• jonasaaa

    Jobb ångest, vad ska jag göra?

    Som rubriken lyder så har jag en fruktansvärd jobb ångest och vet inte vad jag skall göra med mitt liv. Jag är utbildad bilmekaniker men jobbar som servicetekniker och reparerar robot gräsklippare. Jag är en väldigt händig och driftig, om något krånglar i hemmet, med bilen eller något tekniskt så löser jag det själv vad det än gäller. Detta resulterar även i att familj och vänner har en förmåga att be mig om hjälp med saker och ting. I många fall behöver inte ens någon be mig om hjälp, tex om jag hälsar på min mamma och jag märker att hennes dator krånglar då fixar jag det utan att hon har nämnt att det krånglar. Jag tycker om att hjälpa folk som står mig nära och sköta om mina saker så det fungerar som det skall men nu för tiden börjar jag bli så trött på att lösa problem vilket jag är helt säker på att det har med mitt jobb att göra.

    Varje dag på mitt jobb får jag stå ut med griniga telefon samtal där jag berättar för kunder vad det kommer att kosta att reparera deras robot gräsklippare. Dom flesta jag ringer spyr ut sin galla på mig över att det tar för lång tid att reparera så här års (jag har fruktansvärt mycket att göra och har ingen annan kollega som kan hjälpa mig), över att det är dålig kvalité och bla bla. Det är inte jag som har har byggt skiten, det är defenitiv inte jag som har gjort sönder den och jag bestämmer inte priserna...