• b0mbjack

    Misantrop.

    Jag tror jag är en misantrop. Jag ogillar verkligen människor. Jag har ett otroligt socialt jobb att jag måste visa mig på mitt bästa och vara social på mina 10 timmar jag är på jobbet. När jag väl är ledig vill jag helst vara ifred med min hund. Jag kan tycka folk går bra att umgås med i små stunder. Men även då börjar jag störa mig på saker. När jag tänker på alla jag känner, familj, vänner och kollegor så finns det ingen jag gillar till 100%.

    Jag förstår att det säkert är mig det egentligen är fel på eftersom att det inte kan vara fel på alla andra. Ju äldre jag blir desto mer osocial blir jag. Dock att jag tar avstånd från min familj är förståeligt om man förstod vilka dom var. Dom är otrevliga, tjuriga och själviska människor. Hemska systrar med lika hemska barn. Jag hatar nog dom flesta i min familj. Förutom min mamma. Men även hon går mig på nerverna emellanåt.

    I nästan hela 20 årsåldern var jag i flera olika förhållanden. Nu är jag strax över 30. Jag orkar knappt dejta längre. Tycker dom flesta jag möter är idioter på ett eller annat sätt. Tvingar mig nån gång ibland men ångrar mig oftast strax innan jag ska träffa någon för jag inser att jag måste anstränga mig och jag undrar varför jag gör det här.

    Jag känner mig ofta ensam. Samtidigt som jag inte orkar umgås med andra människor. Min bekantskapskrets är väldigt liten. Ibland tittar jag på mitt liv och tänker hur tragiskt det är när jag inser hur ensam jag är. Då fylls jag av väldigt mörka känslor.

    Känner någon igen sig eller kan relatera till något?

  • Svar på tråden Misantrop.
  • Dr Nail

    Måste du umgås med folk då? Det kanske är ditt öde att vara ensam, helt enkelt. Försök att spendera mer tid i ensamhet, och framför allt byt jobb, om inte annat för att ladda batterierna.

  • Anonym (tjoho99)

    TS:
    Det finns en poäng i det du skriver, rent matematiskt. Fördelningen av IQ!

    För män har kurvan över IQ-fördelningen flacka flanker, för kvinnor branta. Är man smart, säg 120 som exempel för att illustrera poängen, så är nästan alla kvinnor dummare än en själv ty de har branta flanker på IQ-kurvan. Alla kan råka ut för detta men statistisk sett är en smart man definitivt smartare än nästan samtliga kvinnor och smartare än väldigt många män.

    Detta gör lätt att man med rätta upplever de andra som idioter och inte accepterar det ologiska handlandet.

    Jag själv är ett exempel på det, jag har det ungefär som du. På jobbet är det bra för där är alla smarta då det är ett yrke som sållat fram smarta. Hemma not so good.

    De "smartas förbannelse" brukar jag kalla det för.

    Lev väl!

  • Anonym (tjoho99)

    TS:
    Det finns en poäng i det du skriver, rent matematiskt. Fördelningen av IQ!

    För män har kurvan över IQ-fördelningen flacka flanker, för kvinnor branta. Är man smart, säg 120 som exempel för att illustrera poängen, så är nästan alla kvinnor dummare än en själv ty de har branta flanker på IQ-kurvan. Alla kan råka ut för detta men statistisk sett är en smart man definitivt smartare än nästan samtliga kvinnor och smartare än väldigt många män.

    Detta gör lätt att man med rätta upplever de andra som idioter och inte accepterar det ologiska handlandet.

    Jag själv är ett exempel på det, jag har det ungefär som du. På jobbet är det bra för där är alla smarta då det är ett yrke som sållat fram smarta. Hemma not so good.

    De "smartas förbannelse" brukar jag kalla det för.

    Lev väl!

  • Anonym (O)

    Känner igen mig.

    Tycker absolut inte att jag är bättre än andra, men efter bl a vuxenmobbning eller efter att ha blivit utnyttjad x antal gånger av människor som endera är:

    1. ..ensamma

    2. Mår dåligt

    3. Behöver en hobbypsykolog

    4. Allt ovan

    ..så har jag verkligen ledsnat på folk.

    Trivs bäst själv; att arbeta själv och att umgås med mig själv.

    Förr var jag otroligt social och älskade social samvaro och mina veckor var fullt uppbokade med div aktiviteter och träffar.

    Nu ser jag mest att folk är skadade; egoistiska och väldigt väldigt skadade.

    Såå många som mår skitdåligt men som aldrig söker hjälp och istället pytsar ut det på oskyldiga medmänniskor, som får bära deras bördor.

Svar på tråden Misantrop.