Inlägg från: Muusan |Visa alla inlägg
  • Muusan

    I vilken vecka berättade ni för närmsta familjen?

    Igår vecka 13 14 ca då bi blivit kallade på ultraljud och fick se det var 2 :)

  • Muusan
    Anonym (.) skrev 2019-05-16 08:59:23 följande:

    Nej precis, det magiska sker innan v12;) Nä men det är ju dom första 12 veckorna som är mest kritiska, då dom allra flesta missfall sker. Det är då alla organ ska bildas, moderkakan ska ta över osv. Efter v12 ska det mesta bara fortsätta utvecklas och då är det mindre som kan gå fel.

    Jag såg hjärtat slå i min första graviditet men fick veta på kub att det slutat slå i slutet av v9. Finns liksom inga garantier bara för att man sett hjärtat, dom första veckorna där fram till man passerat v12 är ändå kritiska.


    Helt rätt jag väntade tills vi hade varit på tidigt ultraljud i vecka 13 -14 för jag hade inte insett själv att jag var gravid ens. Efter ultraljud ett fick vi bekräftat vi var i vecka 13 nått så min räkning stämde. Sen kunde jag inte vara tyst utan var tvungen att berätta för mina föräldrar då det ändå var två där inne :)
  • Muusan

    Jag sa att jag skulle på ett möte. Och ja det än man ju kalla det :) sen kom jag hem med ultraljud bilderna och min pappa kollade. Nämen är du på tjocken? Ja det är två.. TVÅ? Jaha .. jaa.. :) min mamma reagerade mer med, men oj blir inte det jobbigt? Det är mycket blöjor det ! :) Haha noshit! :) Nu sitter pappa och undrar hur han ska berätta det för sin bror :'D

  • Muusan
    Anonym (.) skrev 2019-05-16 09:12:27 följande:

    Gud vad häftigt med två! Måste vara en rätt stor chock att få det beskedet hehe. Har du tvillingar i släkten? Och så skönt att må så bra dom första veckorna att man knappt ens märker att man är gravid :D Läste någonstans att det annars är risk att må rätt dåligt när det är tvillingar. Själv mådde jag så dåligt fram tills för kanske en vecka sedan (går snart in i v14 nu) att jag stundvis funderat över om det inte är minst 5 st där inne haha..


    Det är riktigt häftigt :) Jo en chock var det allt låg och bara skrattade :) ja jag tror jag har haft väldigt tur. Har inte mått illa när jag väntat nån av de andra två jag har denna mådde jag små illa precis innan jag blev hungrig m n inget som störde. Jo min morbror har tvillingar tydligen. Va tvungen att fråga min mamma om det fanns i släkten. Min syster skulle också haft tvillingar men ena dog. Så nu håller jag tummarna och tår att jag får behålla båda hela vägen och mer där till :)
Svar på tråden I vilken vecka berättade ni för närmsta familjen?