• Anonym (Lust)

    Kvinnors lust som djurens?

    Har både hört och läst, bland annat på detta forum, att kvinnor känner lust (är kåta) enbart vid ägglossning! Detta väcker frågor hos mig, vilka jag sammanfattar i följande punkter:

    1) kvinnor borde inte känna lust till sex annat än några dagar i månaden, om teorin ovan stämmer. 
    2) kvinnor som slutat ha ägglossning är aldrig kåta och njuter inte av sex.
    Stämmer mina slutsatser?
    Om ja, hur kommer det sig att kvinnor har sex när de inte har ägglossning och hur kommer det sig att kvinnor som slutat ha ägglossning har sex? Gör de det för att göra mannen nöjd och behålla honom i sitt liv? Om denna teori stämmer liknar kvinnors sexualitet djurens till hundra procent, bortsett från den sociala aspekten av sexualiteten som gör att kvinnor ställer upp på sex för att vara en del av gemenskapen, behålla mannen, hålla samman familjen mm. Jag må ha fel men motbevisa mig gärna!

  • Svar på tråden Kvinnors lust som djurens?
  • Anonym (.)

    Min egna erfarenhet säger att kvinnan är kåtast de dagarna i mpnaden som de är mest fertila. Men de kan ju vara kåta andra dagar också, men det känns inte som de går igång lika lätt.

    Känns väl rätt naturligt att det skulle vara så också?

    Bland djur som lite smartare finns det djur som har sex lite då och då för nöjes skull, även om de inte är fertila, t.ex. Apor och delfiner.

  • Anonym (!)

    Din teori stämmer inte. Därför att:

    1. Många kvinnor får mer sexlust efter klimakteriet.

    2. Vissa kvinnor blir kåtare när de är gravida än när de inte är gravida.

    3. Kvinnor har lust under alla perioder under månaden inte bara under ägglossning.

    4. Om din tes stämde så skulle par som endast har sex en gång i månaden ha lika lätt att bli gravida som de som har sex ofta eftersom de alltid skulle ha sex under kvinnans ägglossning. Så är dock inte fallet.

  • Anonym (D)

    Ditt första påstående är delvis rätt, många kvinnor blir mer kåta under ägglossning men det betyder inte att det är dom ända dagarna vi blir kåta. Sen det där med klimakteriet tror jag är total bullshit. Kåtheten har absolut inte med ägglossning att göra även om det kan göra att man blir kåt enklare. Jag undrar varför du har fått för dig det här? Något du läst (då får du gärna länka dina källor) eller bara hittat på själv?

  • Anonym (Lust)
    Anonym (D) skrev 2019-05-11 22:53:02 följande:

    Ditt första påstående är delvis rätt, många kvinnor blir mer kåta under ägglossning men det betyder inte att det är dom ända dagarna vi blir kåta. Sen det där med klimakteriet tror jag är total bullshit. Kåtheten har absolut inte med ägglossning att göra även om det kan göra att man blir kåt enklare. Jag undrar varför du har fått för dig det här? Något du läst (då får du gärna länka dina källor) eller bara hittat på själv?


    Nej inget jag hittat på själv, utan hört både från manliga och kvinnliga vänner. Sedan har jag läst om att det är på det viset, bland annat här på familjeliv. Någon länk har jag tyvärr inte för tillfället. Jämförelsen med djur kommer av att jag tittar mycket på naturfilmer.
  • Pentra

    Jag började, likt många andra tjejer/kvinnor, att onanera och ha sex med mig själv långt innan jag fick ägglossning. Och, sedan min tonårstid så har jag alltid varit kåt utav mig, mer eller mindre. Och, vad gällande perioderna i samband med ägglossning, så var jag då inte kåtare än vanligt, men det tilltog verkligen just tre dagar in i min mensperiod. Under mina graviditeter, när det värsta illamåendet släppt, så tilltog kåteheten än mer. Några år efter jag fyllde 40 så tilltog kåtheten och våtheten ytterligare, och jag började att uppleva sk. fontänorgasmer, och jag är fortfarande där, trots mina nu dryga 50 år. Och, jag har under alla år varit väldigt lättstartad, när det kommer till sex; eller som min partner sa: "Lättstartad?! Du går ju på tomgång hela tiden; ständigt redo redo för att dra igång på högvarv!" ... Enda perioden, i mitt liv, där jag upplevt mig mindre kåt, var när jag var utbränd, men då onanerade jag ändå till och från, för att hålla igång och krya på kropp och själ. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Mer lust)

    Har alltid hög lust, men ännu högre vid ägglossning

  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Lust) skrev 2019-05-11 22:59:37 följande:
    Nej inget jag hittat på själv, utan hört både från manliga och kvinnliga vänner. Sedan har jag läst om att det är på det viset, bland annat här på familjeliv. Någon länk har jag tyvärr inte för tillfället. Jämförelsen med djur kommer av att jag tittar mycket på naturfilmer.
    https://fof.se/tidning/2003/4/artikel/sa-lockas-vi
Svar på tråden Kvinnors lust som djurens?