• Anonym (Ida)

    vad ska man göra ??

    Jag har 4 barn mellan 13-4 år. Har längtat fram och tillbaka efter en bebis, det har upptagit en hel del tankeverksamhet....Sen för en tid sedan valde vi att tänka om. Inga fler barn för det finns som mycket annat som vi vill göra i livet med dom redan 4 barnen vi har. Men i måndags testade jag positivt....Panik, vi har skyddat oss och det är nästan en obefintlig chans att det här ens händer. 
    Jag är så ambivalent. Ena sekunden vill jag behålla och nästa sekund inte behålla. Tusen tankar i huvudet....Jag är dessutom fyllda 40 för några veckor sedan så inte jätteung heller vilket komplicerar beslutet ytterligare. Har tidigare gjort abort vilket var hemskt jobbigt. Jag vet att jag inte skulle ångra ett barn om jag valde att gå vidare med detta. Men det är en väldig uppoffring för en redan stor familj, både ekonomiskt och rent logistiskt för vi kommer behöva bo större, ny bil osv...Dessutom vet jag inte om jag orkar oroa mig för ett barn till över allt som kan hända...men jag kommer också  släcka sista chansen om jag gör abort, kanske leva med ett felaktigt beslut för resten av mitt iv....

  • Svar på tråden vad ska man göra ??
  • Anonym (Prata)

    Förstår att din situation inte alls är rolig just nu....
    Detta bör du prata igenom med din man och ingen annan (jo, dina närmaste om du vill). Det är så himla lätt att falla i fällan att lyssna på en massa svar här (du kommer garanterat att få olika svar). Ingen annan än du själv och din man vet vad som är och blir bäst för er. Prata, prata och åter prata med varandra så är jag övertygad om att ni kommer fram till det rätta beslutet. Vänd ut och in på allt, på det viset kommer ni fram till vad som blir bäst.
    Lycka till!  

  • Anonym (A)
    Anonym (Prata) skrev 2019-05-11 09:00:35 följande:
    Förstår att din situation inte alls är rolig just nu....
    Detta bör du prata igenom med din man och ingen annan (jo, dina närmaste om du vill). Det är så himla lätt att falla i fällan att lyssna på en massa svar här (du kommer garanterat att få olika svar). Ingen annan än du själv och din man vet vad som är och blir bäst för er. Prata, prata och åter prata med varandra så är jag övertygad om att ni kommer fram till det rätta beslutet. Vänd ut och in på allt, på det viset kommer ni fram till vad som blir bäst.
    Lycka till!  
    Håller med, ni behöver prata.
Svar på tråden vad ska man göra ??