• Thu 16 May 2019 17:19
    2386 visningar
    62 svar
    -3
    62
    2386

    Är du beredd att ta emot Jesus?

    Det krävs en viss öppenhet för att ta emot Jesus som sin frälsare, men alla kan ju ta emot honom. Det kan dock vara mycket som står i vägen, en vanlig orsak är att man förnekar att Gud skulle finnas och att man inte vill befatta sig med Jesus. Det kan vara svårt att förstå hela konceptet om synd och förlåtelse. Skulle du kunna tänka dig att ta emot Jesus i ditt liv ? Vad är det som hindrar dig från sanningen ? En vanlig undanflykt är ju att man inte tror på sagor.

    Men sanningen är i själva verket att ni som inte vill tro är slavar under satan (ta inte detta för hårt). Det är djävulen som gör så att du inte kan/vill tro, men ni tror givetvis att det är er egen intelligens och fria vilja, det kan inte bli mer fel. Djävulen är en väldigt listig fiende som inte vill att du skall kännas vid livets sanning. Din enda befrielse är att våga ta steget, att bryta dig loss från dina bojor och ta emot Jesus. Endast genom din egen bekännelse kan befrielse nås.

    Detta är bara en simpel upplysning om den andliga verkligheten kontra köttet. Gör som du vill, fortsätt lev kvar i ett Gudlöst töcken och vakuum i tron på din övertygelse, eller bryt dig ur systemet skapat av satan, ta kontakt med Gud, ta emot Jesus Kristus i ditt liv och upplev den största kärleken, tryggheten och friden som finns.. han har lovat oss evigt liv. Och evigt liv är det vi är skapta för. Jordelivet är bara ett tillfälligt ?tält? du lever i, som förberedelse på det himmelska. Låt dig inte skrämmas, Gud är kärleksfull och vill ge dig glädje, du kan fortsätta spela dina tv spel och dricka dina öl. Skillnaden är att du blir räddad om du tar emot i tro. Sen är det ju aldrig fel att då och då läsa bibeln och be till Gud, att lära känna Jesus bättre.

    Kom ihåg att det inte går att bara tro på Jesu existens, det du behöver bekänna högt för dig själv är att du tror på att Jesus är Guds son och att han dog för dig på korset för oss syndare och återuppstod på tredje dagen.

    Vad som kan diskuteras är huruvida du ställer dig till detta, om du vill ta emot, är nyfiken eller inte vågar/vill och isåfall varför. Mig gör det inget, det är mot Gud du svarar.

    Svårt att förstå ? Inga konstigheter.

  • Svar på tråden Är du beredd att ta emot Jesus?
  • Mon 10 Jun 2019 13:06
    #31
    Anonym (Ateisten) skrev 2019-06-10 00:14:16 följande:

    Som ateist skulle jag aldrig tänka mig o ta emot jesus.

    Men det enda som skiljer oss emellan är att jag väljer att inte tro på 3000 gudar medans du väljer att inte tro 2999 gudar.

    Kan inte förstå hur man kan välja att tro på nån figur som sägs ha levt för 2000år sedan, jag väljer att tro på mig själv och att skapa mina egna förutsättningar. Inte knyta mina händer och tro att nåt magiskt ska hända.

    Sen har jag en liten fundering, när blir en religon klassad som mytologi?

    Se de gamla gudarna, de fornnodiska, grekiska m.m. varför väljer ni inte att tro på dem?

    Är det för att det är mytologi? Påhittat?

    Vad är det som säger att inte eran tro är påhittad?

    Jag har generellt svårt för religösa människor, svårt att ha egna tankar, ifrågsätta saker/skrifter.


    Rent bibliovetenskapligt är alla berätelser där gudaväsen figurerar mytologi, men annars brukar man säga att en religion blir mytologi när "ingen" längre tror på den.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Ateis­ten)
    Mon 10 Jun 2019 13:59
    #32
    Aniiee skrev 2019-06-10 13:06:04 följande:

    Rent bibliovetenskapligt är alla berätelser där gudaväsen figurerar mytologi, men annars brukar man säga att en religion blir mytologi när "ingen" längre tror på den.


    Så om jag väljer att börja tro på det fornnordiska igen och lyckas få med mig anhängare, så kan man få mytologi att bli religon igen?
  • Mon 10 Jun 2019 14:12
    #33
    Anonym (Ateisten) skrev 2019-06-10 13:59:29 följande:
    Så om jag väljer att börja tro på det fornnordiska igen och lyckas få med mig anhängare, så kan man få mytologi att bli religon igen?
    Absolut, och den röreslen finns ju redan, både här i Norden och i Kanada och Australien (av alla ställen). Asatru, som det kallas, finns registrerat som erkänd religion.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Trons­myster­ium)
    Mon 10 Jun 2019 14:14
    #34
    +1

    Jesus sade till honom: »Eftersom du har sett mig, tror du? Saliga äro de som icke se och dock tro.»

  • Mon 10 Jun 2019 14:26
    #35
    +1
    SektenAndersson skrev 2019-05-16 17:19:22 följande:

    Det krävs en viss öppenhet för att ta emot Jesus som sin frälsare, men alla kan ju ta emot honom. Det kan dock vara mycket som står i vägen, en vanlig orsak är att man förnekar att Gud skulle finnas och att man inte vill befatta sig med Jesus. Det kan vara svårt att förstå hela konceptet om synd och förlåtelse. Skulle du kunna tänka dig att ta emot Jesus i ditt liv ? Vad är det som hindrar dig från sanningen ? En vanlig undanflykt är ju att man inte tror på sagor.

    Men sanningen är i själva verket att ni som inte vill tro är slavar under satan (ta inte detta för hårt). Det är djävulen som gör så att du inte kan/vill tro, men ni tror givetvis att det är er egen intelligens och fria vilja, det kan inte bli mer fel. Djävulen är en väldigt listig fiende som inte vill att du skall kännas vid livets sanning. Din enda befrielse är att våga ta steget, att bryta dig loss från dina bojor och ta emot Jesus. Endast genom din egen bekännelse kan befrielse nås.

    Detta är bara en simpel upplysning om den andliga verkligheten kontra köttet. Gör som du vill, fortsätt lev kvar i ett Gudlöst töcken och vakuum i tron på din övertygelse, eller bryt dig ur systemet skapat av satan, ta kontakt med Gud, ta emot Jesus Kristus i ditt liv och upplev den största kärleken, tryggheten och friden som finns.. han har lovat oss evigt liv. Och evigt liv är det vi är skapta för. Jordelivet är bara ett tillfälligt ?tält? du lever i, som förberedelse på det himmelska. Låt dig inte skrämmas, Gud är kärleksfull och vill ge dig glädje, du kan fortsätta spela dina tv spel och dricka dina öl. Skillnaden är att du blir räddad om du tar emot i tro. Sen är det ju aldrig fel att då och då läsa bibeln och be till Gud, att lära känna Jesus bättre.

    Kom ihåg att det inte går att bara tro på Jesu existens, det du behöver bekänna högt för dig själv är att du tror på att Jesus är Guds son och att han dog för dig på korset för oss syndare och återuppstod på tredje dagen.

    Vad som kan diskuteras är huruvida du ställer dig till detta, om du vill ta emot, är nyfiken eller inte vågar/vill och isåfall varför. Mig gör det inget, det är mot Gud du svarar.

    Svårt att förstå ? Inga konstigheter.


    Jesus har jag inga större problem med. Fanatisk markpersonal som tror att dom vet allt, kan allt och gör allt rätt är däremot en annan femma ;)
  • Mon 10 Jun 2019 15:14
    #36
    +1
    SektenAndersson skrev 2019-05-16 17:19:22 följande:

    Det krävs en viss öppenhet för att ta emot Jesus som sin frälsare, men alla kan ju ta emot honom. Det kan dock vara mycket som står i vägen, en vanlig orsak är att man förnekar att Gud skulle finnas och att man inte vill befatta sig med Jesus. Det kan vara svårt att förstå hela konceptet om synd och förlåtelse. Skulle du kunna tänka dig att ta emot Jesus i ditt liv ? Vad är det som hindrar dig från sanningen ? En vanlig undanflykt är ju att man inte tror på sagor.

    Men sanningen är i själva verket att ni som inte vill tro är slavar under satan (ta inte detta för hårt). Det är djävulen som gör så att du inte kan/vill tro, men ni tror givetvis att det är er egen intelligens och fria vilja, det kan inte bli mer fel. Djävulen är en väldigt listig fiende som inte vill att du skall kännas vid livets sanning. Din enda befrielse är att våga ta steget, att bryta dig loss från dina bojor och ta emot Jesus. Endast genom din egen bekännelse kan befrielse nås.

    Detta är bara en simpel upplysning om den andliga verkligheten kontra köttet. Gör som du vill, fortsätt lev kvar i ett Gudlöst töcken och vakuum i tron på din övertygelse, eller bryt dig ur systemet skapat av satan, ta kontakt med Gud, ta emot Jesus Kristus i ditt liv och upplev den största kärleken, tryggheten och friden som finns.. han har lovat oss evigt liv. Och evigt liv är det vi är skapta för. Jordelivet är bara ett tillfälligt ?tält? du lever i, som förberedelse på det himmelska. Låt dig inte skrämmas, Gud är kärleksfull och vill ge dig glädje, du kan fortsätta spela dina tv spel och dricka dina öl. Skillnaden är att du blir räddad om du tar emot i tro. Sen är det ju aldrig fel att då och då läsa bibeln och be till Gud, att lära känna Jesus bättre.

    Kom ihåg att det inte går att bara tro på Jesu existens, det du behöver bekänna högt för dig själv är att du tror på att Jesus är Guds son och att han dog för dig på korset för oss syndare och återuppstod på tredje dagen.

    Vad som kan diskuteras är huruvida du ställer dig till detta, om du vill ta emot, är nyfiken eller inte vågar/vill och isåfall varför. Mig gör det inget, det är mot Gud du svarar.

    Svårt att förstå ? Inga konstigheter.


    Väldigt många ord, men det finns en del korn att kommentera:

    En ateist förnekar inte gud. Hen saknar bara anledning att tro, eftersom guden aldrig visar sig på något för enkel människa begripligt sätt.
    Guden förresten - vilken gud?

    "Djävulen är en väldigt listig fiende ?". Så listig att hen kan få dig att tro att det är Jesus du tagit emot?

    Håller absolut med att det är nyttigt att läsa bibeln. Gör som jag, läs hela bibeln, gärna flera gånger, men var beredd på att det som står där kanske inte alltid är vad du önskar dig.
    Själv blev jag, liksom många andra, ateist efter att ha läst bibeln. Är du beredd på att det även kan hända dig?
    Men först då kan du få uppleva den verkliga friheten.

  • Mon 10 Jun 2019 15:21
    #37
    -1

    Ingenting jag sett någonsin har pekat på att det skulle finnas en Gud och ännu mindre att det skulle vara en barmhärtig sådan.

    Däremot att jag sett effekterna av de som trott och hur det påverkar de som de anser tror eller för lite både i Asien och Afrika.

    En jävla gissel är vad det är. Ondska på högsta nivå.

  • Mon 10 Jun 2019 15:25
    #38

    Förresten, om någon är intresserad av hur det kan låta från religiöst håll, alla ni som tror att "det är inte så farligt, det 2019 nu", gå in på youtube och kolla upp "The Pumpkin Saga". Helst från början.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 10 Jun 2019 16:54
    #39
    -2
    Anonym (Ateisten) skrev 2019-06-10 12:14:11 följande:
    Vad är det du vill man ska ifrågasätta?

    Bibeln? Gud? Jesus?

    Som jag ser det ifrågasätter jag uppfattningen av jesus i relation till alla övriga gudar som finns / har funnits.

    Jag är emot all form av sektutövande.

    Religon har inget i ett modernt samhälla att göra.
    Du ska ifrågasätta din ateism förstås. Men det blir för jobbigt.

    Religion har inget i ett modernt samhälle att göra. Jag håller med. Vilken tur att vi är på väg in i ett postmodernt, postsekulärt samhälle. Trump, Orban och Salvini visar vägen.

    Det moderna samhället med hårda betongförorter, indoktrinering från Rapport och TV-nytt, eller i värsta fall Gulag tillhör snart historien.
  • Tue 11 Jun 2019 19:37
    #40
    -1 +1
    Konservativ skrev 2019-06-10 16:54:56 följande:
    Du ska ifrågasätta din ateism förstås. Men det blir för jobbigt.

    Religion har inget i ett modernt samhälle att göra. Jag håller med. Vilken tur att vi är på väg in i ett postmodernt, postsekulärt samhälle. Trump, Orban och Salvini visar vägen.

    Det moderna samhället med hårda betongförorter, indoktrinering från Rapport och TV-nytt, eller i värsta fall Gulag tillhör snart historien.
    Ateism har mer empiriskt stöd i vetenskapen. Bibeln är full av bevisade felaktigheter mycket i bibeln är dessutom snott från andra kulturer. Sen blir det komiskt när du ska kritisera det moderna samhället och när du tar upp dåliga ex då tar du upp ledare som lustigt nog alla säger sig vara kristna och mycket av det onda dom gör säger dom sig göra för att försvara kristendomen. Och dom stöds alla av kristna konservativa. Samma med segrering det beror till stor del på religion. Sen är det knappast en slump att länder blir mer jämlika och bättre att leva i ju mer sekulära dom är Sverige var inte trevligt att leva i när det var kristet. För övrigt finns den bibliska guden då har han väldigt mycket att stå för. Tex alla ondska som han orsakar enlgt bibeln. Sen har vi allt dåligt som händer och har hänt. Och han ska ju vara allsmäktig så skulle han finnas då får han mer än gärna förklara varför han gav mig sjukdomen ocd skulle vara intressant.
Svar på tråden Är du beredd att ta emot Jesus?