• Anonym (kroppen stänger ner)

    Varför tröttnar vissa så fort på sex och känner äckel?

    Detta verkar vara vanligast bland kvinnor att de utvecklar äckelkänslor inför sex ganska snabbt efter förälskelsefasen? Har hört en del män också men varför är det så tror ni?

    Många kan ju vara med samma person hela livet och inte känna så?

    Är väldigt nyfiken på varför denna mekanism om ni så vill dyker upp? Till vilken nytta. Beror det på att känslor aldrig funnits t ex?

    Vad tror ni och har ni upplevt det själv?

  • Svar på tråden Varför tröttnar vissa så fort på sex och känner äckel?
  • Anonym (Hormoner)

    Förälskelse dunklar sinnet, och sen när det är över undrar man va fan man gjort... ungefär som en fyllekväll.

  • Anonym (Tröttnar)

    Jag tröttnar rätt fort på sex, men det beror på att jag inte tycker sex är skönt. Har aldrig fått orgasm av det.

  • Anonym (Välj en eller flera)

    Kan ha flera orsaker, eller kombinationer av dessa.

    1. Tidigare övergrepp

    2. Njuter inte av sexet

    3. Stress

    4. Preventivmedelsbiverkningar

    5. Asexuell natur

    6. Inte sexuellt attraherad av partnern

  • Anonym (Sally)

    Älskar sex men kan känna äckel om min kille ber om att få tömma i mig när jag är trött och inte vill.

    När men degraderas till ett hål att runka i istället för samspel och ömsesidig njutning då blir jag äcklad.

    Spelar ingen roll hur kåt jag är, skulle aldrig nyttja en kille för att få tillgång till hans lem. Då fixar jag det själv. En människa är alltid en människa i mina ögon, aldrig ett redskap

  • Bibbidi
    Anonym (Sally) skrev 2019-05-14 16:10:08 följande:

    Älskar sex men kan känna äckel om min kille ber om att få tömma i mig när jag är trött och inte vill.

    När men degraderas till ett hål att runka i istället för samspel och ömsesidig njutning då blir jag äcklad.

    Spelar ingen roll hur kåt jag är, skulle aldrig nyttja en kille för att få tillgång till hans lem. Då fixar jag det själv. En människa är alltid en människa i mina ögon, aldrig ett redskap


    Jag tror att för de allra flesta är det som i exemplet över.

    Nu känner jag mig väldigt stereotypisk, tyvärr, men från vad man har både läst och hört verkar det som att många killar/män inte prioriterar att även deras partner ska komma. Då är det inte konstigt att folk tröttnar, tillslut är man bara ett hål som inte också får njuta och komma varje gång.
  • eraldahl

    Jag är övertygad om att det beror på att folk stressar relationer in i en förälskelse. Om sexet är den sista grinden du jobbar dig in i och relationen är först på plats är det föga chans att detta uppstår. Människor förr i tiden hade äktenskapet av just denna anledningen. Jag tror vår generation har glömt bort fördelar med marriage, consistency och commitment. Det uppstår så mycket onödiga samhällsproblem av att folk stressar intimitet.

  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Äckelkänslor vet jag inte direkt men minskad/obefintlig sexlust.

    Ex. Min första pojkvän och jag hade ett bra och mysigt sexliv tills det blivit vana. Samma dag ut och dag in, sug , framifrån, bakifrån. Ibland slicka ( vartannat halvår)

    Min man och jag hade ett super sexliv tills han fällde att jag blivit tjock/sladdrig 8 månader efter 3e barnet.

    Tja lusten försvann, lampor släcktes täcke på ...var 3e månad.

    Min nuvarande har jag inte tröttnat på än, han är noga med bådas njutning, månar om att tala om och visa hur mycket han älskar mig och jag likaså.

  • Andiie87
    Anonym (Välj en eller flera) skrev 2019-05-14 09:45:24 följande:

    Kan ha flera orsaker, eller kombinationer av dessa.

    1. Tidigare övergrepp

    2. Njuter inte av sexet

    3. Stress

    4. Preventivmedelsbiverkningar

    5. Asexuell natur

    6. Inte sexuellt attraherad av partnern


    Jag är en av dem. För mig är det en kombination av 1. och krav/skuld som både kommer från mig själv och mina tidigare partners.
  • Mimosa86

    Bland mina vänner där det sexuella svalnat beror det främst på två faktorer:

    - stress och dålig sömn (småbarnsåren)

    - makar och partners som blivit bekväma och där det finns en förväntan på att sex ska vara en självklar del av relationen. Medan deras kvinnor tappar suget när de inte blir uppvaktade, får närhet och partid där man faktiskt tar sig tid att prata med varandra. Relationer kräver jobb och likaså ett fungerande sexliv.

Svar på tråden Varför tröttnar vissa så fort på sex och känner äckel?