• Stoffe22

    Psykos..?

    Hej! Har under en lång tid rökt jätte mycket cannabis/hasch, vi snackar kanske 7 år till och från.. senaste åren började jag dessutom dricka jätte mycket, utan att överdriva kan jag nog ärligt säga att jag gick rakt in i ett alkoholberoende. Har slutat röka sen 3-4 månader tillbaka ungefär, har "typ" slutat dricka helt också.

    Men för att komma till sak.. jag tror jag har fått någon form av psykos, är jämt orolig, känner mig förföljd, men... (bara i huvudet?!) Går jag utomhus txm, så känner jag mig inte förföljd på det sättet, känner mig mer övervakad konstant och att jag aldrig kan vara ifred, att folk ser vad jag gör vid datorn, ser när jag är på toaletten osv.. har också extrema tankestörningar, tänker bara på saker som gör mig orolig, saker som inte ens har med mig att göra, det är som att jag kan läsa andras tankar och ta in deras tankar i mitt eget huvud och göra det till mina problem, och att andra kan läsa mina tankar hela tiden också, Jätte svårt att förklara exakt hur det känns.

    Har mått dåligt i flera år, redan innan jag började med droger men det är värre än någonsin nu, känner en sån enorm tomhet och sorgsenhet ungefär... är ju ganska övertygad om att jag drabbats av nån form av psykos, ska tilläggas att jag brukade blanda riktigt starkt röka och dricka flera öl, vin, sprit samtidigt.. har även läst att "trauman" eller dramatiska händelser kan trigga psykoser.

    För nån månad sen när var jag och 2 polare var ute och skulle röka, hände något jätte sjukt, vi satt på en bänk och skulle mecka rökat och rulla holken/spliffen, ska tilläggas att hans flickvän också va där, (hon röker inte) så ger en av min polare ciggen, rökat, pappret,tändare osv tilö sin tjej, och säger något i stilen "hon ska rulla holken, hon vet vad hon ska göra, sen kollar på mig med en kall blick typ, och jag blev fett obekväm för jag tyckte det var konstigt och fel att hon skulle fixa allt när hon inte ens röker.. what the fuck? Lite senare får jag en riktig blackout och tar ett stryptag på min polare och "lägger upp honom på en bänk och skriker skärp dig, bete dig osv.. men iallafall, det kändes som att mitt hjärta skulle slå ur bröstet, gick in i någon form av trans typ..? Min andra polare hade redan cyklat iväg medans detta hände för han blev så förvånad och tyckte det var obehagligt.

    Kan ärligt inte säga på rak arm om det var runt där mitt huvud började knasa men jag tror det.. dagen efter det hände hade jag extrema skuldkänslor och extrem ångest även då jag inte tyckte de va mitt fel, överreagerade förmodligen men ja... någon som har liknande erfarenheter eller tankar?

  • Svar på tråden Psykos..?
  • MaryyJane420

    Hejsan! Det låter som du borde lägga in dig på psyk akuten. Jag röker själv Cannabis, men har aldrig fått någon psykos av det. Det låter dessutom som att din polares flickvän blandade i benzo i spliffen. Det du berättar att du gjorde och hur du kände låter exakt som benzo. Jag tar andra droger själv också, så jag vet hur det där är.

    Hade du problem med psyket sen förr ska du aldrig stoppa i dig droger, då är du doomed för att få psykos eller dra fram andra psykiska besvär som kanske legat under ytan sedan början. Hade jag varit du så hade jag lagt in mig redan idag, för om du går med psykos över längre tid blir det bara värre och värre och svårare att ta sig ur sedan.

    MVH medveten drog användare????

  • MaryyJane420

    [quote=79621581][quote-nick]MaryyJane420 skrev 2019-05-12 19:06:35 följande:[/quote-nick]

    Hejsan! Det låter som du borde lägga in dig på psyk akuten. Jag röker själv Cannabis, men har aldrig fått någon psykos av det. Det låter dessutom som att din polares flickvän blandade i benzo i spliffen. Det du berättar att du gjorde och hur du kände låter exakt som benzo. Jag tar andra droger själv också, så jag vet hur det där är.

    Hade du problem med psyket sen förr ska du aldrig stoppa i dig droger, då är du doomed för att få psykos eller dra fram andra psykiska besvär som kanske legat under ytan sedan början. Hade jag varit du så hade jag lagt in mig redan idag, för om du går med psykos över längre tid blir det bara värre och värre och svårare att ta sig ur sedan.

    MVH medveten drog användare

Svar på tråden Psykos..?