• Mon 13 May 2019 06:28
    424 visningar
    2 svar
    2
    424

    Lön försäkringskassan

    Hej!

    Jag har planer på att byta yrke helt och gå över till Försäkringskassan. Jag undrar om någon vet vad ingångslönen ligger på som handläggare eller försäkringshandläggare inom olika områden på Försäkringskassan? Jag vet att de har tjänster som kräver 180p högskolepoäng respektive slutbetyg i gymnasiet. Hur mycket skiljer lönen på dessa? Hur mycket brukar lönespannet ligga på? Vad kan man kräva? Har bara hittat massa gamla inlägg om lön på Försäkringskassan och vill gärna ha en uppdaterad version år 2019. Tacksam för lite information =)

  • Svar på tråden Lön försäkringskassan
  • Anonym (Facke­t)
    Mon 13 May 2019 06:39
    #1

    Titta på en konkret annons (fk.se) och ring den fackliga företrädaren som står angivaren, det är bland annat såna frågor de finns där för att svara på.

  • Anonym (Yen)
    Mon 13 May 2019 08:05
    #2

    På FK finns det ju en himla massa olika tjänster. De där det inte krävs högskoleutbildning är ganska dåligt betalda.
    Som handläggare är det skillnad om du är personlig handläggare eller "bara" handläggare.
    Det kan också skilja en hel del beroende vilken stad du jobbar i!
    När jag slutade på FK som personlig handläggare för ca 2 år sedan så hade jag ca 32.000 kr/månad. Jobbade i en större stad.
    Löneutvecklingen är ganska dålig så se till att få en skaplig ingångslön.

Svar på tråden Lön försäkringskassan