• Anonym (Ledse­n)
    Thu 16 May 2019 00:43
    807 visningar
    51 svar
    51
    807

    Sambon gör mig besviken och äcklad

    Jag träffade min nuvarande kille för 3 år sedan. Hade innan dess precis separerat från ett dåligt förhållande och hade därför inget boende så fick nos hos mamma tills jag hittade en lägenhet.

    Under denna tid hos mamma dejtade jag en ny kille. Allt var helt perfekt och underbart.

    Jag fick min lägenhet och han flyttade då in hos mig.

    Så nu kommer bekymret...

    Jag köpte varenda möbel och inredning själv. Tallrikar, glas, allt. Fixat och satt upp tavlor, hyllor allting själv.

    Han flyttade in och tog med sig lite kläder.

    Jag betalar hyra, el, Internet, hemförsäkring, kanaler och Netflix. Summan landar på 7500.

    Han betalar inget.

    I 3 månader var jag tyst och sa till honom att om han ska bo här med mig så får han också bidra. Så han började stå för maten.

    I alla fall. Han köpte mat EN gång, fyllde kyl och frys så det räckte för 2 veckor. Men sen när det tog slut så var jag tvungen att gå handla. Han handlade en gång och tänkte det räcker.

    Så då la jag ut 7500 för hemmet och sen mat resten av tiden ca 2000.

    Sa till honom flera gånger. Du står för maten, det är ditt ansvar att gå handla och se till så det alltid finns mat i kyl och frys, inte handla en gång sen nog med det.

    Han blev så sur på mig och kallade mig snål?

    Sen dess handlade han när han kände för det.

    Så på 3 år har han handlat sammanlagt 6-8 gånger. Och då är det räknat 1 gång per månad. Så ja 6-8 månader av 3 år (36 månader).

    Detta är inte okej och vi har bråkat så mycket om det att han bestämde sig för att flytta hem?!

    Men han flyttade hem och kom ändå varje dag till mig. Han är här varje dag men har kläder och allt hos familjen.

    Han påstår vi är sambos men han har inget här, kommer kring 21-23, förväntar sig att jag ska laga mat till honom.

    Jag har inte råd att stå för kostnader hemma och mat för 2 och han ska inte lägga en enda krona.

    Men i alla fall igår köpte han godis och choklad. Imorse var där över och det fanns 1 chokladbit kvar.

    Han vaknade idag och Sa att han inte vill äta sånt skit mer.

    Okej tänkte jag.

    Så i förmiddags åt jag den sista chokladbiten innan han kom, när jag var själv. Han blev så sur på mig och kallade mig egoist, varför åt jag chokladen när vi kunde ha delat? Men han var inte hemma och plus sa han att han inte ville äta sånt mer.

    Så hela kvällen har han legat i sängen och surat och jag har legat i soffan.

    Frågade honom men fick inget svar. Han låg knäpptyst.

    Så jag gick in i rummet för att se vad han gör. Han blev helt chokad och la ifrån sig telefonen, helt rädd. Kalsongerna var halvt nere.

    Han låg alltså där och runkade medan jag satt i soffan.

    Jag blev så äcklad och förbannad!!!

    Överreagerar jag?

    Vad är felet alltså.... är det ens okej att leva så här, är det ens ett samboförhållande?

    Var det rätt av honom att bli sur för jag tog sista chokladen?

    Är det rätt att han ligger och runkar och jag är i rummet bredvid?

    Usch är besviken, ledsen och äcklad.

  • Svar på tråden Sambon gör mig besviken och äcklad
  • Fri 17 May 2019 09:18
    #41
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-16 00:43:22 följande:

    Jag träffade min nuvarande kille för 3 år sedan. Hade innan dess precis separerat från ett dåligt förhållande och hade därför inget boende så fick nos hos mamma tills jag hittade en lägenhet.

    Under denna tid hos mamma dejtade jag en ny kille. Allt var helt perfekt och underbart.

    Jag fick min lägenhet och han flyttade då in hos mig.

    Så nu kommer bekymret...

    Jag köpte varenda möbel och inredning själv. Tallrikar, glas, allt. Fixat och satt upp tavlor, hyllor allting själv.

    Han flyttade in och tog med sig lite kläder.

    Jag betalar hyra, el, Internet, hemförsäkring, kanaler och Netflix. Summan landar på 7500.

    Han betalar inget.

    I 3 månader var jag tyst och sa till honom att om han ska bo här med mig så får han också bidra. Så han började stå för maten.

    I alla fall. Han köpte mat EN gång, fyllde kyl och frys så det räckte för 2 veckor. Men sen när det tog slut så var jag tvungen att gå handla. Han handlade en gång och tänkte det räcker.

    Så då la jag ut 7500 för hemmet och sen mat resten av tiden ca 2000.

    Sa till honom flera gånger. Du står för maten, det är ditt ansvar att gå handla och se till så det alltid finns mat i kyl och frys, inte handla en gång sen nog med det.

    Han blev så sur på mig och kallade mig snål?

    Sen dess handlade han när han kände för det.

    Så på 3 år har han handlat sammanlagt 6-8 gånger. Och då är det räknat 1 gång per månad. Så ja 6-8 månader av 3 år (36 månader).

    Detta är inte okej och vi har bråkat så mycket om det att han bestämde sig för att flytta hem?!

    Men han flyttade hem och kom ändå varje dag till mig. Han är här varje dag men har kläder och allt hos familjen.

    Han påstår vi är sambos men han har inget här, kommer kring 21-23, förväntar sig att jag ska laga mat till honom.

    Jag har inte råd att stå för kostnader hemma och mat för 2 och han ska inte lägga en enda krona.

    Men i alla fall igår köpte han godis och choklad. Imorse var där över och det fanns 1 chokladbit kvar.

    Han vaknade idag och Sa att han inte vill äta sånt skit mer.

    Okej tänkte jag.

    Så i förmiddags åt jag den sista chokladbiten innan han kom, när jag var själv. Han blev så sur på mig och kallade mig egoist, varför åt jag chokladen när vi kunde ha delat? Men han var inte hemma och plus sa han att han inte ville äta sånt mer.

    Så hela kvällen har han legat i sängen och surat och jag har legat i soffan.

    Frågade honom men fick inget svar. Han låg knäpptyst.

    Så jag gick in i rummet för att se vad han gör. Han blev helt chokad och la ifrån sig telefonen, helt rädd. Kalsongerna var halvt nere.

    Han låg alltså där och runkade medan jag satt i soffan.

    Jag blev så äcklad och förbannad!!!

    Överreagerar jag?

    Vad är felet alltså.... är det ens okej att leva så här, är det ens ett samboförhållande?

    Var det rätt av honom att bli sur för jag tog sista chokladen?

    Är det rätt att han ligger och runkar och jag är i rummet bredvid?

    Usch är besviken, ledsen och äcklad.


    Jag undrar bara varför du fortsätter vara tillsammans med den här killen?
    Han verkar ju vara en mansbebis som är van att få allt serverat.
    Kanske är han curlad hemifrån.
    Att han ligger och runkar må vara hänt.
    Men allt det övriga hade fått mig att lämna honom.
    Han bidrar inte ekonomiskt och han hjälper inte till med något och blir bara sur när du försöker påpeka det.
    Det låter inte som något att satsa på,tycker jag.
  • Fri 17 May 2019 09:20
    #42
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-17 00:05:53 följande:

    Tack för era svar.

    Han hade som sagt inget hos mig, inga kläder eller saker alls. Men han sov här inatt. Jag tog nyckeln av hans nycklar när han sov och när jag kom hem från jobb så skrev jag sms om att det får vara nog nu!

    Kånns bara så tufft. Älskar honom och var van med honom, även om han inte betalat för sig och köpt hem mat så var han snäll de gånger han inte blev arg och vi hade det mysigt ihop.

    Jag är han är 26 och jag är 29 år.


    Jag förstår att det känns tufft. Men det var bra gjort av dig.
    Har du fått någon reaktion av honom? Har han svarat?
  • Anonym (Vera)
    Fri 17 May 2019 09:34
    #43

    Jag får intrycket av att du använder tråden för att hantera dina känslor. Du vill att andra ska skriva att han är vidrig och tjata på dig att göra slut men gör du slut? Eller vill du att han ska bo kvar? Jag tror det senaste, att du inte vill göra slut.

    Mina tips:

    Be någon vara med och kräva tillbaka nyckeln, han ska ge dig den i handen. Och gör det inte ensam, han kan bli våldsam.

    2. Byt lås på dörren.

    3. Be någon vara hos dig så mycket som möjligt, även sova över, den närmsta tiden.

    4. Sök ny lägenhet och byt. Flytta helst till en ny stad och sök nytt jobb och allt. Du behöver en nystart.

    5. Sök psykologhjälp, du låter osunt osjälvständig och behöver hjälp med det.


    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-16 00:43:22 följande:

    Jag träffade min nuvarande kille för 3 år sedan. Hade innan dess precis separerat från ett dåligt förhållande och hade därför inget boende så fick nos hos mamma tills jag hittade en lägenhet.

    Under denna tid hos mamma dejtade jag en ny kille. Allt var helt perfekt och underbart.

    Jag fick min lägenhet och han flyttade då in hos mig.

    Så nu kommer bekymret...

    Jag köpte varenda möbel och inredning själv. Tallrikar, glas, allt. Fixat och satt upp tavlor, hyllor allting själv.

    Han flyttade in och tog med sig lite kläder.

    Jag betalar hyra, el, Internet, hemförsäkring, kanaler och Netflix. Summan landar på 7500.

    Han betalar inget.

    I 3 månader var jag tyst och sa till honom att om han ska bo här med mig så får han också bidra. Så han började stå för maten.

    I alla fall. Han köpte mat EN gång, fyllde kyl och frys så det räckte för 2 veckor. Men sen när det tog slut så var jag tvungen att gå handla. Han handlade en gång och tänkte det räcker.

    Så då la jag ut 7500 för hemmet och sen mat resten av tiden ca 2000.

    Sa till honom flera gånger. Du står för maten, det är ditt ansvar att gå handla och se till så det alltid finns mat i kyl och frys, inte handla en gång sen nog med det.

    Han blev så sur på mig och kallade mig snål?

    Sen dess handlade han när han kände för det.

    Så på 3 år har han handlat sammanlagt 6-8 gånger. Och då är det räknat 1 gång per månad. Så ja 6-8 månader av 3 år (36 månader).

    Detta är inte okej och vi har bråkat så mycket om det att han bestämde sig för att flytta hem?!

    Men han flyttade hem och kom ändå varje dag till mig. Han är här varje dag men har kläder och allt hos familjen.

    Han påstår vi är sambos men han har inget här, kommer kring 21-23, förväntar sig att jag ska laga mat till honom.

    Jag har inte råd att stå för kostnader hemma och mat för 2 och han ska inte lägga en enda krona.

    Men i alla fall igår köpte han godis och choklad. Imorse var där över och det fanns 1 chokladbit kvar.

    Han vaknade idag och Sa att han inte vill äta sånt skit mer.

    Okej tänkte jag.

    Så i förmiddags åt jag den sista chokladbiten innan han kom, när jag var själv. Han blev så sur på mig och kallade mig egoist, varför åt jag chokladen när vi kunde ha delat? Men han var inte hemma och plus sa han att han inte ville äta sånt mer.

    Så hela kvällen har han legat i sängen och surat och jag har legat i soffan.

    Frågade honom men fick inget svar. Han låg knäpptyst.

    Så jag gick in i rummet för att se vad han gör. Han blev helt chokad och la ifrån sig telefonen, helt rädd. Kalsongerna var halvt nere.

    Han låg alltså där och runkade medan jag satt i soffan.

    Jag blev så äcklad och förbannad!!!

    Överreagerar jag?

    Vad är felet alltså.... är det ens okej att leva så här, är det ens ett samboförhållande?

    Var det rätt av honom att bli sur för jag tog sista chokladen?

    Är det rätt att han ligger och runkar och jag är i rummet bredvid?

    Usch är besviken, ledsen och äcklad.


  • Anonym (Hmmm.­..)
    Fri 17 May 2019 10:33
    #44
    Anonym (Vera) skrev 2019-05-17 09:34:07 följande:

    Jag får intrycket av att du använder tråden för att hantera dina känslor. Du vill att andra ska skriva att han är vidrig och tjata på dig att göra slut men gör du slut? Eller vill du att han ska bo kvar? Jag tror det senaste, att du inte vill göra slut.

    Mina tips:

    Be någon vara med och kräva tillbaka nyckeln, han ska ge dig den i handen. Och gör det inte ensam, han kan bli våldsam.

    2. Byt lås på dörren.

    3. Be någon vara hos dig så mycket som möjligt, även sova över, den närmsta tiden.

    4. Sök ny lägenhet och byt. Flytta helst till en ny stad och sök nytt jobb och allt. Du behöver en nystart.

    5. Sök psykologhjälp, du låter osunt osjälvständig och behöver hjälp med det.


    Hon har redan kastat ut honom...
  • Fri 17 May 2019 12:16
    #45
    +1
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-17 00:05:53 följande:

    Tack för era svar.

    Han hade som sagt inget hos mig, inga kläder eller saker alls. Men han sov här inatt. Jag tog nyckeln av hans nycklar när han sov och när jag kom hem från jobb så skrev jag sms om att det får vara nog nu!

    Kånns bara så tufft. Älskar honom och var van med honom, även om han inte betalat för sig och köpt hem mat så var han snäll de gånger han inte blev arg och vi hade det mysigt ihop.

    Jag är han är 26 och jag är 29 år.


    HEJA HEJA HEJA DIG!
    Jag förstår om det känns konstigt nu i början men detta är verkligen början på något mycket bättre. Du får möjlighet att vara den du är, leva som du vill!

    Bjud hem din mamma på middag, som tack för att hon fanns där för dig och berätta för henne att du är fri. Laga en billig schysst soppa (mina favoriter just nu är https://www.ica.se/recept/linssoppa-med-tomat-541439/ och  https://undertian.com/recept/kokos-och-morotssoppa/) och om inte du och mamma äter upp, ta med som matlåda eller bjud hem en annan vän imorgon.

    Hur stor är din lägenhet? Kanske ska du kolla efter en inneboende för att få uppleva skillnaden i att bo med någon som bidrar och hur det känns att då kunna spara några tusen i månaden istället för att betala för någon annans egoism?

    Men mest av allt, grattis. Njut av att kunna ha mat hemma och kunna välja själv vad, om, hur mycket du ska köpa. Njut av att vara fri från någon som bara tryckt ner, krävt, sänkt, gett skit. Nu kan du få fokusera på dig själv och leva ett fritt lyckligt liv!
  • Anonym (ReddS­oppa)
    Fri 17 May 2019 12:27
    #46

    En man som runkar? Dumpa direkt!

  • Anonym (annik­a)
    Fri 17 May 2019 13:35
    #47
    +2

    Skaffa dig en riktig man som vet att ta hand om sin kvinna.

  • Anonym (JAJA)
    Fri 17 May 2019 14:54
    #48
    +2

    Förlåt men han verkar ju vara helt jävla dum i huvudet. Ibland älskar man människor som inte är så snälla tillbaka tyvärr.  Du har gett honom för mycket  av din dyrbara tid, dina pengar pengar och din kärlek redan. Lämna, det finns andra män som inte är lata, omogna, snåla och otrogna. 

  • Anonym (Soe)
    Fri 17 May 2019 23:40
    #49

    Hej TS!

    Din sambo äcklar mej också efter vad jag läst om honom.
    Men du är jättestark som slängt ut honom!

    Nu måste du fokusera på att inte ta tillbaka svinet fast att han bönar och ber och lovar förbättring om du tar tillbaka honom. Var stark och sätt ner foten! Denna bortskämda snorunge (ja inte beter han sej som en karl iaf) är inte värd att få vara din pojkvän. Han verkar ju rent av sjuk i huvudet. Vad gör han med sina pengar egentligen? Är han smygheroinist eller spelmissbrukare? Eller bara snålast på jorden?

    Snälla, respektera dej själv och stå emot alla hans eventuella patetiska försök att vinna tillbaka dej! 
    Blir du osäker så gå tillbaka och kolla denna tråden.
    Ingen är en skitstövel 24/7 så jag tvivlar inte på att ni haft era fina stunder. Men tänk på att de flesta snubbar till skillnad från den här faktiskt både är snälla och trevliga och respekterar sina tjejer och utnyttjar dem inte.

    Du är återigen jättestark som skickat ut parasiten! Fortsätt behåll styrkan och ha inte med honom att göra mer.

    Jättekram till dej!

    /Soë
     

  • Sat 18 May 2019 14:27
    #50

    Hur går det,TS? Hur har han reagerat på att du kastade ut honom?

  • Sun 19 May 2019 21:44
    #51

    Exakt samma var det med mitt ex.. jag köpte Allt + tankade två bilar, köpte cigg till han eftersom han är rökare, stod för all mat hygien hyra ström dagis plats till våra två gemensamma barn, allt det som barnen behöver osv. Han bidrog inte med ett piss.. bara problem och bekymmer.. jag lämnade också.

Svar på tråden Sambon gör mig besviken och äcklad