• Isamalem

    Byta eller stanna på jobbet HJÄLP!

    Hej, 

    Jag har ett väldigt svårt beslut att ta så jag vill gärna veta vad ni hade gjort i min situation.  Jag har en högskoleutbildning inom IT och jobbar just nu på ett privat bolag, jag har blivit erbjuden en ny tjänst på bolaget samtidigt som jag har blivit erbjuden en bättre tjänst i den offentliga sektorn. 

    Jag är osäker då min nuvarande anställning är en tillsvidare och jag trivs väldigt bra men tjänsten jag har blivit erbjuden är inte tillräckligt högnivå som jag vill jobba med.

    Jobbet jag har blivit erbjuden i den offentliga sektorn är väldigt bra och ger 2000 mer i lön (efter skatt)Men det är en visstidsanställning på 10 månader, och chefen säger att det inte är så säkert att det blir en förlängning efter det. 

    Vad hade ni gjort om ni var i min situation, tagit det säkra kortet och stannat på jobbet med en mindre rolig tjänst eller bytt jobb men riskera att bli arbetslös efter 10 mån?

    SNABBA SVAR UPPSKATTAS! 

  • Svar på tråden Byta eller stanna på jobbet HJÄLP!
  • brallison

    2000 mer i lön (även efter skatt) är inte så mycket, så jag skulle stanna och prova den nya tjänsten. Gillar du inte den efter ett tag, så kan du alltid söka dig vidare till en annan tillsvidare tjänst, tycker jag.

Svar på tråden Byta eller stanna på jobbet HJÄLP!