Forum Skydd - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Hormonspiral - era erfarenheter

Tis 14 maj 16:29 Läst 0 gånger Totalt 12 svar
    Tis 14 maj 16:29

Efter mitt första barn satte min bm in en kopparspiral som orsakade extremt dålig lukt från mitt underliv. Jag tog ut den och problemen försvann. Nu efter mitt andra barn har jag vägrat spiral och envisats med att jag vill ha minipiller. Ringde till min bm idag o sa att jag upplever problem med minipillerna. Hon föreslog hormonspiral. Kommer jag lukta igen? Vad tror ni? Plus minus? Tacksam för svar!

SE VÅRA MEST POPULÄRA KLIPP JUST NU

• Anonym (Em)
    Visa endast
    Tis 14 maj 17:34 #1

Jag hade konstanta småblödningar med dålig lukt som följd när jag hade hormonspiral. Så risken är nog rätt stor att du kan få det om du hade det med koppar också.

Min värsta biverkning var dock att jag fick ångest. :/

• Anonym (C)
    Visa endast
    Tis 14 maj 18:10 #2

Jag hade småblödningar ofta och blev extremt hårig, halva låten blev lurviga typ. Hade mirena och kommer aldrig ha spiral igen. Tog ut den i förtid. Gjorde ju dessutom sjukt ont att sätta in den.

• Anonym (Fia)
    Visa endast
    Tis 14 maj 18:16 #3

Jag är inne på min andra hormonspiral. Funkar perfekt. Ingen mens, inga biverkningar.

• Anonym (Mimmi­)
    Visa endast
    Tis 14 maj 18:19 #4

Jag har inga bra erfarenheter av hormonspiral. Småblödde konstant med min Jaydess i fem månader, blev sedan gravid trots spiralen. Min bästa väninna har nyligen opererat ut sin hormonspiral ur buken då den vandrat (om jag förstått rätt så kan detta dock bara ske om bm gör fel vid insättningen och det ska inte vara så vanligt). En annan vännina blev liksom mig gravid på sin spiral (Mirena). Så nej, jag rekommenderar inte spiral.

• Anonym (Em)
    Visa endast
    Tis 14 maj 18:54 #5
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-14 18:19:56 följande:

Jag har inga bra erfarenheter av hormonspiral. Småblödde konstant med min Jaydess i fem månader, blev sedan gravid trots spiralen. Min bästa väninna har nyligen opererat ut sin hormonspiral ur buken då den vandrat (om jag förstått rätt så kan detta dock bara ske om bm gör fel vid insättningen och det ska inte vara så vanligt). En annan vännina blev liksom mig gravid på sin spiral (Mirena). Så nej, jag rekommenderar inte spiral.

Min var också en jaydess och jag småblödde också hela tiden.

Kan inte heller rekommendera. Kändes som total obalans i hela underlivet.
  • Tis 14 maj 20:47 #6

Skulle ansolut inte rekommendera hormonspiral eller spiral över lag. Blev gravid med både Kylena och Mirena. Båda gångerna va de utomkvedes så nu e jag steril. Står om mej i expressen idag för övrigt om just detta

• Anonym (Mimmi­)
    Visa endast
    Tis 14 maj 22:06 #7
    Johanna1986 skrev 2019-05-14 20:47:11 följande:

Skulle ansolut inte rekommendera hormonspiral eller spiral över lag. Blev gravid med både Kylena och Mirena. Båda gångerna va de utomkvedes så nu e jag steril. Står om mej i expressen idag för övrigt om just detta

Åh jag tänkte att detta måste vara om dig då jag följt dig i tråden "svagt plus eller spök" när detta hände. Du är så modig och stark!!
  • Tis 14 maj 23:34 #8

Jag är inne på min andra hormonspiral och har inga negativa erfarenheter av den alls!

• Ons 15 maj 06:23 #9
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-05-14 22:06:44 följande:

Åh jag tänkte att detta måste vara om dig då jag följt dig i tråden "svagt plus eller spök" när detta hände. Du är så modig och stark!!

Tack! De värmer att få höra de orden??
  • Tor 16 maj 19:45 #10

Jag har bara bra erfarenhet av hormonspiral. Har Mirena och är inne på min andra. Hade problem med riklig mens och flytningar innan spiralen och det har blivit mycket bättre, blöder jättelite vid mens och den är väldigt regelbunden.

• Sön 19 maj 07:44 #11

Har satt in Mirena och krävde ultraljud för att se att den satt rätt. Blöder fortfarande efter 7 veckor och upplever att jag luktar lite illa.

• Sön 19 maj 07:52 #12

Är inne på min femte spiral och är väldigt! Visst blöder man mycket i början men det blev jag förvarnad om innan. Nu blöder jag inte alls.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll