• Anonym (loveboat)

    Män, vad menar ni med den här ögonkontakten?

    Säg att ni sitter i en samling på runt 10-12 personer i varsin ände av rummet men vända mot varandra. När kvinnan tittar upp/kollar åt ert håll tittar ni på henne och ler litegrann. Ögonen förmedlar någon slags värme och tillgivenhet. 
    Efter några minuter när kvinnan tittar åt ert håll igen så ger ni återigen ögonkontakt med samma värme i ögonen samt ett litet leende. Det är inte ni som bryter ögonkontakten och kvinnan pratar med andra när det händer. Och det är ni som tittar först innan kvinnan vänder blicken åt ert håll. Nästan som att ni studerat kvinnan en liten stund innan hon tittar på er.

    När ger ni denna ögonkontakt? Är den en slump, helt casual eller något annat? Kan tillägga att ni pratat med kvinnan innan men ni träffas inte så ofta.

  • Svar på tråden Män, vad menar ni med den här ögonkontakten?
  • Anonym (Hallå)

    Det har inget med könet att göra.

    Så tittar man väl om man är nyfiken på personen, finner intresse, tycker om det man tittar på, eller tittar för att något ser roligt ut, fult, konstigt.

    Kanske lyssnar man på samtalet, läser läppar?

    Min släkting sitter jämt och stirrar på folk utan att tänka på det. När de möter hennes blick ler hon för att hon skäms.

    Du kanske har en hemlig beundrare?

  • Anonym (loveboat)

    Saken är ju den att jag har tidigare visat mitt intresse men jag vet inte om han fattade hinten. I vilket fall fick jag positiva gensvar och till slut frågade jag om vi skulle träffas på en fika någon gång och han sa ja gärna. Dock blev det aldrig av då han hade en väldigt hektisk period just då(jag vet att det var så) och vi bor i olika städer. Jag la ner det hela eftersom jag tänkte att han helt enkelt inte var intresserad. Sen träffade jag en kille förra året och "glömde" den här mannen som jag nu pratar om. Nu är jag singel igen sedan ett halvår och inser att jag inte alls glömt honom och det verkar faktiskt som att han kanske inte var helt ointresserad trots allt. Jag vill dock inte vara på igen och "förnedra" mig.

  • Smecker

    Det finns ett par alternativ:

    - Schyssta tuttar! Ligga?

    - Du verkar trevlig, dig kan jag tänka mig att prata med när jag inte har något bättre för mig.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (loveboat) skrev 2019-05-11 10:25:23 följande:

    Saken är ju den att jag har tidigare visat mitt intresse men jag vet inte om han fattade hinten. I vilket fall fick jag positiva gensvar och till slut frågade jag om vi skulle träffas på en fika någon gång och han sa ja gärna. Dock blev det aldrig av då han hade en väldigt hektisk period just då(jag vet att det var så) och vi bor i olika städer. Jag la ner det hela eftersom jag tänkte att han helt enkelt inte var intresserad. Sen träffade jag en kille förra året och "glömde" den här mannen som jag nu pratar om. Nu är jag singel igen sedan ett halvår och inser att jag inte alls glömt honom och det verkar faktiskt som att han kanske inte var helt ointresserad trots allt. Jag vill dock inte vara på igen och "förnedra" mig.


    Joooo klart att du ska fråga igen!!! Du har inget att förlora! Svälj din stolthet och gå fram och fråga om ni ska ta kaffet snart!!

    Berätta hur det gick sen!
  • Anonym (loveboat)
    Smecker skrev 2019-05-11 10:25:53 följande:

    Det finns ett par alternativ:

    - Schyssta tuttar! Ligga?

    - Du verkar trevlig, dig kan jag tänka mig att prata med när jag inte har något bättre för mig.


    Haha bara dessa alternativ alltså?? Nu är ju inte detta det enda tillfället våra blickar mötts. För inte så länge sedan fick jag en mer sugande blick med ett litet leende men denna gång var det något mjukare i blicken, varmt på något sätt.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (loveboat) skrev 2019-05-11 10:32:12 följande:

    Haha bara dessa alternativ alltså?? Nu är ju inte detta det enda tillfället våra blickar mötts. För inte så länge sedan fick jag en mer sugande blick med ett litet leende men denna gång var det något mjukare i blicken, varmt på något sätt.


    Vet han att du är singel? Han vågar uppenbarligen inte ta första steget iallfall.
  • Anonym (loveboat)
    Anonym (Hallå) skrev 2019-05-11 10:32:11 följande:

    Joooo klart att du ska fråga igen!!! Du har inget att förlora! Svälj din stolthet och gå fram och fråga om ni ska ta kaffet snart!!

    Berätta hur det gick sen!


    Mm.. För jag är ganska säker på att han var intresserad, annars hade jag aldrig vågat fråga om att ta en fika. Och innan dess hade vi ätit lunch på tu man hand just för att jag ville kolla av honom (mitt initiativ). Jag hade verkligen sett till så att han skulle förstå att jag ville lära känna honom mer, just för att det skulle hjälpa mig i mitt beslut om jag skulle våga fråga om fika eller inte. Fast i efterhand trodde jag att han var en sån som tackade ja till allt med tanke på att vår fika rann ut i sanden.. Och iom att jag hade partner förra året så uttryckte jag inget direkt intresse för honom heller men nu är det en helt annan femma och det tror jag han märkt.
  • Anonym (loveboat)
    Anonym (Hallå) skrev 2019-05-11 10:33:16 följande:

    Vet han att du är singel? Han vågar uppenbarligen inte ta första steget iallfall.


    Nej han har ingen koll på huruvida jag är singel eller inte. Men han fattar förmodligen att jag i alla fall har varit intresserad och att jag nog är det nu också -men han är inte säker eftersom jag inte visade något intresse förra året. Jag kan ju tycka att bollen ligger hos honom men det kanske inte är så svart eller vitt.
  • Anonym (Andreas)

    Men för fanken! Säg vad du vill ha och vad du menar! Hur svårt kan det vara?

    Han kanske är lite försiktig just nu om han inte är säker på att du är tillgänglig. Och då måste du vara ärlig och säga rätt ut att du är singel och att ditt intresse finns kvar.

    Om du tycker hela situationen är jobbig så är det ditt eget fel när du bara hintar och tror han ska fatta. Nej vi fattar inte alls nästan jämt. Säg vad du vill eller glöm honom. Punkt.

  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-05-11 10:47:12 följande:

    Men för fanken! Säg vad du vill ha och vad du menar! Hur svårt kan det vara?

    Han kanske är lite försiktig just nu om han inte är säker på att du är tillgänglig. Och då måste du vara ärlig och säga rätt ut att du är singel och att ditt intresse finns kvar.

    Om du tycker hela situationen är jobbig så är det ditt eget fel när du bara hintar och tror han ska fatta. Nej vi fattar inte alls nästan jämt. Säg vad du vill eller glöm honom. Punkt.


    Även om det låter hårt så håller jag med Andreas här.

    Du måste vara tydlig! Han tänker säkert samma sak om dig.

    Tänk så många förhållande som aldrig hade blivit av om ingen hade vågat ta första steget!
Svar på tråden Män, vad menar ni med den här ögonkontakten?