• Fri 10 May 2019 16:22
    1219 visningar
    24 svar
    24
    1219

    Vilket flicknamn?

    Vilket namn är finast tycker ni?

    Ida, Stella eller Ellie? Strax dags att meddela skatteverket och jag vet verkligen inte vilket namn.

    Vi har en liten tös som heter Saga så då ska det såklart passa bra till det namnet också :)

    De vi frågat gillar Ida bäst, sen ellie och sist Stella.

    Jag gillar Ellie för det är lite unikt men verkar bli populärt när man läser födelseannonser, folk vars barn heter det och verka poppa upp lite här o där?

    Min man gillar Ida då det passar fint med Saga och är lite mer gammaldags som Saga.

    Eeh ja svårt detta :D

  • Svar på tråden Vilket flicknamn?
  • Fri 10 May 2019 16:34
    #2

    Ja jag vill hellst inte ha ett namn som alla ungar heter, som Liam som blev så poppis för bara något år sedan (där jag bor iaf). Sedan vill jag ha Ellie trodde det var unikt men ja verka ju som det blir mer vanligt.

    Men alla säger Ida och mannen har sagt Ida när folk frågat men jag är tveksam. Ska kännas rätt i hjärtat också eller hur :) Stella gillar mannen men inte jag.

  • Mon 27 May 2019 21:32
    #17

    Vad kul med svaren ser att det är lika mellan båda namnen på Ida och Ellie än så länge, bara 1 som gillar Stella.

    Några fler, vilket gillar ni bäst?

    Jag börjar gilla Ellie mer och mer nu men hela familjen och vänner säger Ida.

  • Mon 27 May 2019 22:51
    #20
    +1

    Ja jag har väldigt svårt att välja namn denna gång. Har flera andra fina namn men det heter antingen grannens barn, kusin eller syssling till mig eller barnet, kompis barn, förskolekompis etc :)

    Livia, Tilly, Lilly, Noelle, Ella, Freja, Elsie, Inez, Leah, Lykke, Lou, Lovisa, Louisa är vell de namn vi annars tänkt på men ja svårt när namnen redan är "upptagna"

  • Mon 27 May 2019 22:54
    #21

    Elly är annars en vackrare stavning om man inte gillar ie på slutet :) men jag själv har fastnat för Ellie.

    Fler?

Svar på tråden Vilket flicknamn?