• Mon 13 May 2019 20:20
    405 visningar
    8 svar
    8
    405

    Varför dyker detta upp

    Titt som tätt när jag tycker på bakåtknappen, så dyker detta upp. Även andra felmeddelanden har dyker upp ibland. Varför?

    Undrar även om detta att man blir utloggad automatiskt efter ca 30-40 minuter, om jag tex går ifrån en stund?

  • Svar på tråden Varför dyker detta upp
  • Mon 13 May 2019 20:21
    #1

    Glömde bilden.

  • Mon 13 May 2019 21:36
    #2

    Serverfel för sidvisningen. 

    Kan vara teknisk driftstörning.

    Troligast är väl att utvecklaren ligger bakom och har gjort ett dåligt jobb. Säkerheten på familjeliv är tex allmänt kass. 

    kolla felkoder på wiki.

    sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_HTTP-statuskoder

    404 får man här på familjeliv om någons sida är privat, men normalt ska det vara felkod på att "sidan inte finns".

    Familjeliv verkar inte lägga jättemycket pengar på utvecklare. Hade varit snyggare med ett meddelande som säger "presentationen är privat" och inte ett stort 404.

  • Tue 14 May 2019 00:08
    #3
    JodiBabe skrev 2019-05-13 21:36:36 följande:

    Serverfel för sidvisningen. 

    Kan vara teknisk driftstörning.

    Troligast är väl att utvecklaren ligger bakom och har gjort ett dåligt jobb. Säkerheten på familjeliv är tex allmänt kass. 

    kolla felkoder på wiki.

    sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_HTTP-statuskoder

    404 får man här på familjeliv om någons sida är privat, men normalt ska det vara felkod på att "sidan inte finns".

    Familjeliv verkar inte lägga jättemycket pengar på utvecklare. Hade varit snyggare med ett meddelande som säger "presentationen är privat" och inte ett stort 404.


    Har sett att det dyker upp om någons sida är privat, men detta dyker upp på halva sidan, när jag trycker bakåtknappen, ofta.

    Sen dyker detta upp ibland, också när jag trycker på bakåtknappen (se bild) och det är på hela sidan.

  • Tue 14 May 2019 00:12
    #4
    Mijja77 skrev 2019-05-14 00:08:44 följande:

    Har sett att det dyker upp om någons sida är privat, men detta dyker upp på halva sidan, när jag trycker bakåtknappen, ofta.

    Sen dyker detta upp ibland, också när jag trycker på bakåtknappen (se bild) och det är på hela sidan.


    Har aldrig varit med om att det krånglar så mycket, som det gör på familjeliv. se, på något annat forum.
  • Tue 14 May 2019 06:54
    #5
    Mijja77 skrev 2019-05-14 00:08:44 följande:
    Har sett att det dyker upp om någons sida är privat, men detta dyker upp på halva sidan, när jag trycker bakåtknappen, ofta.

    Sen dyker detta upp ibland, också när jag trycker på bakåtknappen (se bild) och det är på hela sidan.

    Backend är alla funktioner bakom det visuella, det som gör att det ska fungera. Som det uppenbarligen inte gör på slarvigt kodade familjeliv.
  • Tue 14 May 2019 06:55
    #6
    Mijja77 skrev 2019-05-14 00:12:59 följande:
    Har aldrig varit med om att det krånglar så mycket, som det gör på familjeliv. se, på något annat forum.
    samma här.
  • Tue 14 May 2019 16:23
    #7
    Mijja77 skrev 2019-05-14 00:12:59 följande:
    Har aldrig varit med om att det krånglar så mycket, som det gör på familjeliv. se, på något annat forum.
    Ja, det har krånglat den senaste tiden.
  • Tue 14 May 2019 20:53
    #8

    Nu är bilderna jag la upp borta... Eller är det någon annan som ser dom?

Svar på tråden Varför dyker detta upp