• elinaehn

    Konfirmationspresent tjej

    Hej! Jag funderar och funderar. vad kan vara en personlig lite speciell konfirmationspresent till dottern? Halskedja med kors har hon redan. Jag tror egentligen att hon har de smycken hon önskar (hon byter inte så mycket och är mycket fäst vid de hon har). Jag försöker tänka ut något annat, vill det ska kännas personligt. Funderade på upplevelse-present men luftballong tex känns inte aktuellt... Funderade också på bidrag till cykel eller dyl men jag kommer inte riktigt på något hon behöver. Så, vad har ni givit era barn som varit lyckat och lite speciellt? Alla tips och tankar välkomnas!

  • Svar på tråden Konfirmationspresent tjej
  • Barbro45

    Min brorsdotter fick av sina föräldrar ett album de ställt samman med bilder och kommentarer. Det började med foton på hennes mor-och farföräldrar, inte bara bröllopsfoto utan bilder på dem när de var i hennes ålder med kommentarer om deras liv just då. Bilder på deras barn. Sedan bilder på föräldrarna i samma ålder, på när föräldrarna träffades första tiden, hur och var de bott, saker de gjort. Bild på mamma när hon väntade henne, på BB, bandet mor/barn för på armen, första tiden, dagis, skolan, ända fram till 15-årsåldern.

    Nu är detta en familj och släkt som alltid, alltid tagit många bilder vid högtider och vardag. Det blev en mycket uppskattad gåva, festen avstannade ett tag när hon och hennes vänner satt och tittade igenom albumet. Många kommentarer om oj vad du är lik din mormor, vilken häftig klänning, lite fniss och skratt kring frisyrer och kläder.

    Hon väntar nu själv sitt första barn och har börjat samla bilder till ett liknande album. Vi har alla fått bidra med bilder dit.

  • Fjäril kär

    Boka in en natt på hotell och boka spa-behandling med massage och jacuzzi.

    Eller låta henne gå och göra fina naglar

Svar på tråden Konfirmationspresent tjej