• Aioli

    Kan någon expert tolka mina blodprover?

    Det är proverna gällande mitt blod som jag har lite frågetecken kring. Såklart ska jag prata med min läkare också, men vill gärna höra fler röster.

    Även fast ingen av proverna är under eller över referensintervallet så är de ju ganska låga ( förutom trombocyter som istället lägger sig ganska högt). Skulle detta kunna betyda något eller är det inget att vara orolig över?

  • Svar på tråden Kan någon expert tolka mina blodprover?
  • MrsAJ88

    Lymfocyter, neutrofiler och eosinifiler är olika typer av leukocyter så eftersom totalt antal leukocyter ligger i lägre normalintervallet så gör naturligtvis de olika typerna det också.

  • Aioli
    MrsAJ88 skrev 2019-05-15 18:30:17 följande:

    Lymfocyter, neutrofiler och eosinifiler är olika typer av leukocyter så eftersom totalt antal leukocyter ligger i lägre normalintervallet så gör naturligtvis de olika typerna det också.


    Tack så mycket för svar!

    Det är alltså inge konstigt att allt ligger i lägre normalintervallet?
  • MrsAJ88
    Aioli skrev 2019-05-15 20:20:41 följande:

    Tack så mycket för svar!

    Det är alltså inge konstigt att allt ligger i lägre normalintervallet?


    Nej det är helt normalt. Varför tänker du att det skulle vara konstigt?
  • Aioli
    MrsAJ88 skrev 2019-05-15 22:17:03 följande:

    Nej det är helt normalt. Varför tänker du att det skulle vara konstigt?


    Okej tack för svar!

    Nej jag är väl mest nojig tror jag. Letar efter en förklaring till min extrema trötthet. Sen har jag petekier som kommer och går.
  • MrsAJ88
    Aioli skrev 2019-05-15 22:34:02 följande:

    Okej tack för svar!

    Nej jag är väl mest nojig tror jag. Letar efter en förklaring till min extrema trötthet. Sen har jag petekier som kommer och går.


    Det har ingenting med dessa prover att göra iallafall, men om det är en basal utredning av trötthet som gjorts förutsätter jag att det tagits fler prover. Du får höra med din läkare om dessa gav något!
  • Aioli
    MrsAJ88 skrev 2019-05-15 22:36:02 följande:

    Det har ingenting med dessa prover att göra iallafall, men om det är en basal utredning av trötthet som gjorts förutsätter jag att det tagits fler prover. Du får höra med din läkare om dessa gav något!


    Japp det är fler prover tagna. Allt utan anmärkning dock... suck. Vill ju ha en förklaring och en lösning!
Svar på tråden Kan någon expert tolka mina blodprover?