• Anonym (Meme)

    Någon som vet vilken låt detta är?

    Vet att det är näst intill omöjligt, men gör ändå ett försök!

    Jag minns tyvärr inget av själva texten, men i videon var det en närbild på en tjejs ansikte, där tårar rann hela tiden. Tror att den/de som sjöng (killar) var svarta, tjejen var vit, mörkt hår om jag inte minns fel. En lugn låt. Inte särskilt känd.

    Från ca år 1997.

    Någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Någon som vet vilken låt detta är?
  • Anonym (Meme)

    Tyvärr inte den. Det är en kille (ev flera) som sjunger.

    Tjejen sjunger inte.

  • Anonym (Hm)

    Kom och tänka på världens tråkigaste låt.

    7 seconds. Men där är det iof en tjej som sjunger

  • Anonym (Meme)
    Anonym (Hm) skrev 2019-05-17 19:42:54 följande:

    Kom och tänka på världens tråkigaste låt.

    7 seconds. Men där är det iof en tjej som sjunger


    Håller med om att den låten är sjukt tråkig! Det är inte den, det är heller inga svenskar som sjunger den jag tänker på.
  • Anonym (Meme)

    Den låten jag tänker på är lite konstig!

    Jag såg den på musikvideo hemma hos en kompis (borde varit mtv eller ztv), det var samma kväll som min första pojkvän gjort slut, så jag minns den kvällen rätt väl. Året var 1998, men låten kan ju varit äldre.

    Är inte helt hundra på att de som sjöng den var svarta, men min kompis lyssnade uteslutande på r n b, rap, reagge etc, och det var en låt som han gillade.

    Nu har jag ett minne av att videon, eller i alla fall vissa delar av den KAN ha spelats baklänges. Men jag är inte helt säker.

    (Det är inte Enigma -return to innocence)

  • Anonym (Meme)
    Anonym (Hm) skrev 2019-05-18 00:08:23 följande:

    Kan det vara Mark oh

    Tears dont lie?


    Tack, men det är inte den tyvärr...

    Detta är en lite lugnare låt. Under refrängerna så visas en närbild på en tjejs ansikte, hon ser rätt neutral ut i ansiktet, men det rinner en massa tårar.
  • Anonym (Meme)

    Och sen har jag för mig att tårarna rinner tillbaka till ögenen igen, men det kan vara minnet som spelar mig ett spratt, det är trots allt över 20 år sedan...

  • Anonym (Music)

    Kanske nån av A1 musikvideos? Men de var aktiva senare än 1997. Och så minns jag Private Emotion av Meja och Ricky Martin som spelades baklänges, men också senare än 1997. Blev så nyfiken nu, jag tittade mycket på MTV i slutet på 1990-talet/ början 2000-talet )))

  • Ocdkille

    Gjorde lumpen då och vi hade ofta mtv på tv när vi hängde på luckan men det ringer ingen klocka vilken låt du menar. Det kan ju gå att googla om det var en hit då för det går att se gamla listor. Själv minns jag killing me softly gick mycket det året samma med Ironic med Allanis. Ja sen körde dom ju Spice Girl ständigt.

Svar på tråden Någon som vet vilken låt detta är?