• Anonym (Hjxo)

    Kan inte komma över det han gjorde

    Jag och sambon hade varit ett par i 2,5 år när jag för andra gången hittade meddelande som visar att han haft kontakt och flirtat med and tjejer.

    Han ville komma hem till henne, men då hade hon svarat att hennes man var hemma så det gick inte. Så det gick nog inte hela vägen till sex, men intentionen var definitivt att det skulle göra det.

    Framkommer sedan när jag konfronterade att han till och med varit på en dejt med henne.

    Jag gör slut. Han säger sig ångra det som hänt och att meddelanden var gamla (1,5 månad gamla) och vill att vi ska försöka bygga upp förhållandet igen. Då jag innan detta hände såg min framtid med honom så avfärdar jag det inte till 100%, men jag var extremt skeptisk till ifall jag någonsin skulle klara av att ge min tillit till honom igen.

    Under de efterföljade veckorna efter att jag gjorde slut (och han säger sig vilja försöka igen) så märker jag att han börjat dölja sin telefon. Helt uppenbart så har han kontakt med andra tjejer, vid konfrontation så säger han att det är för att jag avvisar honom men att han fortfarande vill ha mig.

    Jag känner här att om han verkligen kände ånger inför vad han gjort så skulle han inte bete sig såhär. Efter ca 1 månad så har han sex med andra, 3 st vad jag vet, eftersom jag inte haft sex med honom säger han. Dessutom så avvisar jag fortfarande honom så därför är det också okej tycker han. Det kanske det är?, men jag blir sårad igen då han samtidigt säger sig vilja bli tillsammans med mig igen. Jag menar att han får välja, inte ha 2 fronter öppet.

    Nu har det gått ca 3 månader sedan det tog slut och jag har vid detta laget helt tappat mina känslor för honom. Jag har själv varit på 3 dejter, dock utan att något fysik skedde.

    Här kommer vi till biten jag vill diskutera:

    Vi hade i början när vi träffades ett fantastiskt förhållande som jag menar är så ovanligt att jag inte tror det kan hittas igen. Utav den anledningen så finns det något inom mig som kan tänka sig att försöka igen. MEN, jag känner idag avsmak inför att vara fysisk med honom. Jag ser bara bilder av vilka intima saker han gjort med andra. Och jag tror att det enbart finns 1 sätt för mig att kunna släppa det, nämligen att jag också testar att ha sex med andra.

    Hans respons är dock att ifall jag rör någon annan man så vill han aldrig mer ha kontakt med mig.

    Tankar och input på den sista biten av min text?

  • Svar på tråden Kan inte komma över det han gjorde
  • Anonym (Usch)

    Usch nej hade aldrig velat vara med ngn med sån dubbelmoral. Han har ju visat vem han är nu. Du kan hitta bättre. Det fina ni hade i början var inte äkta.

  • Anonym (Anna)

    Du kommer att hitta nån annan att ha ett speciellt förhållande med. Han gick direkt ut och knullade andra tjejer när du gjorde slut. Ville han haft dig tillbaka på riktigt hade ha enbart fokuserat på detta - inte andra tjejer.

    Sen hans dubbelmoral om att du inte får ligga när ni gjort slut men han får göra det är helt enkelt vidrig.

    Planera en grym hämnd - bli ihop, gulla mycket och få honom att bli säker (men ingen sex förrän han riktigt kryper) - sen dumpar du honom svinhårt, byter lås på dörren och ghostar honom totalt.

  • Xzx

    People don't change. Dumpa honom!


     


    Det är lätt att tänka att "he's the one!" Men hur det känns och hur det faktiskt är - det är två Väldigt olika saker! Det finns gott om Fantastiska killar (och tjejer?) som du garanterat kommer ha ett bättre liv med. Våga tro på dig själv och framtiden! Hjärta

  • Nickenamn01

    Du förtjänar att vara lycklig. Tror du att du kommer bli det med honom? Tror du verkligen det inte finns någon annan lika bra givet vad du beskrivit?

    Var modig och ge dig själv vad du förtjänar. Gå vidare

  • Barbro45

    Kära TS, det svårt att helt släppa de drömmar och bilder man hade om en gemensam framtid. Men de drömmarna var dina och helt klart inte hans. Han säger att han vill leva med dig, att ni försöker igen. Han menar det ärligt när han säger det. Men hans handlingar visar annat. Ord är billiga, man kan säga och lova allt. Det kostar inget. Det är handlingar som räknas.

    Tillåt dig själv att sörja det som var dina drömmar. Ge dig inte in i en relation bara för att hämnas, det ger bara dålig eftersmak. Träffa andra, umgås med vänner och familj, när du ger dig in i en ny relation gör det för att DU vill. Lycka till i ditt nya liv, man lär sig om andra och sig själv när man går igenom nåt sånt som du gör.

  • Anonym (Anna)
    Barbro45 skrev 2019-05-17 10:41:25 följande:

    Kära TS, det svårt att helt släppa de drömmar och bilder man hade om en gemensam framtid. Men de drömmarna var dina och helt klart inte hans. Han säger att han vill leva med dig, att ni försöker igen. Han menar det ärligt när han säger det. Men hans handlingar visar annat. Ord är billiga, man kan säga och lova allt. Det kostar inget. Det är handlingar som räknas.

    Tillåt dig själv att sörja det som var dina drömmar. Ge dig inte in i en relation bara för att hämnas, det ger bara dålig eftersmak. Träffa andra, umgås med vänner och familj, när du ger dig in i en ny relation gör det för att DU vill. Lycka till i ditt nya liv, man lär sig om andra och sig själv när man går igenom nåt sånt som du gör.


    Lite knulla runt är bra för att komma över en relationTungan ute
  • Smecker

    Vad exakt var det som var så bra med honom, såhär i efterhand?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Barbro45
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-17 11:07:48 följande:

    Lite knulla runt är bra för att komma över en relation


    Det finns nog olika åsikter om det men din åsikt är nog lika bra som min. TS måste nog själv bedöma vad som är rätt för henne.

    Man behöver också komma ihåg att det blir en människa inblandad i detta, någon som kanske får känslor för TS vid denna tillfälliga kontakt. Människor är inte förbrukningsartiklar.
  • Barbro45
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-17 11:07:48 följande:

    Lite knulla runt är bra för att komma över en relation


    Det finns nog olika åsikter om det men din åsikt är nog lika bra som min. TS måste nog själv bedöma vad som är rätt för henne.

    Man behöver också komma ihåg att det blir en människa inblandad i detta, någon som kanske får känslor för TS vid denna tillfälliga kontakt. Människor är inte förbrukningsartiklar.
  • Anonym (...)

    Dumpa denna vidriga kille men avvakta med sex med andra tills att du verkligen har kommit över honom helt, annars kommer det bara att kännas jättehemskt att vara med någon annan. Läk dig själv i lugn och ro.

  • Anonym (Anna)
    Barbro45 skrev 2019-05-17 12:47:51 följande:
    Det finns nog olika åsikter om det men din åsikt är nog lika bra som min. TS måste nog själv bedöma vad som är rätt för henne.

    Man behöver också komma ihåg att det blir en människa inblandad i detta, någon som kanske får känslor för TS vid denna tillfälliga kontakt. Människor är inte förbrukningsartiklar.
    Absolut, du har helt rätt. Bra för vissa inte för andra sen måste man vara tydlig med sina ONS eller KKs att man bara vill ha deras kuk för egen njutning utan en massa snack till frukost{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Enkelt)

    Man kan lätt reda ut vilka som är dem olyckliga feminister i kommentarerna.

    Det var inte rätt från hans sida att skriva med en annan när ni var ihop.

    För att se om jag har förstått rätt.

    Du dumpade honom, han jagade dig en månad medan du avvisade honom sen tröttnade han och låg han med andra men fortfarande vill ha dig. Nu är du sur för att han låg med andra?

  • Anonym (Trolltider)

    Jag hade ett fantastiskt förhållande med min sambo i ca 3 år.

    Under sista året, hade jag skrivit med 2 tjejer och flörtat med dem. Sambon kom på det, jag bad om ursäkt och verkligen ville jobba på förhållandet.

    Jag vet att jag gjorde fel och tar fullt ansvar för det. Men jag har aldrig rört någon under tiden vi var tillsammans.

    Hon gjorde slut med mig, under en hel månad jagade jag henne för att försöka fixa det. Hon avvisade mig många gånger.

    Efter en månad tröttnade jag och låg med ca 3 andra men fortfarande vill ha henne och är ärlig om kontakten jag har med andra.

    Nu när hon börjar få andra tankar om förhållandet så är hon sur för att jag låga med andra efter en månad från att hon gjorde slut med mig.

    Hennes enda villkor är att hon ska knulla runt i vår gemensamma lägenhet för att kunna se om vi kan bli ihop igen.....

    Slump... Ha ha ha.. Sluta trolla

Svar på tråden Kan inte komma över det han gjorde