ocd yttrar sig?

    Och om du tittar objektivt, varför skulle den i sig sabba för dig?

  • Ocdkille

    Har haft olika tvång. Det har varit att jag varit tvungen att göra saker på visst sätt osv. Men nu är det tvättvång. Och det har varit extremt på sistone så jag inser att jag måste fixa det först för tjejer vill knappast ha någon som tvättar sönder sig. Men min ocd har alltid gjort mig blyg och osäker bland tjejer för jag skäms för det så även när jag kunde leva rätt normalt så var det svårt. Minns tex när jag gick på gymnasiet då träffade jag och polarna ett gäng tjejer en sommar som vi började umgås med. Polarna var betydligt mer självsäker. Dock blev dom intresserade av mig också och en var väldigt tydlig, Men jag var tveksamn hur jag skulle gå vidare och osäker på grund av min ocd.

  • Joyho
    Ocdkille skrev 2019-05-09 21:01:51 följande:
    Fast min ocd gör att jag skäms och den har varit extremt tuff. På sistone har jag till och med funderat på om livet är värt att leva. När det gäller tjejer med ocd då verkar det vara vanligare att dom har partner än hos killar så det kan vara nog svårt att hitta någon. Sen är frågan om det Är så bra ide att två med ocd bildar par. Blir inte det som två alkoholister som är tillsammans?

    Det beror väl på om båda jobbar åt samma håll, att bli bättre. Det kan nog vara ganska skönt med förståelsen ändå. En förståelse som ingen utan diagnosen kan ha.. Kanske kan man också hjälpa varandra att bromsa lite när man märker att det börjar komma mycket tvång igen. Jag vet inte men jag tror set kan vara en stor fördel att hitta någon som kämpar med samma problem.
  • Ocdkille

    Är svårt eftersom jag inte känner någon tjej med ocd. Det finns en stödgrupp som jag funderat på att gå till men det är svårt att bli ihop med någon baserat på att man delar diagnos. Kan lätt bli fel och risken är att man drar ner varandra. Sen om man skulle vilja skaffa barn då är det kanske inte en bra ide eftersom det till viss del är genetiskt. Finns en massa tjejer på youtube och så men det är mest från england eller usa.

  • Pussan
    Anonym (Knullat?) skrev 2019-05-09 18:13:49 följande:
    1) Vad fan är ocd för nåt?
    2)Har du fått knulla nån gång? Om ja berätta om omständigheterna som ledde till knullandet.
    Vilket trevligt svar till en TS som uppenbarligen inte mår bra.
  • Anonym (Tjej)

    Jag förstår att du är osäker men det du gör nu är räknar upp skäl till varför det är en dålig idé att träffa tjejer si och så. Det behöver inte vara perfekta förutsättningar och det kan tom få bli dåligt ett par ggr innan du hittar rätt. Tänk inte på vad som kan gå fel, tänk inte så mycket. Bara gör.

    Försök träffa någon på ocd-gruppen, försök träffa tjejer på annat sätt. Testa tinder (skriv att du har ocd i din profil om du vill)

    Visar någon tjej intresse eller du blir intresserad så prova. I värsta fall funkar det inte och ni går vidare. Det blir inte värre än så. Man måste våga testa.

    Men strunta i det om tjejen är upptagen. Annars kör på så långt det går och se hur långt det går. Du kan inte veta innan du provat hur det kommer bli. Så släpp dina förutfattade meningar.

    Och vadå - en tjej med ocd är ingen idé pga att det är större chans att tjejer med ocd har partners än killar med ocd? Ja men ALLA har inte det. Du kan ju inte dissa en hel grupp med tjejer för att en stor del har partners.

Svar på tråden Fråga till tjejer i alla åldrar