• Gurkan25

    Tradera problem

    Hej! Jag har köpt ett klädesplagg på tradera för ca 45 kr inklusive frakt. Inget dyrt alltså. Nu har jag fått hem ett brev från postnord att säljaren inte har tillräcklig fraktkostnad. Har kontaktat säljaren via mejl och telefon men inget svar. För att få hämta ut paketet måste jag betala 50 kr. Mer än vad jag betalde totalt för plagget+fraktkostnaden. Ska kontakta tradera när de har sin chatt öppen.

    Vad tycker ni jag ska göra? 50 kr är ju inte direkt mycket med endå.

    Säljaren har bara positiva omdömen på sin sida så verkar inte vara någon bluff.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Svar på tråden Tradera problem
  • tjockobbe

    Vanligtvis är det ju avsändaren som ska betala frakten om det visar sig vara för lite porto. Förmodligen har han eller hon inte satt avsändare på paketet och därför åker du på det.

    Du kan ju välja att gå och lösa ut det så du får ditt plagg, eller avvakta på svar. Finns ingen avsändare så kan de inte skicka tillbaka det heller, så då slänger de väl det när ingen hämtar. Ta med säljarens adress från Tradera när du hämtar paketet och se om det går att skicka fakturan dit istället.

    Läs runt på Traderas frågesidor om det finns något de kan göra.

    Hade nog gjort som du har gjort hittills; försökt få tag i säljaren. Sen hade jag hämtat det ändå och legat på säljaren. Inget svar hade gett ett solklart negativt även om jag fått det jag köpt.

  • Linda2barnsmamma
    Gurkan25 skrev 2019-05-17 23:55:27 följande:

    Hej! Jag har köpt ett klädesplagg på tradera för ca 45 kr inklusive frakt. Inget dyrt alltså. Nu har jag fått hem ett brev från postnord att säljaren inte har tillräcklig fraktkostnad. Har kontaktat säljaren via mejl och telefon men inget svar. För att få hämta ut paketet måste jag betala 50 kr. Mer än vad jag betalde totalt för plagget+fraktkostnaden. Ska kontakta tradera när de har sin chatt öppen.

    Vad tycker ni jag ska göra? 50 kr är ju inte direkt mycket med endå.

    Säljaren har bara positiva omdömen på sin sida så verkar inte vara någon bluff.


    Hej. Ja har också fått det brevet. Men ja väntar inte på något paket. De jag vunnit och betalat har jag fått hem. Så vet inte vad det där kan va för något.

    Känns lite suspekt.
  • Glittergnejs

    Är det 49 kronor du ska betala för att paketet ska gå vidare från Göteborg? Det är ett rent bluffmejl av någon som försöker tjäna lite extra pengar. (jobbar på ett transportföretag så vi har fått in många frågor lm det senaste dagarna)

    Betala inget, ditt paket dyker upp ändå om några dagar, annars är det något annat som har gått fel.

  • Gurkan25
    viseversa skrev 2019-05-18 05:56:44 följande:

    Vad för klädesplagg? Och vad skulle frakten gå på? Postade säljaren det som brev?


    En tröja till min don. Frakten skulle kosta 54 kr enligt säljaren men 72 enligt postnord + expeditions avgift. Postade det som brev ja.
    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Gurkan25
    Glittergnejs skrev 2019-05-18 07:59:11 följande:

    Är det 49 kronor du ska betala för att paketet ska gå vidare från Göteborg? Det är ett rent bluffmejl av någon som försöker tjäna lite extra pengar. (jobbar på ett transportföretag så vi har fått in många frågor lm det senaste dagarna)

    Betala inget, ditt paket dyker upp ändå om några dagar, annars är det något annat som har gått fel.


    Nej, det är inget Mail utan ett brev som kommit i brevlådan.
    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
Svar på tråden Tradera problem