• Missmissmiss

    Statligt eller kommunalt

    Hej!

    Jag är statligt anställd och har varit det i 5 år.

    Trivs bra med min tjänst och hAr härliga kollegor och bra med flex, etc. Det jag inte trivs med är kass löneutveckling och därför jag sökt annat. Har bRit på intervju, referenser är uppringda och jag är ganska säker på att lag kommer bli erbjuden arbete inom kommun som handläggare på tillståndsenheten.

    Jag känner dock att mitt nuvarande arbete är mer stimulerade arbetsuppgifter och friare, men som sagt kommun kommer erbjuda bättre lön men hsr sämre semesterdagar och annat.

    Börjar tveka. Känner att det vore kanon om jag får bli tjänstledig i 6 månader för att prova denna nya tjänst med att då en provanställning, men min chef vet ek jag har sökt annat så jag måste ta upp detta om jag blir erbjuden nya jobbet.

    Lämnade tidigare chef som referens samt kollega. Arbetsgivaren ville veta varför jag inte tog min nuvarande chef som referens och jag sa att det är för att jag inte vill visa jag söker annat.

    Är det inte märkligt att ifrågasätta detta?

    Kan jsg tex sluta efter en månad om jag inte skulle trivas med det nya under förutsättning jag beviljas tjänstledigt?

    Någon som arbetar inom tillståndsenheten? Kul?

Svar på tråden Statligt eller kommunalt