• Anonym (Weirdo)

    Sjukligt behov känna mig sexuellt attraktiv

    Frugan och menar olika saker med "lust" och "åtrå", och hon har nästan aldrig åtrått mig eller varit sexuellt attraherad av mig som jag menar med orden.
    Aldrig uppfattat att någon annan varit det heller (såklart).

    Är nu sjukligt fixerad vid undran om någon skulle kunna bli sexuellt attraherad av mig. Stor del av min vakna tid går åt att älta det, och fundera på sätt att ta reda på det.

    Har t.o.m. hänt att jag loggat på Tinder/Badoo och swipat höger tills det tar slut, bara för att se om man får någon match. Sedan raderat kontot inom ett par timmar pga rädsla att bli igenkänd av någon bekant som vet att jag är upptagen. (OBS! Har aldrig haft avsikt att faktiskt träffa någon vid sidan!!!)
    Vet ju samtidigt att kvinnor sällan blir sexuellt attraherade av enbart utseende, utan att personlighet osv är en stor faktor.

    Ibland leker jag med tanken att gå till en nattklubb strax före stängning, eller åka finlandsfärja, bara för att se om någon fylleraggar på mig. Återigen, ingen avsikt att ta det vidare, vill bara veta om jag är ett hopplöst fall eller ej.


    Är "lyckad" i övrigt med bra karriär och vänner inklusive kvinnliga bekanta som inte verkar ha något emot mitt sällskap, så min fundering gäller i princip enbart sexuell attraktionskraft.

    Andra sidan av myntet då: Tänk om jag visst är sexuellt attraktiv? Tänk om det skulle visa sig inte bara något enstaka desperat gammalt fetto utan t.o.m. flera kvinnor skulle kunna tänka sig att ligga med mig? Om det alltså inte är mig det är fel på, utan "bara" min fru som inte tänder på mig - hur skulle det påverka min inställning till mitt äktenskap...? Då är det ju bättre att leva ovetandes?


    Hur ska jag sluta älta detta???????????

  • Svar på tråden Sjukligt behov känna mig sexuellt attraktiv
  • Anonym (imsosexy)

    Funderade själv på det häromdan. Ingen tjej har sagt till mig att jag är sexig. Men jag tror inte man ska grubbla över sånt. Eftersom tjejer är olika så tänder de på olika saker. Ofta tänder nog tjejer på killar när man minst anar det. Man bara "är" och gör nåt vardagligt och hon tycker att man är sjukt sexig.

  • Anonym (Cleo)

    Att vara visuellt snygg är ingen garanti för åtrå/attraktion.

    En snygg man för mig är bara ett "jaha".. För att tända mig och göra mig attraherad kräver mycket annat som har med personlighet att göra

  • Anonym (Sexan)

    Varför inte se om du är attraktiv då?

    För att sluta älta det så måste du bearbeta.

    Jag tyckte inte att min man var snygg första gången jag spg honom. Men vi hade chattat flera månader så jag var ju förälskad. Efter några gångers dejtande började jag lägga märke till drag som var extremt tilltalande. Ju mer kär jag blev desto snyggare och hetare blev han. Jag tror att det var tvärtom för honom. Han tyckte nog jag var en tia första gångerna men nu är jag en sexa kanske.

  • Anonym (A)
    Anonym (Cleo) skrev 2019-05-11 13:29:08 följande:
    Att vara visuellt snygg är ingen garanti för åtrå/attraktion.
    En snygg man för mig är bara ett "jaha".. För att tända mig och göra mig attraherad kräver mycket annat som har med personlighet att göra
    Håller med, det sitter i betraktarens ögon.
  • Anonym (Weirdo)
    Anonym (Sexan) skrev 2019-05-11 13:33:36 följande:

    Varför inte se om du är attraktiv då?


    En av frågorna som gäckar mig är ju: Hur tar jag reda på det???
  • Zakopane

    Men på vilket sätt menar du och din fru olika saker med lust och åtrå? Om hon inte tände på dig har jag svårt att tro att hon hade velat gifta sig med dig?

    Vad är det du hoppas, att nån kvinna skulle se dig och av bara anblicken vilja knulla dig på plats?

    Kvinnors lust är inte mindre än mäns men antagligen lite annorlunda konstruerad. Jag får ju utgå från mig själv nu men jag tror att jag är ganska representativ. Det händer nog aldrig att jag bara ser en man och tänker oj oj oj.... Dock har jag haft perioder när jag varit singel och blivit enormt sexuellt frustrerad, då har nog nästan vem som helst kunnat duga (om man bortser från att det riskerat att medföra krångel på olika sätt, typ att man kanske bara vill ligga men den andra tror att man vill mer). Vid dessa perioder har det hänt att jag spanat in mäns kroppar på ett väldigt fysiskt sätt. Men sen har man ju också haft perioder som singel där man helt lagt lusten på is och brytt sig föga.

    Generellt sett så är det ytterst sällan jag ser en random man på stan som jag tycker är knullbar. Jag bara bryr mig inte. Jag kan se män som är snygga, inget fel på, attraktiva men jag känner inte nån attraktion.

    Det du grubblar över har nog blivit en fix idé som jag gissar uppstod efter några mindre väl valda ord från din fru.

    En kille jag kände förr i tiden snackade ofta om att han aldrig lyckades ragga och hade komplex för det. Men saken var att han hade aldrig brist på tjejer, det var bara det att för sitt inre föreställde sig att han skulle vara mer ?tjena tjena läckerbit, ska vi gå hem till mig? och att tjejen då skulle nappa. Han såg bara att det inte var vad som hände, trots att han regelmässigt både dejtade, var ihop med och låg med tjejer (som fick intresse för honom och vice versa). Med det sagt, ibland stämmer ej ens tankar med verkligheten.

    Vad man ska göra åt det vet jag inte. Kanske bara försöka acceptera att man känner som man känner.

  • Anonym (Weirdo)
    Zakopane skrev 2019-05-11 17:54:53 följande:

    Men på vilket sätt menar du och din fru olika saker med lust och åtrå?


    Jag: en påträngande drift som gör det typ jobbigt att inte ha sex med objektet för åtrån.
    Hon: att vilja eller i alla fall gå med på att ha sex, för att det inte finns något bättre tidsfördriv (t.ex. sömn eller något på TV), för den andres skull eller för att man vet att det är bra för relationen. (Nu uttrycker jag mig såklart överdrivet negativt, men hoppas du förstår.)
    Zakopane skrev 2019-05-11 17:54:53 följande:

    Om hon inte tände på dig har jag svårt att tro att hon hade velat gifta sig med dig?


    Man kan väl gifta sig för tusen andra skäl än sex.
    Zakopane skrev 2019-05-11 17:54:53 följande:

    Vad är det du hoppas, att nån kvinna skulle se dig och av bara anblicken vilja knulla dig på plats?

    Kvinnors lust är inte mindre än mäns men antagligen lite annorlunda konstruerad. Jag får ju utgå från mig själv nu men jag tror att jag är ganska representativ. Det händer nog aldrig att jag bara ser en man och tänker oj oj oj.... Dock har jag haft perioder när jag varit singel och blivit enormt sexuellt frustrerad, då har nog nästan vem som helst kunnat duga (om man bortser från att det riskerat att medföra krångel på olika sätt, typ att man kanske bara vill ligga men den andra tror att man vill mer). Vid dessa perioder har det hänt att jag spanat in mäns kroppar på ett väldigt fysiskt sätt. Men sen har man ju också haft perioder som singel där man helt lagt lusten på is och brytt sig föga.

    Generellt sett så är det ytterst sällan jag ser en random man på stan som jag tycker är knullbar. Jag bara bryr mig inte. Jag kan se män som är snygga, inget fel på, attraktiva men jag känner inte nån attraktion.


    Å ena sidan vet jag att det ligger mycket i det du säger. Men det som skapar problem för mig är att man får uppfattningen att alla andra har tillfälliga sexuella förbindelser; man läser om ONS, krogragg, kk, otrohetsaffärer, datingappar är ökända för engångsligg osv. Även personer som jag själv skulle ha "räknat ut" från köttmarknaden visar sig ha Tindrat sig till sex.

    Då känns det verkligen som att det är något fel på mig.
  • Anonym (imsosexy)
    Anonym (Weirdo) skrev 2019-05-12 08:58:33 följande:
    Men det som skapar problem för mig är att man får uppfattningen att alla andra har tillfälliga sexuella förbindelser; man läser om ONS, krogragg, kk, otrohetsaffärer, datingappar är ökända för engångsligg osv. Även personer som jag själv skulle ha "räknat ut" från köttmarknaden visar sig ha Tindrat sig till sex.

    Då känns det verkligen som att det är något fel på mig.
    Tror det är vanligt att tro att alla andra har så mycket mer sex.
    Här är från en undersökning, handlar om singlar då, men ändå. Man tror ju att singlar har massor av sex.
    1. Singlar har massor av one-night-stands

    FEL


    Nästan hälften av alla singlar har aldrig haft en tillfällig sexuell förbindelse.

  • Anonym (imsosexy)

    Är nog vanligt att folk i förhållanden har ONS, älskare/älskarinna, osv.
    Men lika vanligt att folk är trogna.
    Upp till var och en, antar jag.

  • Anonym (Exakt!)
    Anonym (imsosexy) skrev 2019-05-11 12:45:56 följande:

    Funderade själv på det häromdan. Ingen tjej har sagt till mig att jag är sexig. Men jag tror inte man ska grubbla över sånt. Eftersom tjejer är olika så tänder de på olika saker. Ofta tänder nog tjejer på killar när man minst anar det. Man bara "är" och gör nåt vardagligt och hon tycker att man är sjukt sexig.


    Håller helt med! Det var en kille hos mig för att beskära lite träd. Han var groteskt överviktig och ganska skitig, ingen jag nånsin skulle ha brytt mig om eller lagt märke till. Men nånting i hur han talade om träden och arbetet han skulle göra, eller skickligheten när han väl började jobba, eller blicken/utstrålningen, eller jag vet inte, men nånting gjorde att jag plötsligt blev väldigt tänd på honom och när han var klar och vi skulle skiljas åt föll vi i varandras armar och började kyssas hett och begärligt. Det blev tyvärr inte mer men det var häftigt.
Svar på tråden Sjukligt behov känna mig sexuellt attraktiv