• Wed 15 May 2019 07:34
    245 visningar
    9 svar
    9
    245

    Spökstreck!?

    Hej! Den senaste tiden har jag tyckt att jag känt gravidsymtom trots min hormonspiral. Jag har två barn sen innan så jag kommer ihåg hur det känns. Jag har tagit gravtest igår och idag och tycker mig se ett svagt streck. Dock försvinner det efter 30 min och svårt att få med på bild... Strecket var lika svagt som igår och det är över 3 veckor sen som jag hade samlag. Ser ni något på bilden? Förmodligen är det inbillning för strecket borde väl vara TYDLIGT om det var så pass längesen ägget blev befruktat?

    För tre dagar sen gjorde jag även ett clearblue testa tidigt där lodrätt innnebar gravid och blankt icke gravid. Direkt dök det upp ett starkt VÅGRÄTT streck alltså på fel håll. Efter 10 minuter var det borta. Apoteket ringde företaget som aldrig hört talas om detta, så testet ska lämnas tillbaka.

    Kan jag vara gravid!?

  • Svar på tråden Spökstreck!?
  • Wed 15 May 2019 07:37
    #1
  • Wed 15 May 2019 07:44
    #3
    2barnsmorsan skrev 2019-05-15 07:39:04 följande:

    Jag ser inget streck på stickan. Men om ni hade samlag för tre veckor sedan och ägget blev befruktat då så inplanteras det i livmodern ca 7-10 dagar efter befruktningen. Och det är först efter inplantationen som hcg börjar bildas. Det betyder att det troligen är lite för tidigt att testa med ett vanligt gravtest skulle jag tro.


    Andra bilden blev bättre tror jag. Ser du på den? Med min senaste son såg jag ett streck redan ca 2 veckor efter samlag. Men det kanske kan vara olika då? Strecket med min senaste son var såå svagt, men visst var jag gravid. ???? Så jag blir lätt nojjig nu.
  • Wed 15 May 2019 09:27
    #5
    cleoeme skrev 2019-05-15 08:41:54 följande:

    [quote=79626488][quote-nick]Sarakany skrev 2019-05-15 07:37:36 följande:[/quote-nick]


    Förstår din vilja till att vara gravid. Men testen ser jätte negativa ut tyvärr. Båda två.

    [/quote]

    Nja snarare tvärtom dessvärre med tanke på att jag har hormonspirsl. Vi planerar inte ett syskon förrän om några år.. Lättad om jag inte är det :)
  • Wed 15 May 2019 22:19
    #8

    Tack hörrni! Skönt att kunna ta det som planerat om några år istället samtidigt som hjärtat alltid hoppas lite ???? Testar mig igen om några dagar bara för att vara på den säkra sidan då jag ändå tycker mig se ett svagt streck (vilket säkert är inbillning ????), men ja det är den här konstiga molnande värken i magen samt huggen som jag blir konfundersam över. Kom ju lägligt efter samlaget med.

Svar på tråden Spökstreck!?