• Anonym (Kaffedraken)

    Blir tokig på mina ringars storlek!

    Eftersom att jag bor i ett i-land så är det fullt legitimt att jag avreagerar mig om det här och ber om råd. Oskyldig

    Jag har problem med storleken på mina ringar och fingrar. Endera är jag varm och svullen eller kall och fingrarna är så smala då. Storleken verkar skilja mellan 0,25-0,50 på en dag. Vilken storlek ska man anpassa ringarna till då? Ens tjockaste eller ens smalaste dagar? Om man har storleken till smala dagarna så blir det obekvämt när man är varm och svullen men anpassar man till tjocka dagarna så finns det stor risk att ringarna ramlar av en smal dag. Går det verkligen inte att få till en vettig storlek som känns bra hela tiden?!

  • Svar på tråden Blir tokig på mina ringars storlek!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Går inte.. :)

    Kan själv bara ha mina vigselringar vintertid, när det är varmt är dom för små.. storleken större funkar inte vintertid..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har samma problem som dig. Valde ringar när jag var ovanligt svullen så vi fick åka tillbaka o ta in den. Nu sitter den precis så den inte trillar av när fingret inte är svullen och sitter bekvämt när den är svullen:)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina är lagom när fingrarna är som störst, men samtidigt små nog att stanna på plats när fingrarna är som smalast. Dock gissar jag att jag inte har sån enorm skillnad på svullen/inte svullen att det blir extremt åt något håll.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Samma för mig. Lämnar dem alltid hemma på resor, för då svullnar jag av nån anledning.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Köp 2 olika strl på ringarna och växla efter årstid?

  • Anonym (Kaffedraken)
    FrökenCarlsson skrev 2019-05-15 18:28:35 följande:
    Går inte.. :)
    Kan själv bara ha mina vigselringar vintertid, när det är varmt är dom för små.. storleken större funkar inte vintertid..
    Trodde jag var ensam om att ha en så muppig kropp. Jag antar att du har testat att göra ringarna i mellanstorleken också, dvs 0,25 storleks skillnad?

    Är det inte tråkigt att inte alltid kunna ha vigselringarna? Har du någon annan ring sommartid?

    Skiljer det sig åt var i menscykeln du är också? För mig verkar fingrarna svullna ganska mycket runt ÄL.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2019-05-15 18:33:20 följande:
    Köp 2 olika strl på ringarna och växla efter årstid?
    Ja det är ju en bra ursäkt att behöva ha två uppsättningar vigselringar förstås.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Pierott skrev 2019-05-15 18:30:09 följande:
    Jag har samma problem som dig. Valde ringar när jag var ovanligt svullen så vi fick åka tillbaka o ta in den. Nu sitter den precis så den inte trillar av när fingret inte är svullen och sitter bekvämt när den är svullen:)
    Hur mycket rör sig ringen en smal dag eller när du tvättar håret? Är den så stor att du är rädd att tappa den en smal dag? (Om det är en slät ring märker du förstås inte om den snurrar mycket.) Kommer du ihåg om du fick ta in den mer än 0,25?
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-15 18:32:58 följande:
    Mina är lagom när fingrarna är som störst, men samtidigt små nog att stanna på plats när fingrarna är som smalast. Dock gissar jag att jag inte har sån enorm skillnad på svullen/inte svullen att det blir extremt åt något håll.
    Ser att frågorna ovanför passar in på dig också så läs gärna där.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-05-15 18:33:06 följande:
    Samma för mig. Lämnar dem alltid hemma på resor, för då svullnar jag av nån anledning.
    Du svullnar inte av och till på hemmaplan också? Är det bara när du flyger eller även om du reser med bil?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (1st world) skrev 2019-05-15 18:43:24 följande:

    Hur mycket rör sig ringen en smal dag eller när du tvättar håret? Är den så stor att du är rädd att tappa den en smal dag? (Om det är en slät ring märker du förstås inte om den snurrar mycket.) Kommer du ihåg om du fick ta in den mer än 0,25?Ser att frågorna ovanför passar in på dig också så läs gärna där.


    Jo ringarna rör sig på smala dagar vid t.ex. hårtvätt. Har diamant på förlovningsringen, så jag ser ju att den snurrar. Har dock ALDRIG tappat den och är noggrann med att ta av ringarna om jag badar, eller t.ex. bakar chokladbollar/liknande där fingrarna måste användas mycket.

    Jag står inte ut med för tajta ringar, så för mig var det viktigt att ringen inte kändes trång när fingrarna var svullna.
Svar på tråden Blir tokig på mina ringars storlek!