• Anonym (älska­r)
    Wed 15 May 2019 20:20
    17 visningar
    5 svar
    5
    17

    Kärlek för två...

    Har ett stort dilemma/svårighet som jag ska försöka beskriva kort, många smådetaljer utelämnas dessvärre.



    Båda killarna träffade jag på en arbetsplats, där jag inte jobbar längre.




    Kille nr 1: Jag var väldigt kär i honom. Han hade/har dock sambo. Var trevlig, rolig, och vi hade väldigt kul ihop, klickade väldigt bra och han är så sjukt snygg. Dagdrömde så om att få kyssa honom? Vi öppnade upp oss snabbt och det kändes så bra att vara i hans närhet. Kände som att jag klickade så bra med honom på ett vänskapligt plan. Men i början verkade han inte intresserad på så sätt alls, utan mer vänskapligt kanske... Jag gav tillslut upp hoppet om honom, efter kanske ett halvår eller mer, då jag insåg att det inte skulle bli något.



    I samband med att jag och kille nr 2. blev tsm, månader efter att jag gett upp hoppet om honom (men ändå antagligen hade lite känslor kvar, SÅ DUMT, ångrar verkligen att jag inte väntade längre och kände efter mer innan jag hoppade in i mitt förhållande...) så visade han dock mycket mer intresse och jag vet verkligen inte men jag tror att han kanske hade något intresse för mig.



    Kille nr 2: Jag såg inte honom alls på det sättet till en början. Var väldigt trevlig att prata med. Vi kan prata om allt, på ett sätt jag inte kunnat med någon annan kille. Han blev förälskad i mig och jag blev med lite tid även väldigt förälskad i honom. Har nu varit tillsammans i 2 år och älskar honom verkligen jättemycket.



    Förstår att jag låter som en sjukt hemsk person. Trots att vårt förhållande är fantastiskt, och jag ofta känner att jag vill leva resten av mitt liv med min kille, så kan jag inte sluta tänka på kille nr 1, vilket ger mig så mycket ångest och dåligt samvete. Jag vill bara sluta tänka på honom! Trots detta så hemsöker han ibland mina tankar som ett spöke. Kan vara så att jag inte tänker på honom på 1-4 månader och sedan dyker han upp igen. Ibland drömmer jag tom om honom. Har alltså knappt träffat honom på 2 år, men tänker ofta på honom ibland. Mycket saknad och tankar i stil med ?what if???. Känns som att vi aldrig fick varken en början eller avslut. Hann aldrig komma över honom innan min nuvarande och jag blev tsm. Kändes som han förändrades när jag och min kille blev tillsammans, vilket även det får mig att tro att han kanske eventuellt kände något. Och ja, jag saknar honom helt enkelt...



    Funderar ibland på att ta kontakt med honom och fråga. Typ: ?Jag var väldigt kär i dig förut, kände du någonsin något för mig?? För min sinnesfrids skull. Är rädd att jag ska tänka på det här resten av mitt liv annars. Ångra mig på dödsbädden. Skulle jag få ett ?nej, jag var aldrig kär i dig? så skulle det vara SÅ skönt. Vill bara kunna släppa det här och gå vidare. Samtidigt har jag ingen aning om hur jag skulle reagera om han skulle säga att han faktiskt varit förälskad. Vet inte alls om jag skulle vilja släppa det fantastiska förhållande jag har. Vet inte heller hur jag skulle känna om jag faktiskt träffade honom igen - kanske har förälskelsen blåst över? Samtidigt så skaver dessa tankar på kille nr 2 och förstör för mig i detta förhållande?



    HJÄLP! Någon som varit i liknande sits? Känner att jag bara måste komma fram till vem jag skulle välja om båda ville ha mig. Att jag behöver veta det för att kunna släppa detta eller agera. Men kan inte komma fram till det då jag inte känner kille nr 1 privat så jättebra. Är rädd att det bara är attraktion och att jag målar upp ett drömscenario om honom som någon slags prins? Saknar honom dock. Önskar ibland tom att vi kunde vara bara kompisar och hänga... Samtidigt som jag älskar min kille och skulle gå sönder i tusen bitar om det skulle ta slut...

    Känner mig så knäpp!


     
  • Svar på tråden Kärlek för två...
  • Thu 16 May 2019 08:42
    #1

    Kanske det är värt att göra av sig och fråga. Risken är dock att han blir väldigt smickrad och ni börjar att ha kontakt igen då och då även bara på ett vänskapligt plan. Detta kommer antagligen att få dig ännu mer splittrad.

    Jag menar föreställ dig, du slänger ut den här frågan, han svarar förmodligen nej men fortsätter sedan med "Hur är läget annars?" Och du är fast igen.

    Har själv egen erfarenhet med en man sedan 10 års tid. Tänker då och då på att höra av mig trots att jag lever med mannen jag verkligen vill ha. Har också hört på omvägar att den andre mannen ibland vill ta kontakt med mig trots förhållande. Så är det väl helt enkelt bara ibland och jag tror att det är mest är illusioner som inte är värda att satsa på.

    Acceptera dina drömmar och fantasier men ge inte efter för dem.

  • Anonym (Ann)
    Thu 16 May 2019 08:48
    #2
    Anonym (älskar) skrev 2019-05-15 20:20:38 följande:
     

    HJÄLP! Någon som varit i liknande sits? Känner att jag bara måste komma fram till vem jag skulle välja om båda ville ha mig. Att jag behöver veta det för att kunna släppa detta eller agera. Men kan inte komma fram till det då jag inte känner kille nr 1 privat så jättebra. Är rädd att det bara är attraktion och att jag målar upp ett drömscenario om honom som någon slags prins? Saknar honom dock. Önskar ibland tom att vi kunde vara bara kompisar och hänga... Samtidigt som jag älskar min kille och skulle gå sönder i tusen bitar om det skulle ta slut...

    Känner mig så knäpp!


     
    Så jäkla respektlös mot din kille. Om du inte är säker på ditt nuvarande förhållande, gör slut. Hur tror han skulle känna det om han får reda på att du är villig att ge upp allt för någon som du bara pratat med på jobbet för några år sedan?
  • Anonym (Gapa)
    Thu 16 May 2019 14:00
    #3

    Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket...

    Om du börjar gräva i det där är det stor risk att du förlorar båda. Är det värt det? Bara för att få "sinnesro"? Ibland måste man helt enkelt bestämma sig. Sluta vela. Om din kille är fantastisk så håll fast vid honom. Är det något som skaver. Lämna honom FÖRST. 

  • Anonym (Föräl­skelse går upp och ner)
    Sat 18 May 2019 15:27
    #4

    När man blir förälskad så går alla förälskelsehormoner upp till max för att sedan sjunka ner en bit till en lägre konstant nivå.

    Detta gör att man bara kan vara förälskad i en person samtidigt. Förälskelsen varar ca 1-2 år sedan övergår den i kärlek. Men innan förälskelse är man såklart väldigt attraherad av den man är förälskad i.

    Jag tror att du fortfarande är förälskad i kille1. Det är därför du drömmer och tänker på honom trots att du är tillsammans med kille2. Du känner att du inte är riktigt klar med kille1. Du ser en framtid med honom trots att du är tillsammans med kille2. Då är man fortfarande förälskad.

    Jag tror också att kille1 borde vara förälskad i dig också. Annars skulle du nog inte känna som du gör.

    Varför han visat/gjort lite kan kanske bero på något missförstånd att du kanske var upptagen eller att du pratat om andra killar med honom. Då kanske han gav upp trots att var förälskad i dig. Men om du sagt till honom att du var singel eller i ett förhållande som höll på att ta slut så vet jag inte varför. Du skulle kanske stött på honom lite tydligare och hårdare. Kysst honom när du hade chansen för att se om han kysste dig tillbaka.

    Kan känslorna till kille2 vara att du tycker om honom väldigt mycket bara.

    Du kanske älskar och är smickrad att kille2 är förälskad i dig men kanske är du inte förälskad i honom som du verkar vara i kille1.

    Vem du ska välja är svårt att säga men jag hade tagit kille1 just för att det är honom du verkar vara förälskad i. Jag hade prövat kyssa kille1. Efter det så vet man.

  • Anonym (Föräl­skelse går upp och ner)
    Mon 20 May 2019 17:58
    #5
    Anonym (Förälskelse går upp och ner) skrev 2019-05-18 15:27:57 följande:

    När man blir förälskad så går alla förälskelsehormoner upp till max för att sedan sjunka ner en bit till en lägre konstant nivå.

    Detta gör att man bara kan vara förälskad i en person samtidigt. Förälskelsen varar ca 1-2 år sedan övergår den i kärlek. Men innan förälskelse är man såklart väldigt attraherad av den man är förälskad i.

    Jag tror att du fortfarande är förälskad i kille1. Det är därför du drömmer och tänker på honom trots att du är tillsammans med kille2. Du känner att du inte är riktigt klar med kille1. Du ser en framtid med honom trots att du är tillsammans med kille2. Då är man fortfarande förälskad.

    Jag tror också att kille1 borde vara förälskad i dig också. Annars skulle du nog inte känna som du gör.

    Varför han visat/gjort lite kan kanske bero på något missförstånd att du kanske var upptagen eller att du pratat om andra killar med honom. Då kanske han gav upp trots att var förälskad i dig. Men om du sagt till honom att du var singel eller i ett förhållande som höll på att ta slut så vet jag inte varför. Du skulle kanske stött på honom lite tydligare och hårdare. Kysst honom när du hade chansen för att se om han kysste dig tillbaka.

    Kan känslorna till kille2 vara att du tycker om honom väldigt mycket bara.

    Du kanske älskar och är smickrad att kille2 är förälskad i dig men kanske är du inte förälskad i honom som du verkar vara i kille1.

    Vem du ska välja är svårt att säga men jag hade tagit kille1 just för att det är honom du verkar vara förälskad i. Jag hade prövat kyssa kille1. Efter det så vet man.


    Jag vill lägga till att du måste nog nästan börja om från början. Träffa kille1 några ggr för att se hur både han och du känner. Det kan ta tid. Men det är inte omöjligt. Hur du ska göra med kille2 under tiden kan inte jag råda till. Jag vet inte. Din situation är lite krånglig rent känslomässigt.

    Hoppas det blir en klarhet till slut så att du finner frid i ditt inre. Lycka till!
Svar på tråden Kärlek för två...