• YadaYada

    Levaxin

    Hej! Ni som äter Levaxin har det funkar för er? Har läst en massa trådar och artiklar om sköldkörteln och oftast känns det som att "Levaxin" inte är 100 hela vägen. Vet att alla är olika och reagerar olika på mediciner kosttillskott osv. Har själv blivit satt på Levaxin nu pga av klinisk hypotyreos. Är lite nervös att den ska göra symptomen värre. Vorre kul o se ifall det finns de som faktiskt mår bra av medicinen :)

  • Svar på tråden Levaxin
  • Aamon

    Ätit i nu 10 år och mår perfekt. Symtomen av sjukdomen försvann på några månader och har sedan dess inte haft några besvär alls. Inga biverkningar eller liknande.

  • Anna60
    YadaYada skrev 2019-05-14 12:55:01 följande:
    Hej! Ni som äter Levaxin har det funkar för er? Har läst en massa trådar och artiklar om sköldkörteln och oftast känns det som att "Levaxin" inte är 100 hela vägen. Vet att alla är olika och reagerar olika på mediciner kosttillskott osv. Har själv blivit satt på Levaxin nu pga av klinisk hypotyreos. Är lite nervös att den ska göra symptomen värre. Vorre kul o se ifall det finns de som faktiskt mår bra av medicinen :)
    Jag mår fint. Mina värden ligger bra och jag ökar inte längre i vikt utan går ner i stället. Men man går inte ner per automatik. Man får äta som man ska, och promenera/motionera. Jag är inte mycket för motion, men lite försöker jag röra på mig. Men förut så gick jag upp i vikt hur jag än gjorde. Jag var inte överviktig, men trivs bäst med låg vikt. 

    Jag känner att det är ok med Levaxin. Passar kanske inte alla, men det är ju så mediciner fungerar. Mycket individuella biverningar eller ingen verkan alls. Det tar tid att ställa in rätt dos. För mig tog det ett år.
  • Frejv

    Jag mår jättebra med levaxin. Missar jag och äta en period slår det aldrig fel att jag blir dunderförskyld. Så för mig hjälper dem att hålla uppe immunförsvaret med. Det var bland annat så det upptäcktes att jag har fel på sköldkörteln, att jag jämt och ständigt var sjuk.

  • K Kalle
    YadaYada skrev 2019-05-14 12:55:01 följande:

    Hej! Ni som äter Levaxin har det funkar för er? Har läst en massa trådar och artiklar om sköldkörteln och oftast känns det som att "Levaxin" inte är 100 hela vägen. Vet att alla är olika och reagerar olika på mediciner kosttillskott osv. Har själv blivit satt på Levaxin nu pga av klinisk hypotyreos. Är lite nervös att den ska göra symptomen värre. Vorre kul o se ifall det finns de som faktiskt mår bra av medicinen :)


    Jag märker absolut noll av medicinen. Det kan gå ett par dagar när jag glömmer att ta den. Märker inget. tar jag den som jag ska märker jag inget heller.
  • Anna60
    K Kalle skrev 2019-05-14 14:58:23 följande:
    Jag märker absolut noll av medicinen. Det kan gå ett par dagar när jag glömmer att ta den. Märker inget. tar jag den som jag ska märker jag inget heller.
    Det är en långverkande medicin. Du bör ta det varje dag, glömmer du den flera gånger i veckan så gör den inte nån optimal verkan, utan då förändras dina blodvärden vad gäller de värden som har med din sköldkörtel att göra. Nej, man märker inte av ifall man inte tar medicinen. Inte alls. Det enda som märks är att du inte får den effekt du bör ha, och det märker du inte förrän du tar blodproverna. Eller möjligen att du fortsätter ha de problem du hade INNAN du fick din medicin.

    Ta din medicin, och gör det varje dag. Man kan inte ens se på blodprover förrän efter flera månader om medicinen gör nytta. Och då skall du ta den varje dag. Om du glömmer nån enstaka gång spelar ingen roll. Men glömmer du den två gånger i veckan under en tid, så märks det på proverna. Så sluta slarva med Levaxinet.
Svar på tråden Levaxin